Hoeveel tandartsen zijn er die begrijpen dat je bang bent de controle over je angst tijdens de behandeling te verliezen? Door een aantal onderdelen van de behandeling te wijzigen, zoals het gebruik van cofferdam, kan men patienten gerust stellen. Misschien kan er vaker een pauze ingelast worden. Tuurlijk zijn er handelingen die achter elkaar door moeten gebeuren, maar een patient met angsten heeft ook een adempauze nodig.
Ik heb het idee dat veel tandartsen de patienten zo snel mogelijk behandelen om zelf tijd te besparen die weer niet op de rekening terug gevonden wordt.
Ik heb het idee dat veel tandartsen de patienten zo snel mogelijk behandelen om zelf tijd te besparen die weer niet op de rekening terug gevonden wordt.
Re: De begrijpende tandarts?
Welkom in ons linkse Polderland.
Op zowat alles moest de laatste 25 jaren bezuinigd worden in de medische wereld.
Dan zie je nu het resultaat.
Gelukkig ben je daar sinds begin dit jaar van af.
Want je kunt gewoon met een tandarts afspreken dat je de extra tijd betaalt.
Vrije tarieven noemen ze dat. :D
nb, die adem;pauze is het verlies niet overigens. bij angstpatienten is het niet komen opdagen om de meest lullige redenen de grootste verliespost van tijd.
En volgens mij is zeker eenderde van de collega's best geneigd en in staat om een zeer angstige patient gewoon te behandelen.
Het kost wat tijd. Maar het is voor die lui gewoon een uitdaging om mensen weer in de 'normale' gang van zaken te leiden.
Hoewel je wel moet beseffen dat je echt nooit van die angst af komt.
Michelangelo
Mag je gerust naast je neer leggen, maar het is wel zo.
en Michelangelo........post gewoon op het forum ipv in mijn postbus a.u.b.
Of was deze in Hattem aanbevolen?