1 naar achterstaande stand, beste oplossing???

Author:
iloontje
Posted:
vr, 05/06/2011 - 20:48
hallo, ik heb een voortand (de eerstelinkse tand naast de voortanden) en die staat naar achter...
ik stoor me hier echt heeel erg aan en wil er nu iets aan gaan doen..
ik vraag me alleen af wat de mogelijkheden zijn en de kosten die daaraan verbonden zijn..
opties die ik zelf bedacht had:
1 facing alleen op die tand( ik denk goedkoopste oplossing maar krijg dan wel 1 hele dikke tand denk ik)
een brug van 3 tanden..... en die tand dus trekken weet niet wat de kosten daarvan zijn?
of die tand trekken en dan een implantaat.. weet ook daarvan niet de kosten?

dus welke van deze 3 of misschien andere oplossing hebben jullie die het beste is wss?
de tand staat echt heel ver naar achteren naar het gehemelte toe..
en wat zijn de kosten verbonden aan deze 3 opties?
groetjes iloontje
Romy32

een brug van 3 tanden..... en die tand dus trekken weet niet wat de kosten daarvan zijn?
of die tand trekken en dan een implantaat.. weet ook daarvan niet de kosten?

Nee joh!
Je laat toch geen gezonde tand trekken omdat ie scheef staat?
Streep die optie maar snel weg.

de tand staat echt heel ver naar achteren naar het gehemelte toe..

Dan is een facing waarschijnlijk ook niet de oplossing, maar dat zeg je zelf eigenlijk al.

Ik denk dat een beugel de beste optie is voor jou.
In dit topic wordt een prijs genoemd van 1500 euro voor alleen boven. In die richting moet je dus een beetje denken.
vr, 05/06/2011 - 21:48 Permalink
iloontje

nee helaas kan een beugel echt niet, en dat zou ook te lang duren.
Ik wil gewoon in 1 keer (zoals in makeover programma's) het veranderd zien.

zoiezo heb ik veel te weinig plek in me bovenkaak..
ben vroeger weleens bij ortho geweest maar zou dan toch 2 beugels moeten
en een paar jaar lang...

dus wat zijn de totale kosten van een brug incl de tandartskosten?
za, 05/07/2011 - 14:51 Permalink
Romy32

dus wat zijn de totale kosten van een brug incl de tandartskosten?

Realiseer je je wel dat je voor een brug eigenlijk drie tanden moet opofferen? De tand die je wilt laten trekken, maar ook de tanden die ernaast staan. Want die moeten een flink stuk worden afgeslepen, net als bij gewone kronen.

Ik zou het echt nóóít doen!

Maargoed, het gaat er niet om wat ik wil, dus hier kun je kijken welk prijskaartje eraan hangt.


Oh ja, en dan nog even dit:
ben vroeger weleens bij ortho geweest maar zou dan toch 2 beugels moeten
en een paar jaar lang...

Maar de tijden zijn veranderd hè.
Best kans dat als je nu naar een andere orthodontist gaat, je een ander (aantrekkelijker) verhaal te horen krijgt.

Nu stop ik met drammen hoor :smt003
Vind het gewoon zo zonde, da's alles.
za, 05/07/2011 - 16:31 Permalink
iloontje

ik heb er nog even over nagedacht en denk dat ik toch je advies overneem haha
misschien is een beugel zo erg nog niet en even naar mijn gebit gekeken en op zich is het wel mooi als alle tanden dan ook meteen recht staan inplaats van alleen het grote probleem, die ene tand aanpakken..
en kosten voor alleen bovenaak beugel is ongeveer hetzelfde
even een jaartje maar iets anders doen dan, wat is nou 1 jaar op me hele leven toch?
za, 05/07/2011 - 20:17 Permalink
vV

een brug bij ruimtegebrek word ook niet mooi.... en dan geen weg meer terug. je komt helemaal scheef uit in je ruimteverdeling namelijk. beugel is eigenlijk enige juiste oplossing en tegenwoordig vrij snel te doen, zeker als het probleem vrij locaal zit. en idd de goedkopere oplossing. vergeet ook niet dat nu een brug betekent over het resterende leven de brug zeg maar elke 15 jaar vervangen, minimaal , statistisch gezien.
za, 05/07/2011 - 21:01 Permalink