... en op zoek naar angsttandarts omg balk

Author:
Yun
Posted:
wo, 09/28/2011 - 17:28
hoi allemaal,

waarom moet ik me hier als je naar de tandarts wil [als je zoekende bent] eerst op gesprek en me dan inschrijven om klant mogen worden? [wat ik eigenlijk helemaal niet wil] half jaarlijkse keuring ga ik toch niet heen. ik moet alles zelf betalen dus vandaar en ik ben vreselijk bang.
en als ik dan met iets naar de tandarts moet, om er dan achter te komen dat het weer niet de juiste arts is die ik had in midden ned. [angst arts] wel specifiek naar gevraagt, krijg dan als antwoord, 'niemand wil graag naar de TA'. :smt017

2e vraag waarom doet hier geen 1 tandarts het schoonmaken zelf niet, waarom moet ik speciaal voor schoonmaak naar een mond hygi [blijkbaar verplicht voordat de arts aan het werk wil gaan] ik betaal me rot aan zo`n 2e beul, wat vroeger mijn tandarts gewoon zelf deed.

ik zit nu al dagen met enorme kiespijn, wil echt niet meer naar waar ik me een paar maanden geleden [moest wel had toen ook 2 kiezen die er nodig uit moesten] in heb geschreven.
ik moest van tandarts eerst naar mondhygi, kreeg bij haar elke keer, vele paniekaanvallen die zijn absoluut niet begreep en er zelfs boos om werd maar dit moest eerst anders trok de tandarts niet,[?] na de derde keer eindelijk naar tandarts, heb geen vervolg afspraak gemaakt bij mondgygi [moest van haar].... logisch he? blijkbaar kan ze het gebit in 4x pas schoon krijgen...

koste me een enorm bedrag.. :o dus doe dat nooit meer, samen met haar onbegrip en het eindeloze werk van haar, 1 kies vooruit 3 achteruit, en zo uren achtereen, ten lange lest moest er verdoofd worden omdat ze haar werk zo niet kon doen, gewoon weg belachelijk.
ik heb bij mijn vorige tandarts daar nooit problemen me gehad, hij maakte zelf schoon ging zelfs niet zo angstig meer naar hem toe ook als er getrokken moest worden deed dat nauwelijks zeer. verdovingspuit was bijna niet te voelen.. alles in 1 behandeling.


zijn er dus in de buurt van balk pariculiere tandartsen waar ik gewoon naar toe kan als ik dat nodig vind? of die alles nog gewoon zelf doen en met de nodige begrip en zorg?
dringend nodig wegens ernstige kiespijn.

ps; kan ik desnoods naar de ehbo gaan in het ziekenhuis?

bvd voor de antwoorden
gr yun
Yun

hallo, is er hier nog iemand aanwezig die antwoord geeft of??

ik heb nu al 2 tandartsen gebeld en ik verrek nog steeds van de pijn, als ik lang wacht gaat het vanzelf over dat wel maar tenkoste van de rest van mijn gebit.
alle twee de tandartsen kunnen niet op korte termijn en 'natuurlijk' moet je je weer inschrijven. zucht!!!! is hier in deze prof dan helemaal geen particuliere tandarts??
gr yun.

ps; ik vind dit een hele droevige site hoor, nu is het al niet een denderend onderwerp maar dan ook nog mensen geen antwoord geven of gewoon aan hun lot overlaten is helemaal een schande. gooi deze site er dan af, pure verspilling van ruimte.
ma, 10/03/2011 - 14:14 Permalink
hermina

ik wil je best een adres van een goede tandarts sturen hoor! Maar denk niet dat je er veel aan zult hebben want het is bepaald niet in de buurt van de "wereldstad" Balk.. Is het in je opgekomen dat er hier misschien niemand is die in die buurt een tandarts weet die aan jouw, toch wel bijzondere, eisen voldoet? :-? Daar zou mijn tandarts ook niet aan voldoen trouwens want controles (in welke frequentie dan ook als nodig ingeschat) horen er wel bij voor de meeste/alle? tandartsen waar je je inschrijft. waarom dat is valt hier uitgebreid terug te vinden op de site.
ma, 10/03/2011 - 19:12 Permalink
vV

wij doen als tandarts juist de halfjaarlijkse controles om dit soort situaties te voorkomen.
Ik ga ook eigen patienten die wel die motivatie op kunnen brengen ook niet de dupe laten worden van mensen die nooit komen behalve als er een probleem is wat ik over de telefoon moeilijk kan inschatten maar wat per defintie meer tijd zal kosten dan een pijnklacht bij een bekende mondsituatie ,zeker ook nog eens bij een angstpatient.

Juist angspatienten wil ik netjes op de controles zien, en soms nog vaker dan per 6 maanden ook.
Degenen die dat niet willen kunnen bij d espoedgebvallendienst terecht, dat is hun eigen keuze, maar dan wel telkens andere tandarts.

Door geen controle te laten doen en noodzakelijk (dan kleiner meestal) onderhoud ben je trouwens ook nog eens goedkoper uit, zeker op lange termijn, dus het argument geld gaat niet op als reden om niet naar periodieke controles te gaan.
di, 10/04/2011 - 08:21 Permalink
Yun

ik geef jullie helemaal gelijk, maar...
ik weet dat ik [weer opnieuw] vertrouwen in de tandarts moet krijgen.
ik had in midden ned. een hele goeie, deed alles zelf dus hoefde ik ook niet nog is een keer naar de mondhygi.
ik gun die mensen best wel hun werk maar zit al te trillen alleen als ik er al aan denk dat ik die kant op moet, dus laat me dan bij 1 persoon die dat allemaal doet en ietsjes vlotter werkt [schoonmaak], of zoals ik bij mij vorige tandarts was ietsjes vaker komen, voor dat werkje. met kleine stukjes te gelijk en als ik me goed voelde kon hij door werken.
hier vind ik het erg moeilijk om de juiste te vinden en bij de laatste brrrrrrr als ik er weer aan denk, loop ik liever met pijn rond.

en nu het dappere nieuws...
ik had smorgens een tandarts gebelt die kon pas volgende week, toen ik daar smiddags in de buurt was, ben ik maar is naar binnen gelopen, stijf van de zenuwen maar tja ik moet wat.
assistent was eerste moment wat cru, omdat hij dacht dat ik toch door wilde dreinen waarschijnlijk maar toen ik hem uitlegde dat ik kwam om kennis te maken en even rond kwam kijken, werd hij wat vriendelijker, ook uitgelegt dat ik doodsbang was. tandarts was druk dus die wilde ik zeker niet storen, assistent ook dus kon ik op mijn gemakkie wat rond kijken. en voordat ik weg wilde gaan had hij net een telefoontje gekregen dat ik woensdagmorgen terecht kon omdat er een afspraak uitviel. [jippie met de zenuwen]
ik hou me maar voor dat de tandarts eerst willen kijken.... misschien helpt het tegen de stress, de wachtkamer was iig erg knusjes en de rest leek mij ook wel erg 'gezellig'.
ik hoop,bid,wens dat deze tandarts wel heel erg rustig is en aardig, zodat ik daar dan kan blijven.
.....op met goede hoop dan maar, vol verwachting.

gr yun
di, 10/04/2011 - 12:51 Permalink
Romy32

en nu het dappere nieuws...

Strakke actie!
Succes ermee.

Enne, voortaan wel een beetje vriendelijker over 'ons' forum hè..... :wink:
Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je geen antwoord krijgt op je vraag, maar om dan meteen zó uit de hoek te komen....
ps; ik vind dit een hele droevige site hoor, nu is het al niet een denderend onderwerp maar dan ook nog mensen geen antwoord geven of gewoon aan hun lot overlaten is helemaal een schande. gooi deze site er dan af, pure verspilling van ruimte.

Je kunt ook op een sympathiekere manier nogmaals vragen om respons. Want je ziet dat mensen heus wel bereid zijn op je vraag in te gaan. Persoonlijk zag ik je topic gisteren pas voor het eerst, en anderen misschien ook wel.
di, 10/04/2011 - 19:24 Permalink
Yun

hai romy,

normaal ben ik ook niet zo, zal wel door de pijn komen [geen zwak excuus]
ik vond namelijk meer mensen die op antwoord wachten enne die vroegen het meerdere keren per dag [!]
maar zal me de volgende keer proberen wat in te houden, ondanks dat ik eigenlijk geen echt antwoord heb gekregen van jullie, maar mijn 'strakke aktie'heeft me al wat rustiger gemaakt.
nu nog de stress voor morgen nog laten verdwijnen, hahaha

gr yun.

ps; toch allemaal bedankt voor de reacie`s.
di, 10/04/2011 - 19:36 Permalink
mecánico para …

hallo, is er hier nog iemand aanwezig die antwoord geeft of??

ik heb nu al 2 tandartsen gebeld en ik verrek nog steeds van de pijn, als ik lang wacht gaat het vanzelf over dat wel maar tenkoste van de rest van mijn gebit.
alle twee de tandartsen kunnen niet op korte termijn en 'natuurlijk' moet je je weer inschrijven. zucht!!!! is hier in deze prof dan helemaal geen particuliere tandarts??
gr yun.

ps; ik vind dit een hele droevige site hoor, nu is het al niet een denderend onderwerp maar dan ook nog mensen geen antwoord geven of gewoon aan hun lot overlaten is helemaal een schande. gooi deze site er dan af, pure verspilling van ruimte.


Yun, succes. Ik reageer nooit in de "bang voor tandarten" hoek omdat mensen nogal drammerig en dwingend zijn in hun eisen/wensen pakket. En dat leidt steevast tot opmerkingen die je zelf ook maakte. De meeste medewerking komt hier van welwillende tandartsen die gewoon tijd vrij amken voor Jan en alleman...........in hun vrije tijd. Dus verwacht je te veel, dan krijg je zeker niet wat je dacht.
di, 10/04/2011 - 19:54 Permalink
Yun

tandarts kon helaas niets voor me doen, of durfde niet ivm mijn angst dus door verwezen naar angsttandarts in grau [mag ik dat hier zo type?].
ik vind het toch wel vreemd dat ik al een hele tijd zoek op internet [3 jaar in totaal] naar een angstarts en niets in de buurt gevonden heb en nu blijkt het dus toch dat ze er wel zitten. oke het is niet om de hoek, maar ook geen wereld reis.

dus nu maar op naar.... eerst ff bellen dan.

hoi m.b.p. [niet de makelijkste naam hahaha]
mijn eerste bericht is hier de 'Op zoek naar een tandarts of mondhygienist' dus niet in de angst of bang hoek.
daarna ondekte ik, bij toeval, een ander onderwerp, over angst bij tandarts.
omdat ik zag dat daar wel regelmatig antwoorden gegeven werd even een heel klein stukje geschreven bij iemand anders die ook wachte op antwoord.
dus in de eerste plaats zocht ik naar een tandarts, het was niet de bedoeling om mijn hele angst drama`s hier te vertellen, ik vertel dat alleen aan de persoon in kwestie die dat moet weten. een ander kan daar toch niets mee en meestal probeer ik het zelf op te lossen. ben nu eenmaal een eenling. soms lukt dat wel en heel soms lukt dat net ff niet [op dat moment] maar ook dat gaat weer over, gewoon door blijven ademen, haha

ik ben op een forums anders gewent, daar waar je vaak dezelfde dag nog antwoord krijgt, ik heb echt een paar dagen niks gehoord dus vandaar mijn eerst reactie.
en dan ben ik nog [blijkbaar] geduldig geweest want ik heb ook anders hier gezien die om het uur 'dringend' de zelfde vraag stelde. [dan snap ik jouw/uw reactie wel]
maar voor mij is dit nu allemaal al verleden tijd, het is gebeurt, heb mijn min of meer excusses aangeboden, wat moet er nog meer gebeuren? op mij knieen? sorry dacht het niet. heb slechte knieen dan kom ik niet meer overeind..... offu help je me dan met opstaan! :wink:
wo, 10/05/2011 - 21:47 Permalink
vV

3 jaar bezig op internet??/ misschien even iets meer realiteitszin ontwikkelen, niet alles is op het internet te vinden. heel veel praktijken hebben nog steeds geen website, is ook nergens voor nodig. Misschien de verkeerde weg bewandelt. Er zijn meer mogelijkehden om aan info te komen, naast het internet. Soms heel makkelijk, maar als ik iets zoek en ik vind dat niet snel op het www ga ik toch echt niet 3 jaar doorgraven, dan ga ik andere wegen zoeken.
do, 10/06/2011 - 09:36 Permalink