ben op zoek naar de allerbeste en pijnloze tandarts

Author:
puccci
Posted:
vr, 09/16/2011 - 01:04
Ben op zoek naar de allerbeste en pijnloze tandarts is Nederland, Belgie of Duitsland.
Ik heb paradontitis, heb een brug nodig en intensief gebitsreiniging die te ontstekingen
kunnen stoppen.

AUB pb met uw advies met naam van tandarts en ligging.
Geld is geen bezwaar, wil gewoon de allerbeste en deze hoeft niet de duurste te zijn .....
Modern apparatuur, hygiene en kundigheid. Ben nieuw in Nederland en zoek een beste tandarts.
Bedankt alvast
Lieneke

Pijnloos...Ik kan heel goed pijnloos werken als de patient geen pijn heeft :wink:
Kortom: Dat heb je niet altijd in de hand. De een heeft een acutere ontsteking dan de ander, de een heeft een lagere hogere pijndrempel dan de ander. Wat de een ervaart als pijn, ervaart de ander als 'vervelend' of voelt gewoon 'iets'. Misschien heb je er meer aan om te leren hoe je met pijn kunt omgaan; hoe je het op kan vangen. Er is niet voor niks zwangerschapsgym; je leert hoe je een wee moet opvangen. Ja dat doet zeer, maar als je je ontspant is er vrij weinig aan de hand...Dus misschien moet je iemand zoeken waar je je op je gemak voelt en die goed verdovingen kan zetten.
vr, 09/16/2011 - 09:02 Permalink
Lupus78

Opmerkelijke reactie. Wellicht ben ik nu iets te kort door de bocht, maar ik heb me altijd verwonderd over het feit dat een neurochirurg in iemands hersenen kan snijden onder een plaatselijke verdoving, waarbij de patiënt niets voelt, maar het bij een tandarts vaak toch nog 'even op je tanden bijten' is (wat helaas dan weer niet kan...). :wink:
wo, 07/18/2012 - 16:11 Permalink
toothje

Dat een neurochirurg dat kan is niet zo gek, de hersenen voelen namelijk als enige orgaan in ons hele lichaam geen pijn. Daar kun je dus zonder verdoving in snijden omdat je het niet voelt.
Alleen de schedel moet verdoofd worden voor je die open gaat snijden.
Dus eh... het is nogal makkelijk voor die neurochirurg!

Tanden voelen wel pijn en dus is het veel moeilijker om daar pijnloos een ingreep aan te doen.
wo, 07/18/2012 - 16:17 Permalink
Lupus78

Dat een neurochirurg dat kan is niet zo gek, de hersenen voelen namelijk als enige orgaan in ons hele lichaam geen pijn. Daar kun je dus zonder verdoving in snijden omdat je het niet voelt.
Alleen de schedel moet verdoofd worden voor je die open gaat snijden.
Dus eh... het is nogal makkelijk voor die neurochirurg!

Tanden voelen wel pijn en dus is het veel moeilijker om daar pijnloos een ingreep aan te doen.


Oké, oké, verkeerd voorbeeld. :wink: Neem dan iets simpels zoals een hechting: na die eerste verdoving voel je echt niks meer. Of bijvoorbeeld een kleine ingreep aan de arm of het been, onder plaatselijke verdoving. Het snijden en wat er daarna gebeurd voel je wel gebeuren, maar je voelt geen pijn.
wo, 07/18/2012 - 16:38 Permalink
toothje

Volgens mij kunnen ze tanden heel goed verdoven zolang er maar geen onsteking in de tand zit.
Ik heb wel eens gehoord dat dan de verdoving minder goed werkt.

Zelf heb ik verstandskiezen laten trekken zonder pijn. Ook een keer een klein gaatje zonder verdoving laten vullen zonder pijn (daardoor dacht ik dat ik bij een groter gat ook wel zonder verdoving kon, wat een beetje een vergissing was, autsj! ;)) Maar ik had dus geen onstekingen. Als je die wel hebt dan wordt het gewoon lastiger, en misschien is dat bij een arm of been ook wel zo als die onstoken zou zijn.

Volgens mij kun je bij de mondhygieniste ook een verdoving krijgen als je wilt maar ikzelf vind dat het verwijderen van tandsteen niet pijnlijk is. Soms een beetje gevoelig op blootliggende tandhalzen, maar niet meer dan dat. Ik denk dus dat dit ook pijnloos te doen valt.
wo, 07/18/2012 - 16:43 Permalink
Lupus78

Volgens mij kunnen ze tanden heel goed verdoven zolang er maar geen onsteking in de tand zit.
Ik heb wel eens gehoord dat dan de verdoving minder goed werkt.

Zelf heb ik verstandskiezen laten trekken zonder pijn. Ook een keer een klein gaatje zonder verdoving laten vullen zonder pijn (daardoor dacht ik dat ik bij een groter gat ook wel zonder verdoving kon, wat een beetje een vergissing was, autsj! ;)) Maar ik had dus geen onstekingen. Als je die wel hebt dan wordt het gewoon lastiger, en misschien is dat bij een arm of been ook wel zo als die onstoken zou zijn.

Volgens mij kun je bij de mondhygieniste ook een verdoving krijgen als je wilt maar ikzelf vind dat het verwijderen van tandsteen niet pijnlijk is. Soms een beetje gevoelig op blootliggende tandhalzen, maar niet meer dan dat. Ik denk dus dat dit ook pijnloos te doen valt.


Het verschil is zo opvallend. Tot nu toe heb ik weinig te klagen gehad... Bij een uitgebreide gebitsreiniging op het einde van de dag ben ik tot twee keer toe bijna in slaap gevallen. :wink: En oké, verstandskiezen waren vooral qua geluid geen pretje (en de assistente die per ongeluk in m'n onderlip prikte ook niet... wat kan dan bloeden, zeg...), maar het gefrunnik, getrekt en (op een gegeven moment) gesnij en gehecht deed geen pijn (je hebt alleen een week lang het gevoel alsof je 7 rondes heb gebokst...) maar soms hoor je ervaringen van mensen en dan denk je, hoe kan dat?
wo, 07/18/2012 - 16:56 Permalink