Middel om knarsbitje schoon te maken ????

Author:
Help de kinderen
Posted:
do, 06/28/2012 - 08:11
Beste mensen

Ik heb een dun flexibel bitje en het is me een raadsel hoe ik dit schoon kan maken. Het advies van de assistente : afwasmiddel vind ik een vies idee. Is er nu echt geen speciaal middel voor het schoonmaken van bitjes etc ? Iets wat past in de lijn van tandpasta en NIET in de lijn van huishoudelijke schoonmaakmiddelen ?

BEDANKT !
TechniekerJeetje

Moet je teleurstellen.... GEEN tandpasta of iets dergelijks gebruiken! Dat schuurt namelijk op den duur en dus wordt je bitje ruwer, waardoor er steeds beter aanslag aan hecht.
De assistente heeft gelijk.... Gewoon afwasmiddel gebruiken, in combinatie met een goede borstel. Groene zeep is nog beter!
Snap dat je moet wennen aan het idee, maar goed... Of eet jij ook alleen maar van nieuwe borden en drink je uit nieuwe kopjes? :wink: Denk het niet he? Afwasmiddel laat geen smaak na, mits goed afgespoeld. Geen probleem dus om dat hier mee te doen!

Edit;

Als je ècht iets anders wilt gebruiken; Ecosym heeft een prothesereiniger. Ik denk dat het daar ook wel mee lukt. Niet zo goedkoop als een druppeltje dreft, maar goed....
do, 06/28/2012 - 08:29 Permalink
Help de kinderen

Bitje is flinterdun, door stress heb ik een tijd geklemd maar dat is nu over voor zover ik het kan beoordelen (in de klemtijd voelde ik mijn tanden en kiezen in de ochtend, nu niet meer) Mijn probleem was met een dik bitje datik door een flike overbeet en al lange tanden júist ging bijten op mijn onderlip, door het dunnere bitje niet meer. Het lijkt goed te werken want ik heb geen last meer. ik gebrui het bitje nu ook om mijn voortandkronen op de plaats te houden ( eerst had ik een brug en een kroon ging wat naar voren staan zodat er een spleetje ontstond. Niet echt een ramp maar ik wil niet dat het verder gaat)

Bedankt voor de mousse tip !

En bewaren, nat of droog ?

(bitje ziet er mooi uit, vrijwel invisible)
do, 06/28/2012 - 11:08 Permalink
mecánico para …

ik kreeg afgelopen week de tip van de tandarts om het bitje in de azijn te leggen om zo aanslag te verwijderen. Zat alleen net te denken, is dat plastic daar wel tegen bestand? of gaat dat dan ook uitbijten door het zuur?



dik gedrukt de mening van de expert
onderstreept de meteen opkomende twijfel van een leek



wat is dat toch met mensen die een hoog opgeleid iemand om een mening vragen, om 'm dat als een baksteen te laten vallen.
:smt011
di, 09/11/2012 - 22:40 Permalink
toothje

Ik heb vanmorgen met mijn slaperige kop per ongeluk de warme kraan aangezet in plaats van de koude. Toen ik merkte dat het water warm werd heb ik mijn bitje er onder vandaan gehaald maar het kan zijn dat ie dus wel even in het hete water is geweest. Kan dat al kwaad? hij ziet er niet vervormd uit en past ook nog.
do, 01/31/2013 - 19:33 Permalink