17 jaar: vraag over bleek methodes

Author:
john.k
Posted:
za, 07/18/2015 - 03:09
Hallo iedereen,

Ik heb een paar vragen over het bleken van tanden, zelf heb ik al aardig wat informatie opgedaan maar zou toch nog wat advies willen hebben.

Ben 17 jaar en niet tevreden met de kleur van mijn tanden, in die zin dat ik het gevoel heb dat het mij in sociale situaties significant belemmerd. Bij de controle met de jeugdtandarts heb ik ernaar gevraagd met als antwoord: je bent nog te jong (?), iets wat gele tanden zijn natuurlijk, men wilt continu wittere tanden krijgen dus begin er niet aan. Ondanks deze (verwachte) antwoorden wilde ik eigenlijk toch nog mijn tanden laten bleken, het belemmert mij zoals ik al zei enorm. Ik ben verder niet op de tandarts ingegaan na haar advies.

Na heel wat zoeken en research ben ik uitgekomen op de bekende Crest 3D White strips die eigenlijk alleen maar goeie reactis heeft en relatief veilig zouden zijn. Ze kunnen leiden tot gevoeligheid, maar door pauzes in te lassen of te stoppen kan ik dat vermijden. Ik sta nu op het punt een halve kuur te kopen voor 20 euro en te kijken of het wat is, zo niet dan stop ik er mee.

Nu mijn vraag: is het verantwoord om deze uit te proberen? Kan ik naar de tandarts gaan met de Crest 3D White strips voor advies, hoewel ik verwacht dat ze het toch wel afraden? Ik ben me bewust van de bijwerkingen die optreden bij elke vorm van bleken, maar ik zit er al een paar jaar mee en heb er best veel voor over.

Alvast bedankt.
SwieberDeVos

Een tandarts zal bleken onder de 18 jaar altijd afraden, dit omdat de kans op blijvende schade dan veel te groot is.
zelf heb ik toen ik 19 was gebleekt dmv de thuisbleek methode. De tandarts heeft toen afdrukken gemaakt, en twee weken later kon ik mijn op maat gemaakte hoesjes (de bleeklepels) ophalen. Die vul je dan met gel, en die heb je snachts in, in mijn geval 10 dagen. Voordeel hiervan is dat als de kleur toch terug loopt, ik bij mijn tandarts voor zo'n (ik meen 40) euro nieuwe gelspuitjes kan kopen. Uiteindelijk heb ik hiervoor zo'n 320 euro betaald, en het is mij iedere euro waard geweest.
za, 07/18/2015 - 19:30 Permalink