Wat kost een Essix retainer?

Author:
Steef83
Posted:
di, 03/06/2012 - 16:04
Heb op Google gezocht maar vind prijzen van 60 euro tot 300 dollar.
Weet iemand de exacte prijs per kaak voor een Essix?

En weet iemand ook toevallig hoeveel het kost om een retentie spalk te laten verwijderen? Klopt het dat dat in de buurt van €100 ligt?
Steef83

niets is precies te zeggen. sterker, door vrije prijzen staat alles los.
nb, spalk eraf paar tientjes als je alles mooi gepolijst en gefluorideerd wilt hebben. essix 90 euro? waarvan 45 voor het lab

€90?! zo weinig? in Amerika kost zo'n ding $250. was al bang dat het in NL nog duurder zou zijn.
di, 03/06/2012 - 21:38 Permalink
Ortholimburg

€90?! zo weinig? in Amerika kost zo'n ding $250. was al bang dat het in NL nog duurder zou zijn.

Och als je 90 Euro te weinig vind: ik denk niet dat het veel moeite zal kosten om iemand te vinden die er het dubbel voor vraagt. Even doorzoeken!
di, 03/06/2012 - 22:08 Permalink
Soul

Als mijn beugel eruit gaat (binnen 2 á 3 maanden) krijg ik boven en beneden een Essix Retainer. Er werd mij verteld dat ik kan rekenen op +- 90 euro per kaak voor de Essix en 100 euro per spalkje. In totaal +- 380 euro voor de hele retentie. Valt mee toch, als ik er mijn leven lang profijt van heb? Als ik mijn retainers consequent draag en oppas dat de spalkjes niet afbreken.
wo, 03/07/2012 - 12:33 Permalink
Steef83

Als mijn beugel eruit gaat (binnen 2 á 3 maanden) krijg ik boven en beneden een Essix Retainer. Er werd mij verteld dat ik kan rekenen op +- 90 euro per kaak voor de Essix en 100 euro per spalkje. In totaal +- 380 euro voor de hele retentie. Valt mee toch, als ik er mijn leven lang profijt van heb? Als ik mijn retainers consequent draag en oppas dat de spalkjes niet afbreken.


Beter dat je beugel er bijna uit mag! De prijs valt mee ja. Ik had ook boven en onder een spalkje maar geen nachtbeugel. Is mij ook nooit verteld dat dat mogelijk was. Spalk onder mag blijven zitten, heb ik geen last van maar boven is erg irritant. Ik voelt het continu tegen m'n tong. Sommige mensen hebben er geen last van maar er zijn er ook een heleboel die het vervelend vinden.
Ik ga m'n spalk er uit laten halen en neem zo'n Essix retainer.
wo, 03/07/2012 - 13:23 Permalink
mecánico para …

Als mijn beugel eruit gaat (binnen 2 á 3 maanden) krijg ik boven en beneden een Essix Retainer. Er werd mij verteld dat ik kan rekenen op +- 90 euro per kaak voor de Essix en 100 euro per spalkje. In totaal +- 380 euro voor de hele retentie. Valt mee toch, als ik er mijn leven lang profijt van heb? Als ik mijn retainers consequent draag en oppas dat de spalkjes niet afbreken.


na een normale beugelperiode waarin maanden is gelopen met een beugel hoort de retentie erbij..........dus niet nu ineens er 380 bij hoeven betalen, want orthodontie wordt altijd afgesloten met een retentie periode/apparatuur (of zeg ik nu iets heel raars)
wo, 03/07/2012 - 15:15 Permalink
Ortholimburg

na een normale beugelperiode waarin maanden is gelopen met een beugel hoort de retentie erbij..........dus niet nu ineens er 380 bij hoeven betalen, want orthodontie wordt altijd afgesloten met een retentie periode/apparatuur (of zeg ik nu iets heel raars)



Behandelingstechnisch gezien is er eerst een actieve behandelingsfase en vervolgens een contentieperiode. Hoort dus eigenlijk niet bij de actieve behandeling. Maar je hebt wél gelijk dat een contentieperiode in regel noodzakelijk is. Dus de kosten zouden m.i. wél in het begin al moeten gecommuniceerd worden.
wo, 03/07/2012 - 18:51 Permalink
Soul

Als mijn beugel eruit gaat (binnen 2 á 3 maanden) krijg ik boven en beneden een Essix Retainer. Er werd mij verteld dat ik kan rekenen op +- 90 euro per kaak voor de Essix en 100 euro per spalkje. In totaal +- 380 euro voor de hele retentie. Valt mee toch, als ik er mijn leven lang profijt van heb? Als ik mijn retainers consequent draag en oppas dat de spalkjes niet afbreken.


na een normale beugelperiode waarin maanden is gelopen met een beugel hoort de retentie erbij..........dus niet nu ineens er 380 bij hoeven betalen, want orthodontie wordt altijd afgesloten met een retentie periode/apparatuur (of zeg ik nu iets heel raars)

Klopt helemaal wat je zegt. Maar ik ben op eigen initiatief naar een orthodontist gestapt en ben een behandeling gestart, zonder verzekering erbij. Ik betaal dus alles los en contant.
vr, 03/09/2012 - 01:05 Permalink