Orthodontie assistent worden?

Author:
Ollie83
Posted:
di, 05/22/2012 - 12:17
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

Ik wil graag een carriereswitch maken naar Orthodontist Assistente.
Ben nog helemaal blanco. Maar vraag me af hoe ik dit het beste kan doen.
Ik hoorde al dat een opleiding tot tandartsassistente of Mondhygieniste een begin is.
Is er daarna bijvoorbeeld een interne opleiding bij de orthodontist?
(Mondhygieniste duurt 4 jaar voltijd, is niet voor mij van toepassing) Bestaat er ook werken en leren tegelijk?
Kan iemand mij aan dit antwoord helpen?
Bedankt!
Romy32

Dit vak leer je het beste in de praktijk.
Ik ken mensen die zonder enige ervaring begonnen zijn in een praktijk, en daar verder zijn opgeleid.
Zelf werk ik sinds ongeveer een jaar ook als orthodontie-assistente (nog volop in opleiding hoor), en daarvoor heb ik ongeveer anderhalf jaar gewerkt als tandartsassistente. Dat laatste doe ik nu nog één of twee keer in de week.

Je hoeft niet per se eerst tandartsassistente te zijn, maar het kan ook zeker geen kwaad. De banen in de orthodontie liggen niet voor het oprapen, dus beginnen bij een tandarts is geen gek idee.

Verder kun je natuurlijk open sollicitaties schrijven naar orthodontiepraktijken.
Je zult maar het geluk hebben, dat ze net iemand zoeken om op te leiden!

Er zijn trouwens wel cursussen hoor, voor orthodontie-assistenten, maar die zijn vaak prijzig.
di, 05/22/2012 - 18:57 Permalink
Ollie83

Ik heb nog even een hele gekke vraag:

Ik ben zelf 28 jaar en heb op dit moment een goed baan.
Alleen ik wil dus graag overstappen naar Orthodontie Assistente.
Nu heb ik een vooropleiding gezien van 10 dagen voor 2300 euro. Vanuit deze opleiding werft de praktijk bij mij in de buurt veel nieuwe medewerkers.
Best veel geld.
Nu wil ik graag weten of je als assistente een salaris verdiend wat een beetje de moeite waard is.
Minimum loon, of juist niet ZO erg...

Ik geef er namelijk wel veel voor op / en lap er veel voor bij :)
vr, 06/22/2012 - 15:11 Permalink