Mondspoelmiddel

Author:
Steve Rijmen
Posted:
do, 03/19/2015 - 09:05
hallo,

Ik heb nogal veel last van tanderosie.
Om mijn tanden extra te verzorgen, gebruik ik de laatste maanden vaak mondspoelmiddelen:
colgate plax, kruidvat, vitis
En daarbij spoel ik steeds verscheidene minuten, omdat ik denk dat dat dan beter is dan de voorgeschreven 60 sekonden.

Omdat ik nadien steeds erg gevoelige tanden heb, en ook erg scherpe tanden doordat ze zo dun worden, heb ik uiteindelijk de link gelegd met het mondspoelmiddel en ben gaan opzoeken op internet.
Tot mijn grote spijt las ik dat mondspoelmiddelen vaak een hoge zuurtegraad hebben, waardoor ze erosie nog in de hand werken!!

Hoe zit het nu eigenlijk, want ik ben bang dat ik mijn tanderosie weer wat verergerd heb door het gebruiken van die mondspoelmiddelen.

Dank voor de reactie,
zel'dovich

Beter zal het er niet op zijn geworden. Maar het lijkt me sterk dat je tanden er veel onder geleden hebben. Ondanks dat sommige spoelmiddelen zuur zijn. Ook andere factoren zijn van belang. Of er iets is veranderd zou je het beste aan de tandarts kunnen vragen tijdens een periodieke controle.
do, 03/19/2015 - 22:21 Permalink
janvsteen

hallo steve,

Ik heb nog wel een tip voor je!

Zelf heb ik ook last van spoelen omdat ik ook gevoelige tanden heb tot ik ging spoelen met Sensodyne mondwater die geschikt is voor mensen met gevoelige tanden. Ik haal mijn mondspoelmiddel altijd bij tandonline.nl en ben erg tevreden zeker een aanrader. Ik zal een link van het product voor je achter laten.

Met vriendelijke groet en succes,

Jan
vr, 06/12/2015 - 12:26 Permalink