Probleem door prothese?

Author:
Kaddy
Posted:
di, 08/30/2016 - 00:14
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben een vrouw van 60 en heb al vanaf mijn 24e een volledige prothese. (Boven en onder dus)
Nooit veel problemen mee gehad, eet er alles mee zelfs pinda's of een appel afhappen. Draag mijn gebit sinds ik hem heb dag en nacht.
Nu heb ik sinds een paar maanden iets raars. Soms gaat ineens mijn jukbeen pijn doen. Vervolgens krijg ik oorpijn aan de rechterkant en daarna hoofdpijn.
Daarna lijkt het of mijn kaak en gehemelte opzwelt en moet ik mijn gebit er uit gooien waarna de klachten afzakken.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik woon het grootste deel van het jaar in Afrika en ben dan ook momenteel niet in staat om dit aan mijn eigen tandarts voor te leggen.
Graag advies?

Vriendelijke groet,
Kaddy

Edit: zwelling zit alleen rechts net zoals alle andere klachten.
Chris888

Ik ben niet medisch geschoold, maar als het al een paar maanden duurt lijkt een bijholteontsteking mij niet erg voordehandliggend. En ook niet vanwege het feit dat de klachten afzakken als gebit wordt uitgedaan. Iets met overbelasting misschien??? Maar is ook maar een wilde gok.
do, 09/01/2016 - 00:45 Permalink
Kaddy

Als antwoord op door Lieneke

Ik probeer al dagen te reageren maar krijg steeds een foutmelding. Sorry hiervoor.
Bijholte ontsteking lijkt me onwaarschijnlijk, heb niets wat daar op lijkt.
Mijn huidige prothese heb ik inmiddels een jaar of 5 denk ik.
Geen knel of druk punten als ik niet zo'n aanval heb. Zit gewoon lekker naar mijn idee. Eet er ook alles mee zonder problemen dus snap er niets van.
vr, 09/02/2016 - 17:48 Permalink
Kaddy

Als antwoord op door Lieneke

Ik probeer al dagen te reageren maar krijg steeds een foutmelding. Sorry hiervoor.
Bijholte ontsteking lijkt me onwaarschijnlijk, heb niets wat daar op lijkt.
Mijn huidige prothese heb ik inmiddels een jaar of 5 denk ik.
Geen knel of druk punten als ik niet zo'n aanval heb. Zit gewoon lekker naar mijn idee. Eet er ook alles mee zonder problemen dus snap er niets van.
vr, 09/02/2016 - 17:49 Permalink
Kaddy

Als antwoord op door Lieneke

Zoals belooft nog even een reactie. Door jullie opmerkingen ben ik eens gaan letten op klemmen.
En inderdaad dat doe ik ongemerkt veel te veel. Zal wel te maken hebben met stress.
Aangezien ik hier ook niet even snel een tandarts bij de hand heb nood oplossing bedacht door voelen waar de druk het ergste was. Dit zit inderdaad aan de rechterkant waar ik zoveel rare klachten heb. Shag vloeitje verschillende malen dubbel gevouwen en in mijn bovenprothese gelegd waar het probleem zit volgens mij. Zonder overigens direct een pijn punt te voelen. Natuurlijk een nood oplossing en ik zal achter een tandarts aan moeten hier maar het probleem lijkt hiermee in elk geval tijdelijk opgelost te zijn.
Dank jullie wel voor het meedenken.
do, 09/08/2016 - 04:21 Permalink