Ontstoken tandvlees / gevoelig

Author:
Simon E
Posted:
ma, 12/15/2014 - 18:42
Hallo,

De afgelopen twee weken heb ik last van gevoelig / ontstoken tandvlees, maar de afgelopen week werden de klachten vreemder. Ik heb op het tandvlees boven de kiezen een klein blaasje zitten, die verschijnt na het drinken van warme drank (zoals koffie). Het blaasje loopt iets later weer leeg (Ik heb dan ook een zurig / metaal-achtig smaak in mijn mond). Het is een piepklein puntje vlak boven de kiezen die een lichte druk veroorzaakt.

Ik ben afgelopen week ook naar de tandarts geweest en die heeft er naar gekeken (en foto's gemaakt) maar kon niks bijzonders vinden. Hij gaf alleen aan dat mijn tandvlees wat opgezet was en ontstoken was. Hij heeft het toen gereinigd en gezegd dat ik mijn gebit beter moet onderhouden.

Ik heb verder geen pijn bij koud/warm en voel ook niks als ik op de kiezen tik. Tijdens eten is het af en toe gevoelig, maar ook niet constant.

Is dit gewoon een kwestie van ontstoken tandvlees dat vanzelf weer weggaat? Ik poets 2x maal op een dag en s avonds flos ik ook. Het is geen extreme pijn, maar meer een zeurderig gevoel. Als ik er niet aan denk, heb ik er geen last van. Is er een eigen-huis oplossing die het probleem verhelpt?

Groeten,

Simon
Simon E

Ik heb een foto proberen te maken, erg lastig omdat het helemaal achterin zit



Het tandvlees daarboven is licht gevoelig. Het kleine witte puntje btw is glans :lol:

Bij de tandarts vorige week werd niks vreemds gezien, enkel een 'beetje' ontstoken tandvlees.

Ik hoop niet dat het een fistel is, ben zelf als de dood voor de behandeling die daar bijhoort :-?
ma, 12/15/2014 - 23:27 Permalink
G.E. Bit

Ga iedere avond voor het poetsen met tandenstokers je gebit reinigen.
Zelf heb ik goede ervaringen met de Waterpik WP-100.
Dit is alsof je een mondhygiëniste in huis hebt die je iedere dag kan gebruiken. Hiermee kun je de diepste fistels binnen 3 dagen schoon krijgen.
Gebruik hem dagelijks voor het poetsen totdat je geen last meer hebt van ontstoken tandvlees. Daarna kun je hem sporadisch 1 tot 3 maal per week gebruiken om je tandvlees gezond te houden.
ma, 02/20/2017 - 15:27 Permalink