Als een implantaat los gaat zitten wat is dan de procedure

Author:
ftptci
Posted:
do, 09/06/2012 - 20:15
Beste lezer,

Binnenkort ben ik tot de schokkende conclusie gekomen dat mijn pas geplaatste implantaat (hij zat net 5 a 6 maanden met kroon en al) los begon te zitten.

Nou vroeg ik mij af wat de te verwachte procedure nu gaat worden en hoelang dit ongeveer zou gaan duren (mijn voorgaande kaakchirurg is momenteel op vakantie dus kon hierover geen uitspraak doen, maar ik zou hierover graag meer willen weten zodat ik weet wat mij wachten staat).

Met vriendelijke groet,


ftptci
ftptci

Hallo,


Bedankt voor de sneller reactie, toen ik merkte dat hij los was (dinsdag 4 september 2012) heb ik z.s.m. contact gezocht met mijn tandarts en na het maken van een röntgenfoto (donderdag 6 september 2012) ging zij ervan uit dat het bot aan de bovenkant van het implantaat een beetje was geslonken maar zij kon dit in eerste instantie niet goed zien op de foto.
Wel heeft zij mij toen snel doorverwezen naar een kaakchirurg.
Qua mondhygiëne hield ik mij aan de regels voor het schoonhouden van het implantaat 2 maal daags flossen (elektrisch) poetsen en spoelen op zijn minst ( bij mijn andere 2 implantaten heb ik geen last).
Ik vrees dat het implantaat bij mijn hoektand is losgekomen i.v.m. druk op de tand, ik nijg soms te knarsen in mijn slaap en het implantaat maakte contact met mijn boventand. Misschien kan het ook liggen aan een slechte mondhygiëne ik zal niks uitsluiten.
Ook merk ik niks van een kloppend gevoel of pijn in de regio, ik weet niet of dat een bacterie aanduid rond een implantaat gezien daar minder zenuwen zijn?
Gezien het allemaal zo snel is gegaan schrok ik enorm van dit alles en vrees voor het ergste, vandaar dat ik ook erg benieuwd ben naar de procedure in het ergste geval zodat ik mij hier op kan voorbereiden, hoelang zal het herstel duren, moet de gehele procedure overnieuw, krijg je een tijdelijke voorziening, tijdsduur etc.
Ik hoop dat ik een duidelijk beeld van de situatie voor u heb geschetst en alvast bij voorbaat dank ik u voor uw tijd.
m.v.g,



ftptci
vr, 09/07/2012 - 17:21 Permalink
harriet07

Hallo allemaal, ik heb 4 dagen geleden 3 implantaten in het ondergebit gekregen, voor een klikprotese .Ik ben een knarser,de tandarts zegt kan geen kwaad?!Ik krijg ook in december een nieuwe protese de oude is tijdelijk aangepast,zodat ik niet zonder tanden hoef te lopen,Thuis laat ik hem uit,Ik eet soep en fruitsapjes, Ik heb nog wel steeds een zeurende pijn in de kaak en het tandvlees is nog rood.Ik wil niet constant pijnstillers gebruiken,enkel voor de nacht,Heb ook een antibiotica kuurtje van een uur voor de behandeling gehad,Ik ben een hardloopster,en ben nu al 5 dagen uit de running,terwijl ik bezig was voor de training van de halve marathon ,november dit jaar,Ik mag van de tandarts morgen weer sarten met de training,maar een beetje joggen,geeft al pijn in de mond ,of moet ik hier gewoon doorheen,kan wel ,maar is dit wel verantwoord,de tandarts zegt je bent gezond kan wel hoor. Wat denken jullie hierover? heeft hij gelijk? niet zo kleinzerig zijn?! harriet
zo, 09/23/2012 - 19:15 Permalink