opzoek naar goede buitenlandse tandarts

Author:
yvon84
Posted:
zo, 12/25/2011 - 20:01
Omdat mijn partner minimaal verzekerd is (geen vrijwillige keus), en wij hier in NL de hoge kosten niet kunnen betalen zijn wij opzoek naar een goede buitenlandse tandarts.
Mijn partner moet een restantje voortanden laten trekken, en heeft dan een klik gebit nodig.
Wie heeft ervaringen met een buitenlandse praktijk? Bijv in Polen, Turkije, Hongarije...
Wat waren daar de kosten, of heeft u voor mij internet adressen of email adressen, zodat ik zelf kan mailen?
Op internet zelf zijn er zoveel aanbiedingen, maar ik zoek echt een goede en fijne betrouwbare kliniek ;)

Ik kijk uit naar uw reactie,

Met vriendelijke groet,
Yvon
Newtan

Ik hoor veel positieve berichten over Turkije.
Maar dan moet je even verder vragen bij iemand die er geweest is.

Een klik gebit is maar heel soms binnen een week te maken.
Meestal duurt dat 3 maanden. Vanwege het vastgroeien van de implantaten.
En kan niet altijd direct na het trekken. Maar soms weer wel.
ma, 12/26/2011 - 01:08 Permalink
vV

welke hoge kosten???? een volledige prothese wordt voor 75% uit de basisverzekering vergoed. een prothese op implantaten is een eigen bijdrage van 250,- voor, en meer niet. Werk van dien aard wat in het buitenland gedaan wordt is totaal geen vergoeding op....dus ben je in een dergelijk geval niet zo slim bezig (nu ja, niet alleen in een dergelijk geval m.i.) het werk in het buitenland te laten doen. Daarnaast raggen ze er in het buitenland per direct implantanten in ja... ze zien de patient toch niet meer terug...verstandiger eerst een tijdelijke rpothese, en dan pas na een half jaar de implantaten.beter voor de lange termijn.
ma, 12/26/2011 - 19:23 Permalink
yvon84

idd de parodontitis is een gevolg van chemo kuren...
maar we hebben (na 9 verschillende tandartsen) de moed een beetje opgegeven,
dit omdat op foto's van de resterende tanden geen slechte wortels te zien zijn en
geen enkele chirurg of tandarts deze wil trekken!
dus elke keer is het wachten op een onsteking, antibiotica etc....
maar eten begint nu echt een probleem te worden :'(
ma, 12/26/2011 - 20:00 Permalink
Newtan

Als geen enkele tandarts wil trekken dan zal daar toch een reden voor zijn?
Ben je misschien bestraald?
Gebruik je bisfosfonaat (Actimel)?

En wat betreft de implantaatprothese: de vergoeding daarvan bij mensen die minder dan 1 tot 2 jaar een prothese hebben staat al sinds januari 2011 op een zeer laag pitje.

Dus de vraag is: waarom willen de collega's niet trekken?
ma, 12/26/2011 - 20:30 Permalink
yvon84

er is niet bestraald en er word geen bisfosfonaat gebruikt.
omdat op de foto's geen zieke wortels te zien zijn,
dus in hun optiek zijn het gezonde tanden, en die
willen degene bij wie we geweest zijn, niet trekken.
eerlijk gezegd denk ikzelf nu een beetje dat het om financiele
draait, want als er (op de foto dan) een gezonde tand word getrokken
valt daar niets meer aan te 'verdienen'. sorry dat ik het zo moet zeggen,
maar na 6 jaar tobben blijft er m.i. weinig andere opties over.
als je wilt kan ik foto's sturen?
ma, 12/26/2011 - 20:42 Permalink
Newtan

Ok. Even terug naat het begin:

Je partner tobt met z'n laatste ondertanden, Of tobt hij met de prothese?

De tandartsen willen de tanden er niet uit halen. Ze vinden dat een aantasting van de gezondheid. Waarom niet gewoon even rondgebeld op zoek naar een tandarts die dit wel wil? Ik heb er persoonlijk geen probleem mee om iemand van dienst te zijn. En zo zijn er veel meer. Waarom niet verder gezocht als je toch op zoek bent?
di, 12/27/2011 - 21:21 Permalink
Newtan

Een mens is voor mij een vat vol raadsels. En als ik iemand een oprecht plezier kan doen door de laatste tanden er uit te halen, ben ik niet zo bang voor een tuchtzaak. Maar uiteraard na goed overleg en informed consent.

En in dit geval wordt iemand waarschijnlijk schade aangedaan door de tanden te laten zitten. In ik heb de eed gedaan: niet schaden. Dus ook niet onnodig leed in stand houden door vast te houden aan mijn eigen standpunt.

Want ik weet ook dat de helft van de patienten heel erg blij is met z'n nieuwe kunstgebit.
Helaas is voor de andere helft een implantaatprothese niet echt mogelijk op kosten van de basisverzekering. Het lijkt wel alsof er zwaar bezuinigd is het afgelopen jaar.

Dus dat geef ik duidelijk aan, voordat er ook maar één spuit ingaat.
En sommige mensen betalen het implanteren dan gewoon zelf.
Mooi hè, marktwerking?
di, 12/27/2011 - 21:43 Permalink