2 dagen na beetverhoging eerste 'vulling' al kapot

Author:
Vonneke84
Posted:
wo, 06/03/2015 - 21:19
Maandag het front laten Dahlen, vandaag bij eerste premolaar er al af gesprongen tijdens het eten van een boterham.
De ophogingen zijn geplakt omdat ik al erg veel weefselverlies had.
Uitleg: omdat ik al lang klem en knars zijn mijn kaken krachtiger...
Dus het is wachten op de volgende 7 die er af springen...
Is toch niet normaal?!
Vonneke84

Ik weet niet precies hoe zandstralen werkt, maar bij mij deed de tandarts een bandje om de tand, droogblazen, lakje er op (assistente moest daarbij de tijd in de gaten houden) volgens mij toen nog een lakje, uitharden met uv-lamp, composiet er op, uitharden, composiet, uitharden, bandje er af, modelleren, uitharden.

En dat dan 8x

Volgens de tandarts was er geen recht of rede tot extra vergoeding daar hij het declareert als zijnde vullingen en verdovingen.
(Heb geen verdovingen gehad hoor, deed geen pijn, alleen m'n tandvlees door die bandjes tussen mijn superstrakke tanden)
do, 06/04/2015 - 07:53 Permalink
Grappa

Hmmm, heeft je tandarts dit dan wel vaker gedaan? Nieuw aan oud composiet plakken gaat heel goed. Alleen moet je dan wel opruwen door te zandstralen en een speciaal zuur gebruiken, HF of hydrofluoride zuur. Omdat dit zuur sterk en toxisch is en het stralen met aluminium of andere kleine deeltjes ook niet gezond wordt het lapje rubber gebruikt. In vaktremen, cofferdam.
do, 06/04/2015 - 12:33 Permalink
Vonneke84

Hij heeft geen nieuw composiet aan oud geplakt.
Gewoon op de achterkant van m'n tanden, daar zaten nog geen vullingen.
Cofferdam niet gezien (wel 2 jaar terug bij een endo, dus hij heeft ze wel en weet hoe ie ze moet gebruiken)
Volgens mij had hij het bij 2 of 3 patiënten eerder gedaan.
Maar opruwen van mijn tanden is niet gedaan.
Ik hoorde hem tegen zijn stagiaire wel iets zeggen over de zure lak.
En het rook muf/vies
do, 06/04/2015 - 13:42 Permalink