'puistje' op tandvlees

Author:
Anonykies
Posted:
do, 06/23/2011 - 01:48
Al enige tijd heb ik last van een plekje op m'n tandvlees (zie foto) bij mijn achterste kies (linksonder). Wat ik graag wil weten is; wat is dit? En welke behandeling past daarbij?

Symptomen
-Pijnlijk is het niet. Soms staat het plekje wel onder druk (bol met pus).
-Als ik op de plek duw, komt er pus (o.i.d.) en deels ook wat bloed uit. De druk op het plekje is dan wel weg.
-De kies niet niet warm/koud gevoeling
-De kies is niet kauwgevoelig (soms voelt het iets 'anders', maar geen last met eten)

Voorgeschiedenis (er is de laatste tijd nogal wat gebeurt met deze kies):
1. Na foto bleek er een gaatje te zitten, aan de achterkant van deze kies, onder het tandvlees.
2. Dat gaatje is gedicht.
3. Echter, die vulling had een scherp randje onder het tandvlees, en zorgde dus voor pijn.
4. Die vulling is verwijderd en daarvoor in de plaats is tijdelijk een noodvulling gekomen (met medicament erin, weet niet hoe het heet, maar smaakte naar kruidnagel).
5. Daarop is een amalgaanvulling geplaatst, die er na 2 weken spontaan uit viel...
6. Uiteindelijk is de het ontstane gat wederom met witte vulling gedicht.
7. Een vieze smaak bleef uit die regio komen. Met flossen merkte ik dat aan de achterkant van de vulling er nog steeds een rand zit onder het tandvlees (niet meer pijnlijk), alsof de vulling niet goed sluit.
8. Daarna is dit plekje ontstaan.
9. Als behandeling is al een keer plaatselijk antibiotica aangebracht (tussen kies en tandvlees). Geen succes.
10. Van achter de kies komt nog steeds een vieze (rottende) smaak, en het plekje blijft.

Mijn vraag is: hoe nu verder?
Attach