Zomaar de praktijk uitgestuurd worden kan dat?

Author:
Arieanna
Posted:
za, 11/09/2013 - 18:30
Ik 3 jaar geleden van tandarts verwisseld en bij mijn vorige had ik een kroon laten plaatsen, waar ik 5 jaar garantie op kreeg. Een paar maanden geleden brak mijn kroon volledig af, ik die tandarts gebeld en ja hoor, ik kon gratis een nieuwe laten plaatsen, super dacht ik. Ik kwam afgelopen week bij mijn huidige tandarts en vertelde dit netjes. Hij werd erg boos, en vertelde mij op niet te verstane wijze dat hij mij niet verder wilde helpen, ik kon gaan. Ik had naar hem moeten komen voor een nieuwe kroon (kosten 500 euro) met hoge kosten voor mij en de verzekering en had niet deze kosteloos door de andere moeten laten doen. Kan dit zomaar? Ik
zel'dovich

Nee, dat mag niet zomaar. Alleen als er een heel goede reden voor is en dat is dit niet. Je hebt als het wRe een contract met je tandarts met rechten en pkichten van beide kanten. De tandarts mag dat contract niet naar eigen goeddunken opzeggen. Zoek eens op het woord behandelovereenkomst op dit forum.

Niet dat je er veel mee opschiet maar je kunt wel een klacht indienen. Teruggaan lijkt me geen optie omdat het vertrouwen er niet meer is.
za, 11/09/2013 - 19:06 Permalink
Grappa

Hier is veel jurisprudentie over. Je had een behandelovereenkomst met je tandarts. Deze kan alleen om heel zwaarwichtige redenen met onmiddellijke ingang worden opgezegd, denk aan geweld, en dan nog onder strikte voorwaarden. Wat nu gebeurd is, is klachtwaardig. Je zou kunnen overwegen een klacht in de dienen bij het Regionaal Tuchtcollege Gezondheidszorg of de NMT of ANT waar hij/zij waarschijnlijk lid van is. Zo leert de tandarts misschien iets voor de toekomst.
Heel netjes overigens van de vorige tandarts om de kroon zonder kosten te vervangen,
zo, 11/10/2013 - 08:46 Permalink