Vreemd probleem bij onderste tanden...

Author:
duikertje85
Posted:
ma, 10/29/2012 - 19:32
Sinds iets meer dan een week heb ik het gevoel dat mijn onderste tanden los zitten/lichtjes verschuiven/kraken als ik er met mijn tong op de achterkant van de tanden wrijf...

Kan dat? :S
duikertje85

Ik bedenk me net, dat ik sinds een maand wel elke ochtend ontbijtgranen eet met yoghurt en daar aardig wat lijnzaad en chia zaad op strooi, misschien zijn het die kleine zaadjes die tussen de tanden blijven en voor dat krakend/bewegend gevoel van de tanden zorgen??

Ik flos nochtans wel dagelijks...
wo, 11/28/2012 - 10:06 Permalink
duikertje85

Ik zit nog steeds met het probleem...

Intussen heb ik van een vriendin gehoord dat zij ook dat gevoel heeft (maar wel nog wat erger) en dat ze een "botmeting" heeft laten doen en nu regelmatig behandeld moet worden omdat haar tandvlees de tanden niet goed meer vast houdt... (we hebben beiden vrij kleine tanden)...
ma, 05/13/2013 - 19:24 Permalink
vV

je hebt typische CMD klachten zoals dat heet. ik had je geadviseerd eens de zoekfunctie op dit forum te gebruiken over knarsen klemmen en zo. Als je dat gedaan zou hebben zou je inmiddels weten dat wellicht verwijzing naar een orofaciaal fysio een goed idee zou zijn. om mee te beginnen. Blijkbaar herkent je tandarts dit niet. betekent niet dat er niets aan de hand is.
di, 05/14/2013 - 09:06 Permalink
Dekra

Eindelijk heb ik deze vraag een keertje kunnen vinden! Wat was het antwoord van jouw tandarts ?
Ik vergeet het iedere keer aan de mijne te vragen...

Volgens mij klikken/lichtjes knakken ook mijn voortanden zodra ik mijn tong erover heen schuif. Ik heb het al langer (ik doe het niet expres natuurlijk, maar gebeurt soms met het spelen van de tong)) en heb daarom ook niet het idee gehad dat dit iets ernstig is? Maar ben toch nieuwsgierig ;)
vr, 01/07/2022 - 21:10 Permalink
Tandarts_Richa…

Rookt U. Wanneer is de laatste keer geweest dat een rö-foto v d voortanden gemaakt zijn. Hoe was toen het niveau v h bot waarin uw tanden "vast" zitten. Gebruikt u elke dag ragers om schoon te maken. Vraag het toch even bij de volgende tandarts bezoek. Gewoon elke 6 maanden gaan tenzij anders geadviseerd.
za, 01/08/2022 - 10:12 Permalink
Dekra

Ik rook niet en ik gebruik regelmatig tandenstokers. (niet iedere dag en gebruik geen ragers) Poets natuurlijk wel mijn tanden 2 of soms 3x per dag.

Röntgenfoto's zijn nog niet zo lang geleden voor het laatst gemaakt, alles was goed volgens de tandarts.

Volgende maand moet ik weer voor controle en zal het dan voor de zekerheid vragen :)
za, 01/08/2022 - 20:38 Permalink