'Dode voortanden'

Author:
ankevanr
Posted:
za, 06/02/2012 - 16:30
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb het volgende probleem:
Op 16-jarige leeftijd heb ik een brommerongeluk gehad, waardoor al mijn voortanden (4 onder, 4 boven) eruit zijn geweest.
Die zijn destijds terug geplaatst, zonder zenuw dus.
Ze hebben toen in alle tanden een soort vloeistof gespoten om het verkleuren tegen te gaan.
Ik ben nu bijna 35
Wonder boven wonder staan ze er nog in, ook zijn er geen stukjes oid af.
Wel leef ik altijd met de angst dat ze er op een dag alsnog uit gaan vallen of afbreken...
Mijn grootste probleem is echter 1 van mijn boventanden.
Daarbij is het middeltje tegen verkleuren nooit een succes geweest en was meteen al wat grijs.
Nu ik ouder word, is het nog erger geworden en ik stoor me er ontzettend aan.
Ook is deze tand toen wat scheef terug gezet, al met al geen fraai gezicht dus.....
Ik wil mijn gebit dan ook gaan aanpakken om weer normaal te kunnen lachen!
Maar wat te doen???
Mijn eigen tandarts stelde laatst voor om een stukje aan die tand te gaan maken, zodat hij rechter lijkt...?
Maar ik denk dan, je gaat toch niet knutselen aan een tand zonder zenuw?
Mocht het al lukken, dan is het toch maar een korte termijnoplossing?
Bovendien is de grijze kleur voor mij het ergste.
Zouden implantaten voor mij een oplossing kunnen zijn?
En zo ja, moet ik dan alle 8 de voortanden in 1 keer laten doen?
Wat gaat dat kosten?
Ander advies??
Help!

p.s. O ja, ik hebnet een gratis intake gesprek bij een kliniek in Best aangevraagd, maar ik lees hier dat de behandeling daar ws. heel duur gaat worden en met 3 jonge kids is het budget niet al te groot. (iig geen duizenden euro's)
Romy32

Mocht het al lukken, dan is het toch maar een korte termijnoplossing?

Je tanden zitten al bijna 20 jaar vast, en je zegt dat ze ook nog goed zitten.
Voor hetzelfde geld zitten ze nog wat jaren goed vast, en dan loont het misschien toch wel de moeite om in ieder geval die grijze tand en eventueel de tand ernaast op te laten knappen. Met composiet kan de kleur gecorrigeerd worden, en tot op zekere hoogte ook de stand.

Stel dat ze nog, pak 'm beet, vijf jaar zitten. Dan kun je die tijd gebruiken om te sparen voor implantaten. En hoe langer ze zitten, hoe langer je kunt sparen.

Misschien is het te simpel gedacht hoor, maar het zou een oplossing kunnen zijn.
za, 06/02/2012 - 19:17 Permalink