Angsttandarts

Author:
BBlake112
Posted:
vr, 01/09/2015 - 11:53
Beste lezer,

Door mijn heftige tandarts fobie ben ik al een aantal jaren niet naar de tandarts geweest maar weet dat ik dat wel weer moet, mijn huidige tandarts is niet geschikt voor mij aangezien ik vaak paniekaanvallen krijg en ze het liever opgeven dan mij helpen, ze bellen me niet meer voor afspraken zoals ze dat in het begin deden.

Ik ben op zoek naar een angsttandarts of liever zelfs een narcose tandarts (een roesje is denk ik al voldoende) die mij kan helpen.

Ik woon zelf in Groningen, heeft iemand een idee waar ik terecht zou kunnen?

MVG,
BBlake
vV

de meeste CBT`s behandelen ook mensen met angst. hoort bij bijzondere tandheelkunde.
Zeker als er sprake is van angstaanvallen is het gewoon lastig dit in de algemene praktijk te behandelen.
Communiceer even met de eigen tandarts over eventuele verwijzing, en misschien komt die zelf ook nog met een ander alternatief.
vr, 01/09/2015 - 12:00 Permalink
AndersDanAnders

Hoi,

Ik ben zelf ook angstig. Ik ga sinds 2 jaar naar tandartspraktijk De Held.

De tandarts die mij behandelt heet Sareh Baghban en ze is echt een topper. Ik heb bijvoorbeeld het trekken van mijn verstandskiezen 10 jaar uitgesteld en het vorig haar door haar laten doen. Geen centje pijn.

Echt een aanrader en een hele opluchting. Ze hebben nog plek in de praktijk. Als je belt gewoon zeggen dat je perse een afspraak wilt met Sareh (dat zetten ze dan ook in je dossier zodat het in het vervolg vanzelf goed gaat) en het komt goed.
wo, 01/14/2015 - 09:46 Permalink