Een second opinion ivm verloren Kies.

Author:
Kies@
Posted:
za, 12/03/2011 - 14:22
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met een goede tandarts buiten Amsterdam?
Ik zal kort vertellen wat er aan de hand is.

Ik ben dit jaar mijn kies verloren. (was en ben daar erg verdrietig over)
Mijn tandarts zegt dat ik deze verloren ben door een fractuur. Echter lijd ik aan ernstige lokale parodontitis.
Ik ben pas na ongeveer 11 maanden na doorverwijzing door de tandarts (deze heeft het niet voor elkaar gekregen om de parodontitis onder controle te krijgen en heeft mij te laat doorverwezen. Deze moest bepaalde behandelingen bij mij doen zodat diegene zijn studie kon afronden), opgeroepen bij de parodontoloog.
Aangezien parodontitis op tijd de juiste behandeling nodig heeft ben ik van mening dat ik mijn kies ben verloren door een hevige ontsteking. (Want toen mijn kies eruit is getrokken, zag de kies er niet fris uit. Pus, ontsteking etc. Had ook een abces). Kies heb ik in het bezit.

Aangezien het belangrijk is om de reden van verlies van mijn kies achter te halen wil ik graag een second opinion aanvragen buiten Amsterdam. Aan een implantaat hangt namelijk een hoog prijskaartje. Als het geen fractuur is geweest wil ik mijn tandarts hiervoor aansprakelijk stellen en wil dan graag eisen om mij de implantaat geheel kosteloos aan mij te vergoeden.

Dit is even kort het verhaal. Er is echt daarom heen van alles gebeurd. Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien en mij naar een goede tandartsen praktijk kan doorverwijzen buiten Amsterdam.

Bij voorbaat dank.
mecánico para …


Aangezien parodontitis op tijd de juiste behandeling nodig heeft ben ik van mening dat ik mijn kies ben verloren door een hevige ontsteking. (Want toen mijn kies eruit is getrokken, zag de kies er niet fris uit. Pus, ontsteking etc. Had ook een abces). Kies heb ik in het bezit.



als die kies de enige is met zo'n enorm probleem dan is een fractuur wel erg voor de hand liggend. dat je de kosten even makkelijk wil verhalen op je tandarts........ga je 'm ook excuses maken als blijkt dat ie gelijk had en JIJ die breuk zelf hebt veroorzaakt.
za, 12/03/2011 - 16:41 Permalink
Ortholimburg

als de parodontitis zo ernstig is dat de kies erdoor verloren ging, dan lijkt het me een verhaal dat al vééél langer dan 11 maanden aan de gang was, en dan moet je daar zelf je verantwoordelijkheid voor nemen en niet zomaar afschuiven op de tandarts, maar als je echt een hond wil slaan zal je altijd wel ergens een stok vinden.
za, 12/03/2011 - 19:00 Permalink
Kies@

@orhtolimburg:
Idd lokale ernstige parodontitis is al daarvoor vastgesteld. Desondanks bleef de (student) tandarts mij behandelen terwijl degene kennelijk niet bekwaam voor was.
Destijds heeft deze mij niet eens verteld wat dit inhield en deed overkomen dat het niet zo een ernstig probleem was. Nu weet ik beter doordat ik nu wel door een bekwame mondhygienste van de afdeling parodontologie behandeld wordt. En deze heeft het wel onder controle gekregen.
Ik vertrouwde volledig op deze (student) tandarts. Maar ik heb nu zoiets van als het toen te moeilijk voor degene was waarom heb deze me dan niet veel eerder doorverwezen naar de afdeling parodontologie.
Meerdere afdelingen waren betrokken bij deze kies. Toen ze niet wisten wat ze ermee aanmoesten hebben ze op het laatst moment verteld ja het is een fractuur. Terwijl zij daarvoor tegen mij zeiden dat de kies wel los zit maar nog niet daarmee verloren is.
Toen ik doorverwezen was door de (student) tandarts zij deze tegen me dat ik moest wachten en dat ik zelf niet kan bellen, dat de afdeling parodontologie zelf contact met mij opneemt. Pas na ongeveer 11 maanden kreeg ik een oproep. Dan vragen jullie je af waarom ik zelf geen actie heb ondernomen. Nou ik wist helemaal toen niet dat ik parodontitis heb. Deze (student) heeft totaal niet aan mij uitgelegd wat dit inhield en sprak meer in de termen van dat me tandvlees gewoon ontstoken was en dat ik pockets had maar hoe dit heette en wat de gevolgen zijn als je het niet tijdig behandeld dat heeft deze me nooit verteld.
za, 12/03/2011 - 19:23 Permalink
Kies@

als de parodontitis zo ernstig is dat de kies erdoor verloren ging, dan lijkt het me een verhaal dat al vééél langer dan 11 maanden aan de gang was, en dan moet je daar zelf je verantwoordelijkheid voor nemen en niet zomaar afschuiven op de tandarts, maar als je echt een hond wil slaan zal je altijd wel ergens een stok vinden.



orhtolimburg:
Idd lokale ernstige parodontitis is al daarvoor vastgesteld. Desondanks bleef de (student) tandarts mij behandelen terwijl degene kennelijk niet bekwaam voor was.
Destijds heeft deze mij niet eens verteld wat dit inhield en deed overkomen dat het niet zo een ernstig probleem was. Nu weet ik beter doordat ik nu wel door een bekwame mondhygienste van de afdeling parodontologie behandeld wordt. En deze heeft het wel onder controle gekregen.
Ik vertrouwde volledig op deze (student) tandarts. Maar ik heb nu zoiets van als het toen te moeilijk voor degene was waarom heb deze me dan niet veel eerder doorverwezen naar de afdeling parodontologie.
Meerdere afdelingen waren betrokken bij deze kies. Toen ze niet wisten wat ze ermee aanmoesten hebben ze op het laatst moment verteld ja het is een fractuur. Terwijl zij daarvoor tegen mij zeiden dat de kies wel los zit maar nog niet daarmee verloren is.
Toen ik doorverwezen was door de (student) tandarts zij deze tegen me dat ik moest wachten en dat ik zelf niet kan bellen, dat de afdeling parodontologie zelf contact met mij opneemt. Pas na ongeveer 11 maanden kreeg ik een oproep. Dan vragen jullie je af waarom ik zelf geen actie heb ondernomen. Nou ik wist helemaal toen niet dat ik parodontitis heb. Deze (student) heeft totaal niet aan mij uitgelegd wat dit inhield en sprak meer in de termen van dat me tandvlees gewoon ontstoken was en dat ik pockets had maar hoe dit heette en wat de gevolgen zijn als je het niet tijdig behandeld dat heeft deze me nooit verteld.
za, 12/03/2011 - 19:28 Permalink
Ortholimburg

Als het inderdaad een student was die U behandelde dan zal er ongetwijfeld ook wel een supervisor, of zelfs meerderen aan te pas gekomen zijn. In onze kliniek is het alleszins zo dal ALLE werk dat de studenten leveren, door een supervisor wordt gecheckt, voor en na. Dan denk ik dat je je naar het afdelingshoofd moet wenden.
za, 12/03/2011 - 19:31 Permalink
Kies@

Als het inderdaad een student was die U behandelde dan zal er ongetwijfeld ook wel een supervisor, of zelfs meerderen aan te pas gekomen zijn. In onze kliniek is het alleszins zo dal ALLE werk dat de studenten leveren, door een supervisor wordt gecheckt, voor en na. Dan denk ik dat je je naar het afdelingshoofd moet wenden.



Bedankt voor uw reactie. Idd het werd nagekeken maar die docent was er 1 minuut en verdween weer. Die zei niet zoiets van, sorry mevrouw maar wat jij hebt hoort thuis bij een proffesional (ervaren mondhygienste), hier kan een student u niet mee helpen. De docent heeft nooit het woord naar mij gericht van kijk mevrouw dit en dit is er aan de hand en ons lijkt het het beste dat u bij dit probleem proffesioneel begeleid wordt.
Toen ik eenmaal op de afdeling parodontoloog terecht kwam en mij verhaal vertelde, vonden zij ook dat het te lang heeft geduurd voordat de afdeling (student) tandarts mij heeft doorverwezen.
za, 12/03/2011 - 19:39 Permalink
Kies@

Ik denk dat het heel lastig is om achteraf (zonder dat je de kies nog hebt) een wortelfractuur vast te stellen dan wel vast te stellen dat hier geen sprake van was. Ook op rontgenfoto's zijn facturen vaak niet te zien...



Ik weet dat u zei dat ik niks aan u heb. Maar idd ik heb de kies nog...denkt u dat het mogelijk is dit op de kies terug te zien.
Want de kies die ik nog heb die zag er niet fris uit en zat vol viezigheid en pus etc.
Weet u toevallig een Tandarts buiten Amsterdam (niet al te ver) die mij kan helpen in dit proces. Maw een second opinion.

WEllicht weet u collega dit Jan Willem Vaartjes?
za, 12/03/2011 - 19:41 Permalink
Ortholimburg

Als dit inderdaad zo is kan U proberen verhaal te halen, maar denk eraan dat tandartsen geen resultaatsverbintenis hebben met hun patiënten maar wel een inspanningsverbintenis. Dit betekent dat het falen van een behandeling niet automatisch een fout is. En de bewijslast voor de schade, de fout ( In Nederland wordt in het gemeenrecht niet gesproken over fout, maar over onrechtmatige daad, als ik me niet vergis) én het causale verband, ligt bij U ,de patiënt. Omgekeerde bewijslast geldt niet, altans dit is de situatie in België, je zou al moeten kunnen aantonen dat de behandeling die gedaan werd niet correct was, en dat, mits correcte behandeling de schade niet zou zijn ontstaan. Ik denk dat als er echt sprake is van een heel agressieve parodontitis, dit een hele klus wordt om je slag thuis te halen.
za, 12/03/2011 - 19:50 Permalink
mecánico para …

dus als ik u vertel dat een breuk zich kan manifesteren als een dikke pocket..........en die worden doorgaans parodontaal benadert...........en dan blijkt het lastiger te zijn en wordt u doorverwezen.........en het duurt langer en ook daar was geen succes..........en de tandarts zegt het is een breuk...........dan denkt u: ach ja, een implantaat kan, dus doe maar op hun kosten, en dan gaat u net zo lang sec opinions zoeken tot iemand uw verhaal bevestigd.

nb, dat iets KAN wil niet zeggen dat het ook moet worden uitgevoerd. Dus ik zou even wachten met uw eis, want stel dat er een dikke vulling in die verwijderde kies zit en de buren hebben ook grote vullingen, dan ligt de oplossing misschien wel op een ander vlak..............en is het misschien voor eigen rekening, en dan wilt u geen 2700 maar net 1000 uitgeven....... zeg maar.

kortom, u redeneert telkens naar u eigen voordeel en dat werkt niet echt op deze wereld
za, 12/03/2011 - 19:54 Permalink
Kies@

nb, pak een telefoonboek van hilversum en zoek onder tandartsen......... kom op zeg



Ik stelde alleen deze vraag of iemand toevallig een goede tandartsenpraktijk weet. Het is niet dat ik de ander het werk wil laten doen.
op deze site kan ik ook genoeg tandartsen vinden buiten Amsterdam. Het is niet dat ik niet kan of wil zoeken maar dat ik gewoon netjes vraag of iemand toevallig een goede tandartsenpraktijk kent.
za, 12/03/2011 - 20:09 Permalink
Kies@

dus als ik u vertel dat een breuk zich kan manifesteren als een dikke pocket..........en die worden doorgaans parodontaal benadert...........en dan blijkt het lastiger te zijn en wordt u doorverwezen.........en het duurt langer en ook daar was geen succes..........en de tandarts zegt het is een breuk...........dan denkt u: ach ja, een implantaat kan, dus doe maar op hun kosten, en dan gaat u net zo lang sec opinions zoeken tot iemand uw verhaal bevestigd.

nb, dat iets KAN wil niet zeggen dat het ook moet worden uitgevoerd. Dus ik zou even wachten met uw eis, want stel dat er een dikke vulling in die verwijderde kies zit en de buren hebben ook grote vullingen, dan ligt de oplossing misschien wel op een ander vlak..............en is het misschien voor eigen rekening, en dan wilt u geen 2700 maar net 1000 uitgeven....... zeg maar.

kortom, u redeneert telkens naar u eigen voordeel en dat werkt niet echt op deze wereld



Bedankt voor de reactie. Maar ik denk niet zo van als het op hun kosten kan. Nee totaal niet. Ik ga zeker niet net zo lang zoeken totdat ik een sec opion vindt die mij verhaal bevestigd. Want het kost geld om een sec opinion aan te vragen. Ik wil dit ook graag snel afsluiten en doorgaan. Ik wil een second opinion omdat ik wil weten wat de echte oorzaak is geweest van mijn inmiddels verloren kies. Ik wil gewoon een ervaren tandarts/implantoloog die mij een objectieve mening over deze situatie.
za, 12/03/2011 - 20:14 Permalink
mecánico para …

Aan een implantaat hangt namelijk een hoog prijskaartje. Als het geen fractuur is geweest wil ik mijn tandarts hiervoor aansprakelijk stellen en wil dan graag eisen om mij de implantaat geheel kosteloos aan mij te vergoeden.


om te zien of er een fractuur zit hoef je alleen de wortel maar in de cariesindicator te leggen, zullen ze op de ACTA wel hebben en als u erom vraagt, willen ze het misschien ook wel doen.
en weer wilt u van een tandarts implantoloog een mening/oplossing..............`die zal zeker een implantaat adviseren. waarom? de meeste implantologen redeneren naar het implantaat toe ipv af te wegen wat er meer mogelijk is, zeker als u de vraag stelt: "kan er hier een impantaat in".
za, 12/03/2011 - 20:33 Permalink
Ortholimburg

Als het geen fractuur is geweest wil ik mijn tandarts hiervoor aansprakelijk stellen en wil dan graag eisen om mij de implantaat geheel kosteloos aan mij te vergoeden.

.


Ik kreeg nochtans de indruk dat je eerder uit was op herstel van je schade op kosten van je tandarts, dan wel gewoon een second opinion.
za, 12/03/2011 - 20:38 Permalink
Kies@

Als het geen fractuur is geweest wil ik mijn tandarts hiervoor aansprakelijk stellen en wil dan graag eisen om mij de implantaat geheel kosteloos aan mij te vergoeden.

.


Ik kreeg nochtans de indruk dat je eerder uit was op herstel van je schade op kosten van je tandarts, dan wel gewoon een second opinion.



Ja dat klopt. Ik heb al eerder gezegd dat ik bereid ben om wat te betalen (ben op dit moment zelf werkzoekende) dus kan niet veel mee betalen.
Ik wil een second opinion om te achter halen wat er nou precies aan de hand was. Mocht het niet om een fractuur gaan dan wil ik graag dat zij de implantaat etc of wat het ook wordt aan mij gaan vergoeden. Er is echt veel gebeurd en anderen met mij die zeiden idd dat als het allemaal goed begeleid was had dit niet hoeven te gebeuren.
za, 12/03/2011 - 20:52 Permalink