Kiespijn, mond kan niet meer open

Author:
Daffie-duck33
Posted:
do, 02/16/2017 - 22:38
Hallo,

Ik heb sinds zondag (nu 5 dagen geleden) last van mijn verstandskies/wang. Het begon zondag ochtend toen ik wakker werd met een pijnlijk gevoel op de plek waar mijn tandvlees overgaat in mijn wang. Slikken deed zeer maar verder had ik nergens last van. Zondag avond begon dit pijngevoel uit te breiden dag het constant gevoelig was. Ik ging er vanuit dat ik een afte of iets dergelijks had, en dat het snel weer over zou zijn. Die nacht heb ik prima geslapen. Maandag begon ik ook last te krijgen tijdens het eten en slikken werd ook steeds pijnlijker. Maandag avond voor het slapen heb ik 1 ibuprofen 200mg ingenomen waarna ik wel goed geslapen heb. Dinsdag ochtend merkte ik dat eten bijna niet ging en dinsdag overdag alleen yoghurt gegeten. 'S avonds wel gewoon gegeten maar niet aan de kant waar het zeer deed en eten was pijnlijk en duurde erg lang. Dinsdagavond wederom ibuprofen 200mg ingenomen voor het slapen (overdag niks gebruikt). 'S morgens om 5 uur werd ik wakker van de pijn, ibuprofen was uitgewerkt. Vervolgens wat gegeten en opnieuw ibuprofen ingenomen, waarna ik om 6 uur weer in slaap ben gevallen. Woensdag werd de pijn steeds erger en ondragelijker. 'S middags 2 paracetamol ingenomen maar deze hadden geen enkel effect. Woensdag merkte ik dat ik mijn mond bijna niet meer open kon doen. Hele dag dan ook geen vast voedsel gegeten en in de avond werd de pijn weer erger. Toen voor het slapen gaan 2x 200mg ibuprofen genomen. Die nacht om 4 uur wakker geworden, en bijna niet meer in slaap gekomen. Vanochtend ben ik naar de tandarts geweest die nu niks voor me kon doen omdat mijn mond niet open kan. Met moeite krijg ik er 1 vinger tussen en that's it. Van de tandarts het advies gekregen om een gaasje te deppen in een waterstofperoxide oplossing (1:1) en 5 min op het gaasje te bijten, 4x per dag. Daarnaast moet ik van hem met mijn vingers mijn kaak open gaan wrikken.
Tot nu toe heb ik 2 keer mijn mond gespoeld met de waterstofperoxide, wat alleen een enorme vieze smaak achterlaat in de mond waardoor ik misselijk word. Is hier misschien een oplossing/alternatief voor?
Vandaag over de hele dag 2x 400mg ibuprofen ingenomen, maar ik merk dat dit steeds korter en minder goed gaat werken.

Heeft iemand een idee wat ik tegen de pijn kan doen, en hoe ik mijn kaak losser kan krijgen? Het duwen met de vingers heb ik meerdere malen geprobeerd maar er zit nog steeds geen vooruitgang in. Ik kom niet verder dan 1 vinger tussen boven en onderkaak.

Alvast bedankt!
Dino Fonseca

Ik heb precies zoeen zelfde verhaal(kiespijn) als hier boven, krijg mijn mond ook niet open. Iemand enige idee wat ik hieraan kan doen..
Alvast bedankt
ma, 11/28/2022 - 08:34 Permalink