Tanden poetsen met zeep?

Author:
Nemfic
Posted:
ma, 04/18/2011 - 16:12
Hallo,

Ik las laatst ergens op internet dat het goed zou zijn voor je tanden om je tanden - na het poetsen van je tanden met normale tandpasta - te poetsen met zeep.

Nu ben ik over dit onderwerp een beetje gaan googelen en het bleek dus dat meerdere mensen dit doen. Maar wat ik mij af vraag is, is dit allemaal wel zo goed? Opzich zou het wel goed schoon worden maar gaat je glazuur er daar niet door kapot?

Wie weet hier toevallig meer over?

P.S. ervan uitgaand natuurlijk dat dit een zo'n neutraal mogelijke zeep is die geen parfum bevat en dergelijke. Dus gewoon een blok zeep (geen gel e.d.)
Workie

Ik was nieuwsgierig en ben ook gaan googlen. Ik houd het bij mijn oude vertrouwde tandpasta :smt001 Ooit per ongeluk na een feestje met net te veel drank de verkeerde tube gepakt en toen zat er dus handcreme op mijn tandenborstel :smt019 Je weet niet hoe snel je dat moet uitspuwen :smt003
ma, 04/18/2011 - 17:36 Permalink
Workie

Gatverrrrr....bleh, ik kan het nou al proeven! Ik zou niet weten wat de toegevoegde waarde zou zijn van zeep. De prothese kan je er wel mee schoonmaken (groene zeep).
Het bekende verhaal fluor is giftig, al zeggen ze er niet bij dat je best een grote hoeveelheid moet binnen krijgen om dit te merken. En je eet de tandpasta natuurlijk ook niet op. Verder zitten er scheurmiddelen in die je glazuur aantasten en nog meer van die rare feiten die je zo onderuit kan halen.
Maar volgens mij is het voor jou wel goed als er mensen met zeep gaan poetsen, kun je lekker veel tandsteen weghalen :smt003 en veel zeepsoorten zijn niet ph neutraal dus ik voorzie voor de tandartsen en uiteindelijk ook voor mij veel werk :smt003
ma, 04/18/2011 - 18:10 Permalink