Tandarts verzekering als je in het buitenland woont

Author:
WandererNL
Posted:
di, 09/10/2013 - 18:09
Ik ben al een tijd woonachtig in Noorwegen. Hier kent men geen tandarts verzekering en je moet het meeste zelf betaleen. Als zaken goed fout gaan zijn bedragen van over de 10000 Euro niet ongebruikelijk. Veel mensen kiezen er nu ook voor om zich in Hongarije etc te laten behandelen.

Is het ook mogelijk om alleen een tandarts verzekering af te sluiten in Nederland (als je er niet woonachtig bent) zonder basis zorg verzekering. Zodat ik een jaarlijkse gebit controle kan combineren met familie bezoek. Ik wil er heus wel voor betalen maar het geeft me een veel veiliger gevoel om goed verzekerd te zijn.
vV

kijk eens op internet, daar staan alle AV uitgesplitst en heb je de contactgegevens van de verzekeraars. ZIj zijn de enigen die hier antwoord op kunnen geven. ik vrees dat het lastig wordt omdat je waarschijnlijk geen actief BSN nummer hebt in NL, maar niet geschoten is altijd mis.
bedenk wel dat het rendement op de meeste AV`s niet geweldig is, dat pas wordt wanneer je tot de top gebruik maakt ervan.
En ik ben even erg nieuwsgierig naar de tarieven in Noorwegen, mede omdat hier altijd zo hard geroepen wordt dat het zo duur is.
Dus kan je daar wat info over geven?
wo, 09/11/2013 - 08:14 Permalink