wortelsplitsing?

Author:
Feny
Posted:
di, 07/26/2011 - 12:13
Twee weken terug liet ik een verstandskies trekken. Kosten 20,66 euro. Vorige week liet ik de andere trekken. Kosten: 51,66 euro. Na een telefoontje naar de assistente werd me gezegd dat de kosten deze keer zoveel hoger waren omdat het nu een extractie met wortelsplitsing betrof.
Weet iemand wat dit precies inhoudt? Naar mijn inzien is er namelijk niks anders gedaan dan de vorige keer. Hoogstens een keertje extra gedraaid, maar volgens mij geen ander materiaal of extra tijd gebruikt oid. Ik vind het nogal een erg groot prijsverschil. Ik heb aangegeven dat er volgens mij niks anders is gedaan dan de vorige keer, maar volgens de assistente is dat wel het geval aangezien de tandarts anders niet die code zou doorgeven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
mecánico para …

je kan zelf niet zien en voelen of er gesplitst wordt, dus ofwel je bent de eerste keer gruwelijk gematst ofwel het is zo als het is. Soms is een ander instrument en wegschuiven van tandvlees de reden, en neem van mij aan dat verschil merk je niet, maar het is wel een ander tarief. Dat 20 euro verhaal is overigens even in perspectief 10 voor de verdoving en 10 voor het eruit halen....... belachelijk goedkoop toch
di, 07/26/2011 - 12:21 Permalink
Feny

Dus ik moet de assistente maar gewoon op d'r woord geloven en de rekening betalen.

Eerste keer was dit niet gebeurd zei ze. En inderdaad, die 20 euro vond ik heel erg meevallen. Vandaar dat die ruim 50 euro ineens erg tegenviel. Zeker om dat het makkelijker leek te gaan en ik veel sneller weer buiten stond! Ik blijf het belachelijk veel meer vinden.
di, 07/26/2011 - 12:33 Permalink
zel'dovich

Twee weken terug liet ik een verstandskies trekken. Kosten 20,66 euro. Vorige week liet ik de andere trekken. Kosten: 51,66 euro. Na een telefoontje naar de assistente werd me gezegd dat de kosten deze keer zoveel hoger waren omdat het nu een extractie met wortelsplitsing betrof.
Weet iemand wat dit precies inhoudt? Naar mijn inzien is er namelijk niks anders gedaan dan de vorige keer. Hoogstens een keertje extra gedraaid, maar volgens mij geen ander materiaal of extra tijd gebruikt oid. Ik vind het nogal een erg groot prijsverschil. Ik heb aangegeven dat er volgens mij niks anders is gedaan dan de vorige keer, maar volgens de assistente is dat wel het geval aangezien de tandarts anders niet die code zou doorgeven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hoi Feny,

Ik ben geen tandarts maar bij het splitsen van wortels moet de tandarts volgens mij wel meer handelingen verrichten, dat zou je toch wel gemerkt kunnen hebben, ook al zie je of voel je niks (verdoving). Waarschijnlijk is ook de boor gebruikt voor de splitsing en dat hoor je . Bij een normale extractie wordt de boor niet gebruikt. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het inzetten van ander instrumentarium dan tang of hevel de scheidslijn vormt tussen een gewone en een gecompliceerde extractie. In de nieuwe concepttariefomschrijvingen voor 2012 wordt het ook zo ongeveer geformuleerd.

Het maximum tarief voor een gecompliceerde extractie ligt vast, vandaar ook het grote prijsverschil. Er zit namelijk niks tussenin. Er is nog wel een duurder tarief trouwens.
di, 07/26/2011 - 22:11 Permalink
Feny

Er is geen boor gebruikt. Dezelfde 2 instrumenten als bij de andere keer.
Ik besef ook echt wel dat 20 euro niet duur is. Maar ik heb gewoon erg het gevoel dat de 2e keer dezelfde handelingen zijn verricht maar het me wel ruim 30 euro extra kost. Dat zit me gewoon niet lekker. Er is niks gezegd, niks anders geweest. Behalve de kosten. En zij beweren dus dat dit gedaan is. Ik heb geen idee wat het inhoudt, dus heb ook geen poot om op te staan.
di, 07/26/2011 - 22:38 Permalink
Denise1974

Feny ben je verder wel tevreden met deze tandarts?
Zo ja dan zou ik het maar geloven, het bedrag is niet mega hoog, dus om daar nou teveel gedoe om te hebben is het dan denk ik niet waard.
Niet alles merk je lees het bericht van mpb nog maar eens door.
wo, 07/27/2011 - 22:35 Permalink
TechniekerJeetje

Zo ja dan zou ik het maar geloven, het bedrag is niet mega hoog, dus om daar nou teveel gedoe om te hebben is het dan denk ik niet waard.


Helemaal mee eens!



Ik wil wel ruilen van nota hoor. Ik jouw €50, dan krijg jij mijn drie vullinkjes vervangen...
+- €240,- (wel rekening mee gehouden trouwens! En ben er maar wat blij mee!!!)
wo, 07/27/2011 - 23:59 Permalink