1e behandeling voor kroon gehad vandaag, kies afgeslepen

Author:
djeena
Posted:
ma, 11/12/2012 - 18:33
Ik ben natuurlijk verdoofd. In de loop van de middag begon de verdoving uit te werken en nu heb ik geen last van de kies maar wel van mijn tong aan de kant waar ik geholpen ben (beneden, achterin)! Omdat deze in de weg zat, blijkbaar houd ik deze gespannen, krijg je een ding in je mond waardoor je tong niet in de weg zit. Mijn tong doet nu ontzettende pijn en ik kan amper eten. Heb dat toch geprobeerd maar werd er gewoon niet goed van. Pijn en erg brandend gevoel. Kan mijn tong beschadigd zijn door bv de boor of de tongklem? Mijn concrete vraag is of dat kwaad kan? Ik weet dat een wond in je mond snel geneest maar kan mijn speeksel een wond schoonhouden? Ik heb al met een vergrootspiegel gekeken en mijn tong ziet er rauw uit aan die kant. Als ik mijn tong naar de andere kant beweeg doet het zo'n zeer. Komt dit wel vaker voor?
Romy32

Niemand?

Geduld? :wink:

Kan mijn tong beschadigd zijn door bv de boor of de tongklem?

Tja, kán. Door de boor bedoel ik dan. De tandarts waarmee ik werk gebruikt geen tongklemmen, dus daar weet ik niet zoveel vanaf.

Je vraagt of het kwaad kan, maar dat denk ik niet hoor.
Ik hoor je verder niet over bloed, dus echt diep zal de 'wond' niet zijn.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet pijnlijk kan zijn hoor! Bijt maar eens per ongeluk goed hard op je tong, dan vlieg je ook tegen het plafond :o

Houd het even in de gaten, maar het zal vast snel beter gaan.

Trouwens; misschien héb je wel ongemerkt op je tong gebeten, terwijl je nog verdoofd was....
ma, 11/12/2012 - 22:19 Permalink
djeena

Ja sorry, was te ongeduldig. Maar het deed ook zoveel pijn! Ik heb alleen maar havermout gegeten, kon niet eten. Nu zit er een grote witte plek aan de zijkant van mijn tong. Het eten en praten doet pijn, heb 2 paracetamol ingenomen. Volgens mij is het wel dicht, wil er niet aankomen. Neem aan dat het vanzelf overgaat. Bedankt voor je antwoord.
di, 11/13/2012 - 09:04 Permalink
djeena

Ik heb al een aantal keren gespoeld met kamillethee. Zout lukt echt niet, dan brandt het ondraaglijk. De witte plek is toch een wond oid, mijn hele tong doet zeer. Ik poets net mijn tanden en dan maak ik ook altijd mijn tong schoon maar als ik bovenop mijn tong poets, doet mijn hele tong pijn. Ik vermoed dat het toch door de tongklem komt, het zit bijna onderaan en is goed te zien als ik mijn tong opzij doe.

Het is bijna onmogelijk dat ik er op die plek op heb gebeten. Ik hoop dat het snel beter gaat want als ik geen paracetamol inneem is eten bijna onmogelijk. Wat een gedoe.
di, 11/13/2012 - 22:40 Permalink
djeena

Inmiddels is de wond gelukkig genezen maar jee, wat had ik een pijn! Nu weet ik dat ik mijn tong heb beschadigd aan de tongklem maar ik ben soms ook veel te gespannen. Waarom weet ik niet want ik kom zo vaak bij de tandarts dat ik er nu toch wel eens aan gewend zou moeten zijn :) . Gisteren is de kroon geplaatst. Vanochtend koude yoghurt gegeten en ik dacht dat ik niet goed werd; een enorme pijnaanval. Een nootje eten lukte ook niet vanmiddag. Ik heb gewoon pijn bij de kroon. Ik hoop dat dat snel overgaat anders kan ik zeker weer terug naar de tandarts. Het is wat met die mond, heb er al kapitalen aan uitgegeven in de loop van mijn leven. Maar ja, laatst heeft familie, na het verslikken in iets, het boven de wc uitgespuugd en per ongeluk het bovengebit mee uitgespuugd. Na het doortrekken kwam zij erachter. Lijkt mij ook niet prettig.
Mijn vraag is eigenlijk of het normaal is dat je na het plaatsen van een kroon nog zoveel last kan hebben. Of zou het mijn tandvlees kunnen zijn? En terwijl ik het vraag realiseer ik mij dat ik al zoveel kronen heb laten plaatsen maar ik weet het niet meer, gelukkig vergeet de menselijke geest al die pijnen.
di, 12/04/2012 - 19:30 Permalink