Ben zo trots op mezelf

Author:
Chuck
Posted:
di, 04/12/2011 - 22:17
Hallo mensen ik ben zo trots op mezelf :D
Ik ben een jaar of 20 niet naar de tandarts geweest, de reden vroeger klappen gehad van de tandarts, en hij ging niet zacht te werk.
Al maanden lees ik mee op dit mooie, begrip volle forum, en heb me door jullie :smt003 , zonder dat ik nog inschreven was op dit forum, me toch over laten halen door jullie dus :smt003 , om naar de tandarts te gaan.
Ik heb vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en gebeld, bevend, stotteren, niet uit m,n woorden kunnen komen, en bijna huilend en al.
Ik stond gister op met een beetje opgezette wang, nog niet pijnlijk, maar bij een kies wel gevoelig, ik heb dit een dag aangekeken, en vanmorgen was het nog zo, dus ik dacht nu moet het gebeuren, stel niet uit maar bel, nouja bel :roll:
Ik heb direct aan de telefoniste uitgelegd dat ik erorme angst voor de tandarts had, en dat het telefoontje om naar hun te bellen me al heel bang maakte, laat staan de tandarts.
Ik heb eerst een heel gesprek gehad met de telefoniste over m,n angst en ze vertelde me dat ze super trots op me was dat ik belde, een hele lieve vrouw was het.
Ze zou een aantekening maken voor de tandarts, dat ik zo,n angst had, en dit echt een hele grote beangstigende stap voor me was om te komen.
Volgende stap jaja ik had gebeld, dat was niet het enige ik kon direct terecht, om half 11 al terwijl ik om half 9 belde.
Ik ben erheen gereden met angst, beven, trillen en ga zo maar door.
Ik stond voor de deur echt van, zal ik het nu doen, of niet, zal ik naar binnen gaan. Ik heb doorgezet oh oh mensen wat er allemaal door m,n koppie ging.
Dezelfde telefoniste die ik gesproken had, schreef me in en zei komt goed, wees niet bang, de tandarts en ass zijn ingelicht over je angst en je schaamte, ze zijn heel lief voor je.
De inschrijf formulieren heb ik dus ingevuld, en toen werd ik gehaald, ik leek wel een milkshake machine zo trilde ik.
Er is eerst een foto gemaakt en daarna dus naar de tandarts, ik wederom uitgelegd ik durf mijn mond niet open te doen uit schaamte. De tandarts en ass waren zo lief, ze hebben me echt overgehaald, en ze waren super lief en meelevend.
Wat is er nu gebeurd, de tandarts, heeft mijn gebit nagekeken, alleen gekeken, en ik heb nu een antibiotica kuur gekregen voor de onsteking bij m,n kies.
Volgende week dinsdag gaat de kies eruit, ik heb gelukkig er nog geen pijn aan, de wang is dik en ik ben wat gammel en koortsig ervan.
De week erop staat er ook al een afspraak om m,n gebit eerst schoon te maken om te kijken wat er aan te doen is.
De ass was er bij voor de volgende afspraken, en bleef me nog steeds op m,n gemak stellen. De telefoniste zei, zo heb je ook je agenda bij je, ik moest eigenlijk wel lachen en zei wie A zegt moet nu ook B zeggen, super knap vonden ze dat, uhhhhhhhhhhh ik ook hoor :oops:
Lieve lieve mensen, ik ben zo blij en super trots dat ik de stap gezet heb, er is een pak van m,n hart gevallen, het eerste bezoek heb ik gehad, de deuren ben ik door gegaan, de drempel ben ik over gegaan, in de stoel heb ik gezeten. Lieve mensen jullie weten niet hoe trots ik op mezelf ben. Volgende week het vervolg bij de tandarts, die ook zelf zei, ik ben trots op je, dit gaf me even tranen in m,n ogen.
Ik wilde dit even met jullie delen :D .

Groetjes een trotse Chuck :D
Chuck

:D Thanx Snowman, het viel niet mee hoor de stap echt te zetten.
Ik heb er jaren en jaren tegen aan zitten hikken, tot ik dit mooie lieve forum ontdekte. Jullie hebben me over de streep getrokken :smt003 . Yup het was ook heel mooi dat ik direct kon komen, maar ook eng hoor :oops: Het ging ineens zo snel :oops: . Maar Snowman ik ben zo blij dat ik de stap heb gezet, echt heel, heel blij :D
Dank voor je lieve berichtje Snowman :smt003

Groetjes Chuck
di, 04/12/2011 - 22:37 Permalink
Workie

Super knap en een voorbeeld voor vele die nog tegen die drempel op zien. :wink:
Daar mag je best trots op zijn en als alles op regel is en alles is gedaan wat gedaan moet worden, dan gewoon lekker op tijd naar de controles gaan.
Tandarts bezoek hoeft overigens geen hobby te worden hoor, je bent zo enthousiast :smt003
di, 04/12/2011 - 22:41 Permalink
Chuck

:smt003 Haha Workie enthousiast, nouuuuuuuuuu dat nog net niet :smt003 Het is de blijheid die nu overheerst, dat ik de schaamte overwonnen heb, dat ik trots op mezelf ben, dat ik de stap heb gezet. En ik blijf erbij jullie hebben me geholpen ermee :wink: , jaja zonder dat jullie het wisten :D .
Een voorbeeld voor andere, zou kunnen ja, ik hoop het echt, het is een enorme drempel, maar als je over die drempel bent, valt er zo,n last van je schouders af, maar voordat je die stap zet, dat is het.
Als je die stap hebt gezet, echt lieve mensen dan zijn jullie zo trots op jezelf, net al ik nu.
Ik hoop dan ook dat de mensen die net als ik hebben gezeten iets aan dit schrijven, dit stukje kunnen hebben :wink: en denken, ja nu zet ik ook die beangstigende stap.

Dank je Workie voor je lieve woorden :smt003

Groetjes Chuck
di, 04/12/2011 - 22:59 Permalink
scaredycat

Hey Chuck,

Ook van mij complimenten en felicitaties!

En ik weet wel degelijk hoe trots je op jezelf kunt zijn:
dat was ik ook de eerste keer dat ik weer ging! Lekker hè?

En helemaal geweldig dat je je volgende afspraak ook al gemaakt hebt!
wo, 04/13/2011 - 00:42 Permalink
Lyah

Hey Chuck,

Heel erg goed van je! Je mag zeker trots zijn op jezelf!!!

Dank je voor het opschrijven van je verhaal, ik moets straks voor mijn 1e behandeling naar de tandarts en ik kijk daar behoorlijk tegenop maar door jouw enthousiaste verhaal is het een heel stuk makkelijker geworden.

Probeer dit gevoel zo lang mogenlijk vast te houden he?
wo, 04/13/2011 - 10:14 Permalink
Chuck

Hallo lieve forumleden :smt006 en de gasten die meelezen :wink: , net zoals ik een poos heb gedaan :smt006

@ Paramedic dank je met de mooie duimpjes ophoog, het is ook toppie wat ik gister heb gedaan.

@ scaredycat dank je voor de felicitatie,s en complimenten :D . Trots ben je zeker als je bent geweest. Het was de angst, en helemaal de schaamte, het is een combinatie van verschillende factoren, waardoor je die stap niet durft te zetten, maar nu ik heb hem gezet, kan ik alleen maar zeggen jippie wat ben ik blij.

@ wilria het ging zeker snel, half 9 bellen en half 11 kunnen komen. Ik kon ook om 16.00 uur maar dacht nope :smt009 , niet doen :smt009 Chuck gelijk gaan, nu je eenmaal gebeld hebt, doorzetten nu dacht ik, je stelt het al zo,n 20 jaar uit.

@ Wizzy Het voelt reuze goed dat ik door heb gezet, en het was niet alleen de angst maar ook zeker de schaamte, mijn gebit ziet er nogal niet uit. Maar stap 1 is gezet i,m happy :D

Lieve meelezers :wink: en angstige forumleden :D

Zoals jullie hebben kunnen lezen ik heb doorgezet gister, viel het mee het bellen, dus ook daadwerkelijk bellen bedoel ik hiermee :smt009 , nee verre van dat, je zit te trillen, bijna te huilen en ga zo maar door, je schaamte etc. Voordat je de telefoon pakt, heb je de telefoon in voorgaande jaren, maanden, weken, dagen, uren, al vele malen weer weg gelegd. Lieve mensen, ik weet ook als geen ander die in dezelfde situatie zitten hoe een hoge drempel het is. Het is de angst, het bang zijn, de schaamte en ga zo maar door.
Ben ik er nu :smt009 nee nog lang niet, ik begin pas, maar de 1e afspraak om die te overwinnen, lijkt op een nieuwe fase in je leven.
Mensen die niet bang of angstig zijn, of geen schaamte hebben denken misschien waar gaat dit over, ga gewoon, maar :smt009 als je zolang niet naar de tandarts bent geweest om welke reden dan ook, is het voor vele angstige, en zich schamende mensen of welke reden dan ook een hele stap, om zoiezo al te gaan bellen, laat staan de praktijk binnengaan en je mond opendoen.
Er staan nu voor mij al 2 afspraken gepland na gister, en er zullen er nog meerdere volgen, de schaamte ben ik kwijt, de tandarts heeft de ravage gezien, de tandarts weet nu de volgende keer wat ze ziet, en dat is de grote hele grote stap die je moet overwinnen, om een nieuwe start in je leven te maken. Je zult je net als ik zooooooooo trots voelen, en nee, ik was ook bang, had angst, had veel heel veel schaamte, maar ik ben nu zo blij dat ik gister daadweerkelijk de echte stap heb gezet.
Afspraak 1 gaat alleen de kies waar de onsteking zit eruit, volgende week dus. De ravage van m,n gebit gaat aan gewerkt worden, en we zien bij afspraak 2 wat er nog aan te doen is, en is er niets meer aan te doen, zijn er nog andere mogelijkheden maar durf ik straks wel weer te lachen, te leven.
Afspraak 1 gaat alleen de kies waar de onsteking zit eruit
Dus lieve forumleden en meelezers, zoals ook ik eerst een hele poos heb gedaan, ik hoop echt, dat de mensen die in dezelfde situatie als ik hebben gezeten, ook die stap gaan en durven maken. Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik trots op mezelf, ik ben blij dat ik heb doorgezet.
Lieve meelezers op dit mooie forum jaja :wink: en forumleden die nog niet durven vanwege de angst, schaamte of welke reden dan ook, bedenk als je bent geweest, er begint als je weer buiten de praktijk staat een complete nieuwe mooie fase in je leven die je overwonnen hebt.

Ik hoop echt dat er meerdere meelezers of mensen van dit mooie forum wat aan m,n stukje hebben, dat het ook mee kan vallen, ik had ook m,n schaamte, angst etc etc, maar als je geweest ben lieve meelezers en forumleden ben je zoooooooooooo ontzettend trots op jezelf.

Geef als je belt naar de tandarts alsjeblieft direct door, waarom je zolang niet bent geweest, dat je angsten hebt, dat je schaamte hebt etc etc.

Ik heb er gister 2 gebeld, de ene voelde niet zo goed, de 2e die ik heb gebeld voelde goed en had begrip voor m,n situatie.
Was en is het een angst tandartsen praktijk waar ik nu ben, nee, een gewone praktijk, maar zo meelevend en me opvangen vanwege m,n angst en schaamte etc. Ze wisten waar ze aan toe waren toen ik kwam, en dat, door gelijk al heel eerlijk te zijn over je gevoelens die je met je meedraagt om naar de tandarts te gaan, door die direct uit te spreken, daar kom je verder mee, jaja ik weet het ik spreek nu ook achteraf :oops: maar ben echt blij dat ik dit alles heb gedaan.
Ik hoop dat vele, of meerdere me nu gaan volgen om de stap te zetten, er is moed voor nodig, ik weet het lieve mensen, maar als je die stap hebt gezet, ben je zoooooooooooooo trots, en denk je, vanaf vandaag begint er een nieuwe fasee qua m,n gebit in m,n leven.

Met een lieve groet Chuck

Groetjes Chuck
wo, 04/13/2011 - 10:15 Permalink
Chuck

@ Lyah :D

Goedzo Lyah ik ben trots op je :smt023 , het was ook voor mij niet makkelijk, verre zelfs, maar hoop ook daadwerkelijk dat mensen wat aan m,n verhaal hebben.

Ben trots op je Lyah, giga trots :smt003 :smt041 , ik wens je heel, heel veel sterkte en lees graag hoe het je vergaan is straks, knap hoor kanjer, ik ben reuze trots op je :smt041 .

Groetjes en een dikke knuf voor je moed, Chuck
wo, 04/13/2011 - 10:23 Permalink
gerrr

Super dat je de stap hebt durven zetten. Ben zelf 5 jaar niet geweest vanwege enorme angst - maar heb nu 2 jonge dochters die ik graag wil laten opgroeien zonder tandartsangst - en heb daarom de stap gezet.

Herken het gevoel dat je met een bonzend hart en een brok in je keel voor het eerst de tandarts belt. Had gelukkig ook een heel begripvolle assistente aan de lijn en kon heel snel een afspraak maken (voor ik me bedacht). Zit nu volop in het proces om mn gebit op orde te krijgen (paar gaatjes vullen - een wortelkanaalbehandeling - verstandskiezen trekken). De nasleep van de wortelkanaalbehandeling is helaas niet geheel pijnloos - maar het vormt geen belemmering meer voor het vervolg van het behandelplan. Heb een heel lieve en begripvolle tandarts.

Voel me ook enorm opgelucht en trots weer de stap te hebben gezet. Als de boel op orde is ga ik straks ook weer met vertrouwen naar de halfjaarlijkse controle en kan ik mn meisjes ook laten wennen aan het fenomeen tandarts.

Het lezen van de verhalen op dit forum en de wetenschap dat ik zeker niet de enige ben met angst en schaamte voor tansartsperikelen heeft me enorm geholpen.

groetjes!
wo, 04/13/2011 - 12:21 Permalink
Chuck

Hallo Gerrr :smt006

Je bent moedig Gerr dat je de stap hebt gezet na 5 jaar niet naar de tandarts geweest te zijn, om nu te gaan.
Er moet nog het nodige gebeuren bij je, bij mij ook Gerr :roll: maar de 1e stap is zo eng om te bellen naar de tandarts etc.
Laat staan je mond opendoen voor de schaamte omdat je zelf heel goed weet, het is ene ravage.
Zoals ook jij beschrijft, je bent opgelucht en trots is zooooooo herkenbaar voor me.
Dat je je dochtertjes wil laten opgroeien zonder angst voor de tandarts, kan ik heel goed begrijpen, en is zo ontzettend belangrijk voor nu, en in de toekomst van je 2 kleine dochtertjes.
Maar jij Gerr, jij hebt de 1e stap moeten zetten, ik vind je ontzettend moedig :smt045 .
En Gerr wat de behandelingen voor ons nog gaan inhouden, we laten er ons niet meer door klein krijgen. We gaan nu, stap 1 is gezet en de tandartsen hebben onze gebitten gezien, er gaan er nu helemaal voor.

Het hele mooie en lieve begripvolle forum heeft ook mij over de streep getrokken, ik was nog geen lid, maar las wel mee :wink:

Nu wil ik het delen, voor de mensen die net als ik, jij en vele andere met dezelfde problemen zitten, dat de tandartsen van nu, zoals ik gister na 20 jaar heb gemerkt heel anders te werk gaan als jaren geleden, je mag nu je angst, je onzekerheid, je schaamte uitspreken, hoe je je voelt, het is bespreekbaar echt lieve mensen, ik heb het gister zelf ervaren.

Ik hoop dat vele mensen hier wat aan hebben, en net zoals de andere forumleden, en meelezers :wink: , die ook zo,n angst, schaamte etc hebben, de stap proberen, of willen zetten.
Jaja er is moed voor nodig, ik weet er alles van, als je mij zag zitten gister op de bank ai ai, maar lieve mensen, als je 1x geweest bent, ben je zoooooooooo trots op jezelf.

Groetjes, knuf Chuck
wo, 04/13/2011 - 13:15 Permalink
gerrr

Hallo Chuck,

dank voor je reactie. Maf he, hoeveel de angst afneemt als je eenmaal de stap hebt genomen? Had voorheen de een na de andere smoes voor mezelf waarmee ik het tandartsbezoek uitstelde. Wist dat ik een gaatje had - maar tandartsbezoek kwam even niet uit ivm werkdrukte - vervolgens raakte ik zwanger en ik wilde geen risico lopen met de verdoving - toen gaf ik borstvoeding en daar wilde ik ook risico mee lopen. Daarna raakte ik vrij snel zwanger van de 2e en had ik hetzelfde excuus en voor ik het wist was ik 4 jaar verder. De drempel om naar de tandarts te gaan werd steeds groter en groter. Ik schaamde me rot - ik ben toch potdomme een volwassen vrouw - ik zorg op alle andere fronten goed voor mezelf en mijn gezin - waarom dan niet voor mijn gebit?!

Toen er onlangs van een kies een stukje afbrak was de maat vol en heb ik mezelf eens goed beetgepakt - ik heb in deze niet alleen de verantwoordelijkheid voor mezelf, maar ook voor mijn meiden en heb de stap genomen. Via internet een tandarts gezocht in de omgeving die goed is met mensen met tandartsangst en het nummer in mijn gsm gezet. Vervolgens 2 weken lang elke dag met mn telefoon in de hand gezeten moed te verzamelen. Toen ik eenmaal de moed had opgebracht te bellen en ik de assistente had gesproken was de angst snel gezakt. Ze wist me goed gerust te stellen en verzekerde me dat ik zeker niet de enige was met tandartsangst.

Direct een afspraak gemaakt voor de volgende dag (zo min mogelijk bedenktijd...) en trof daar de tofste tandarts die je kunt bedenken. Ze heeft alle begrip voor mijn angstprobleem en neemt steeds goed de tijd om te vertellen wat ze doet en wat er moet gebeuren, zonder eromheen te draaien.

Zoals ik al zei zit ik nu volop in de behandeling - en die is zeker niet geheel pijnloos - maar ik zie de afloop nu vol vertrouwen tegemoet. Over een paar weken is het klaar en kan ik weer lachen (nu niet als een boer met kiespijn).

Ik wil jou en alle forumleden feliciteren met hun moed (zonder angst geen moed!) en bedanken voor het delen van hun verhalen - dit is een enorme steun in de rug. Ben waanzinnig trots op jullie allemaal!

groetjes,
wo, 04/13/2011 - 14:01 Permalink
Chuck

Hallo Gerrr :smt006

Geen dank hoor voor de reactie terug, het is een kleine moeite om zoiets te doen.
Maf yup dat is het goede woord, er valt een last van je schouders, als je gebeld hebt, naar de tandarts bent gereden, de drempel over daar, de inschrijving, en dan de tandarts, en in de stoel je mond open.
Als je dan weer buiten staat kan je wel huilen van geluk, geluk van het is me gelukt, ik heb het gedaan, de stap waar ik 20 jaar over heb gedaan.
Ik had ook excuus na excuus, praten er met niemand over, dus het was eigenlijk een stil verdriet, schaamte, angst, geworden.
Als iemand het woord tandarts in de mond nam, gooide ik het snel op een andere boeg. Als ik ergens op visite was en er kwam reclame over tandpasta ofzo op de tv, ging ik even naar het toilet jaja ik ben eerlijk, ik deed dat echt, zo diep zit de schaamte en de angst, tottttttttttt gistermorgen.
Weet iemand al dat ik ga :smt009 alleen jullie :smt045
Elke dag zie ik nu nog de ravage, maar nu, als de antibiotica klaar is gaan we dinsdag beginnen, zie ik er nu tegenop :smt009 echt niet, en dat is zo raar. Je zit 20 jaar met angst, met schaamte etc etc, en als je 1x in de stoel hebt gelegen, met uitleg van mijn schaamte en angst etc, en als de tandarts de ellende in je mond eenmaal heeft gezien, lijkt er een last van je af te vallen. Ik moet er wel bij zeggen, ik ben zeer, en zeer goed opgevangen, door zowel de telefoniste, als de ass en de tandarts.
Gerr bij mij was de maat vol toen ik maandag opstond met een beetje dikke wang. Had ik pijn nee, dat niet, en ik wist ook niet dat m,n wang dik was. Ik voelde ook niet dat hij dik was met uit bed komen etc, ik zag het pas na het douche.
Dat was de druppel, ik heb een dag gewacht zou het wegtrekken :smt009 dus, en de dinsdag ben ik direct gaan bellen. Ik ben inderdaad ook wel even zoekende geweest, naar een tandarts op de pc. Ik dacht nu bellen, van uitstel komt wederom afstel, en ik had het geluk dat ik 2 uur later terecht kon. Ik heb er 2 gebeld, de ene dacht ik van nee :smt017 dat word hem niet, toen ik van m,n angst etc vertelde. Ik had het zo kunnen laten zitten, en wederom de moed opgeven, maar nee, ik heb direct een andere tandarts gebeld, en echt wat werd ik daar aangehoord, en ook vriendelijk geholpen, dat ik echt niet bang hoefde te zijn, en ze begrip hadden voor m,n angst, schaamte etc. Ik dacht dat word hem, daar ga ik heen.
Lachen kunnen we inderdaad straks weer, hoe de behandeling ook gaat verlopen, en hoevaak ik ook nog moet terug komen, ik ga er nu voor, net als jij Gerr. Gerr wat ben ik trots op je :smt003 .
Het is door middel van dit forum inderdaad fijn je verhaal te kunnen delen, en zeer zeker als je alleen bent net als ik, of er met niemand over durft te praten.
Maar het aller mooiste zou zijn als de mensen door middel van ons schrijven, net als ik, over de streep worden getrokken, dan zou ik zo blij zijn voor deze mensen, dat deze mensen de stap zetten, net als wij, maar ik weet ook als andere forumleden, dat er veel moed voor nodig is, voordat je de stap ook daadwerkelijk zet.
Trots ben ik zeker, maar helemaal op dit mooie forum, die hebben mij uiteindelijk over de streep getrokken, terwijl ik een anonieme lezer was :oops: .

En @ whatsnext je kent het gevoel wat ik nu doormaak :D het is het gevoel van yup yup :smt026 ik heb het toch maar even gedaan. Een topper ben ik nog niet hoor whatsnext :oops: , dat ben ik pas als ik helemaal klaar ben met de behandelingen bij de tandarts. Nu ben ik blij en trots met de stappen die ik heb genomen, een topper ben ik als ik klaar ben, en voor de controle,s ga, jaja eerlijk is eerlijk :smt003

Groetjes, knuf Chuck
wo, 04/13/2011 - 22:06 Permalink
scaredycat

Als iemand het woord tandarts in de mond nam, gooide ik het snel op een andere boeg. Als ik ergens op visite was en er kwam reclame over tandpasta ofzo op de tv, ging ik even naar het toilet jaja ik ben eerlijk, ik deed dat echt, zo diep zit de schaamte en de angst


Oh, wat klinkt dat bekend. Ik deed dat ook! Tegenwoordig vind ik programma's over TA-behandelingen e.d. zelfs interessant!

Ik moet er wel bij zeggen, ik ben zeer, en zeer goed opgevangen, door zowel de telefoniste, als de ass en de tandarts.


Gelukkig werkt het tegenwoordig ook vaak zo: realiseren TA's en medewerkers zich dat dit (helaas) aan de orde van de dag is
en houden ze daar rekening mee om zo mensen toch zover te krijgen dat ze gaan (komen) en hun mond gezond laten maken!

Het is door middel van dit forum inderdaad fijn je verhaal te kunnen delen, en zeer zeker als je alleen bent net als ik, of er met niemand over durft te praten. Maar het aller mooiste zou zijn als de mensen door middel van ons schrijven, net als ik, over de streep worden getrokken


Ik zei het al eerder, maar dat is precies de reden dat ik na inmiddels 7 jaar nog steeds hier kom...
Ben destijds ZO goed geholpen door de kanjers van dit forum dat ik die dienst nu wil "terugbetalen".
Toen ik laatst las dat iemdn heel veel inspiratie uit mijn toic had gehaald voelde dat ook enorm goed!

Een topper ben ik nog niet hoor whatsnext :oops: , dat ben ik pas als ik helemaal klaar ben met de behandelingen bij de tandarts.


Ben je gek!? Je bent nu al een Topper! Het feit dat je je probleem onderkent en actie hebt ondernomen
maakt dat al! Als je straks klaar bent en voor controle gaat ben je een Super-Topper, zo werkt dat!
do, 04/14/2011 - 19:57 Permalink
Chuck

:smt006 Scaredycat

Ja zal ook voor jou wel heel herkenbaar zijn Scaredycat, het weglopen bij alles wat met het gebit te maken had. En ik denk, met ons, nog voor vele andere mensen.
Het gesprek ontlopen, weglopen bij tandpasta reklame ofzo als je ergens op visite bent ofzo :oops: .
Je hebt helemaal gelijk Scaredycat, de tandartsen werken anders als zo,n 20 jaar geleden. Het is bespreekbaar het probleem waar je mee rond loopt, de angst, de schaamte etc, en ze stellen je op je gemak, als je het maar aangeeft, de angst, schaamte etc het is bespreekbaar.
Ze geven je zelfs een compliment als je komt, mijn tandarts zei, ik ben trots op je. Had de tandarts nog nooit gezien, maar toen ik uit de stoel kwam, en m,n tandarts zei dat, dacht ik ook ja Chuck, je hebt het doorbroken de angst en de schaamte etc.
Ik zei haar dan ook wat ben je een engel die op m,n pad is gekomen :smt045
Als je 1x op die stoel hebt gezeten en je mond open hebt gehad, echt er valt zo,n last van je af.
Ga je nu niet lachen S :smt005 Scaredycat :smt005 nee niet gaan lachen hoor :smt005 . Het kan nu voor mij niet snel genoeg dinsdag zijn, de antibiotica slaat goed aan, de wang is niet dik meer, en ik wil beginnen :wink: Het kan me nu, nu ik eenmaal die stap heb gemaakt niet snel genoeg gaan, het is wat he. Zo kijk ik er 20 jaar tegenaan, met angst, schaamte etc etc en nu wou ik dat het vast dinsdag was :smt003

Scaredycat dat iemand veel inspiratie uit je topic heeft gehaald, en ook de stap heeft gezet, dat zal je vast en zeker heel goed hebben gedaan.
Mijn complimenten hoor Scaredycat, en het klopt, maar dat moet je eerst zelf ondervinden, je hoeft geen schaamte meer te hebben, het is bespreekbaar etc etc , en een ieder die inspiratie uit het schrijven opdoet en ook gaat is er 1. Dus ik snap heel goed Scaredycat dat je trots bent, dat je die persoon door je schrijven over de streep hebt getrokken, toppie Scaredycat, je bent een kanjer :smt003

Scaredycat :smt009 een topper ben IK nog niet, ook al zou ik al willen dat het dinsdag was, een topper ben ik, vind ik zelf, als alles erop zit en ik voor de controle ga.
En je schrijft dit :D Ben je gek!? Jaaaaaaaaaaaaa helemaal :smt045 maar dan wel goed gek :lol:

Scaredycat, dank je, voor je lieve, en mooie reactie weer,

Groetjes, knuf, Chuck
do, 04/14/2011 - 22:22 Permalink
scaredycat

Ik lacht niet. En als ik dat wel deed lachte ik je toe, niet uit...

Ik ben alweer toe aan mijn 2e tandarts, of als je de noodbehandelaars meetelt zelfs alweer de 5e.
En de 3e praktijk, tel je de verhuizing van Kerkrade en de noodbehandelaars mee mee zelfs ook al de 5e :P

Mijn huidige TA is echt een schat, daar ben ik zuinig op; daarom ben ik ook met haar "meegegaan"
toen de praktijk in mijn woonplaats dicht ging en zij op ene andere praktijk meer uren ging maken.
Mooiste compliment van haar vind ik nog steeds dat ze na het boren van een gaatje waarbij ik
gekozen had GEEN verdoving te nemen zei "dat ze niet geloofde dat ik angstpatient was geweest" :D

Inmiddels zelfs meerdere keren overdoofd laten behandelen, had je me
dat 8 jaar geleden voorspeld dan had ik je helemaal voor gek verklaard...

Het is nog steeds geen hobby van me en dat zal het ook nooit worden.
Maar zo'n puinhoop als het ooit was wordt het ook nooit meer!

Ik ga nu ieder half jaar op controle, puur omdat er in een half jaar minder fout kan gaan dan in
een jaar. En IS er toch wat dan is dat ook altijd kleiner dan in een jaar zou kunnen ontstaan...
Want ik maak me geen illusie: ik heb nog steeds een zwak gebit, maar daar schaam ik me
niet meer voor. Ben ook heel open over wat ik heb meegemaakt nu, niet alleen op dit forum!

En ik durf nu ook "vreemden" aan te spreken, heerlijk dat je je op die personen kunt concentreren ipv op
het verbergen van je gebit. Ben pasgeleden lid geworden van ene website die er juist op gericht is mensen
te leren kennen in een groep. Laatst zelfs met een groep van 60 man op pad geweest en dat was geweldig.
Nu nog een leuke vriendin, want dat heb ik ook nooit aangedurfd...
vr, 04/15/2011 - 02:34 Permalink
Chuck

:smt006 Scaredycat

Had ik toch een heel stukje voor je geschreven is het foetsie, weg :oops:

Ik ga het nog een keer proberen :roll:

Ik vind het van jou heel knap dat je zonder verdoving al diverse behandelingen hebt ondergaan :roll: .
Ik zal je eerlijk zeggen ik weet nog niet of mij dat lukt :smt017 ik denk dat ik dat dinsdag als ik op de stoel lig beslis :smt017 .
Een hobby om naar de tandarts te gaan, zal het voor mij ook nooit worden, alhoewel ik wel zeg, nu heeft het voor mij wel prioriteit nr 1.
Ik heb A gezegd en wil het ook afmaken, aanstaande dinsdag word dus de kies getrokken, en de dinsdag erop word m,n gebit schoongemaakt.
Aan de hand daarvan word het behandelplan opgesteld, of er dus nog wat te redden valt of niet.
Is er niets meer te redden dan weet ik ook zeker, dat er nog zat mogelijkheden zijn, om wel weer met een lach door het leven te kunnen gaan, zonder nu de ellende in mijn mond.
En als er nog wat te redden valt ga ik zeker weten elk halfjaar voor de controle dat zeker.
Leuk Scaredycat dat je lid bent geworden van een website en bent weggeweest met 60 mensen.
Volgens mij begin je nu pas echt te leven, en durf je nu ook te leven Scaredycat, toppie kanjer :smt023 .
Je hoeft inderdaad je gebit niet meer te verbergen nu, en dat scheelt al zoveel met het menselijk contact, lijkt mij.
Scaredycat jij komt echt je vrouwtje, je vriendin echt nog wel tegen.
Je hebt op dit forum voor een ieder een goed woord over :smt045 , je komt zorgzaam over :smt045 , je steunt mensen op het forum :smt045 , je spreekt ze moed in :smt045 , en zo kan ik nog wel even doorgaan kanjer.
Je vriendin Scardycat kom je zeker tegen :smt045 , ik gun het je ook kanjer, zeker weten, je komt in ieder geval op mij over als een lief persoon met het hart op de juiste plek :smt003
De vriendin die jij in de toekomst gaat krijgen, en ik hoop voor je al heel snel, je weet het nooit, boft straks met jou :smt045

Scaredycat, groetjes, knuf Chuck :smt039
vr, 04/15/2011 - 21:36 Permalink
scaredycat

Tja, dat van die verdoving is voer iedereen een eigen keuze natuurlijk.

Maar bij mij is het een overweging omdat ik redelijk gevoelig ben voor de
verdoving: bij ene dubbele WKB een keer verdoving gekregen om 11u en
pas tegen 16u begon ik weer gevoel te krijgen in mijn neus...
En mijn lip was ook verdoofd, waardoor eten, drinken en praten lastig was.

Had overlegd met mijn TA en die zei dat het heel even flink zeer zou doen,
maar daarna niet meer. En als het echt niet ging: hand omhoog en ze zou
meteen stoppen. "En dan kunnen we evt. ALSNOG verdoven" zei ze zelf al.

Ik heb 1x mijn hand moeten opsteken en niet eens vanwege het boren: de assistente
drukte iets te hard met de afzuiger op mijn tandvlees en DAT deed heel erg zeer :P

Als je niet bang bent voor naalden zou ik in jouw geval wel laten verdoven.
Dan hoef je je DAAR iig geen zorgen om te maken. En neem evt. vantevoren
al een pijnstiller: dan werkt die al tegen de tijd dat je evt. pijn zou krijgen.
Neem dan alleen geen aspirine: dat verdunt je bloed en kan lastig zijn voor je TA.

Komende dinsdag ga ik iig aan je denken en voor je duimen. En dat behandelplan zal
ook goedkomen: ik denk dat er meer te redden is dan jij denkt. Zo was het bij mij ook...
Ik zag mezelf al ruim voor mijn 30e met een prothese lopen, uietindelijk loop ik nu
met slechts 5 kiezen minder rond en een aantal kronen, maar wel alles "vast"!

En die vriendin komt vast wel ooit goed. Ik ben al hartstikke blij dat ik nu "gewone"
vrienden heb, puur omdat ik mensen durf aan te kijken en aan te spreken nu!
vr, 04/15/2011 - 21:56 Permalink
Chuck

Scaredycat :smt006 tijd geleden :smt003

Ben niet bang voor naalden Scaredycat, ik moet vaak bloedprikken voor m,n ziekte.

Enne kanjer je hoeft dinsdag niet de hele dag aan me te denken hoor :smt003 moet er zijn om half 11, scheelt weer he, dat je de tijd weet :smt003

:smt006 Scaredycat, groetjes, knuf Chuck
vr, 04/15/2011 - 22:09 Permalink
Chuck

Hallo even een vraagje aan de deskundigen

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik afgelopen dinsdag bij de tandarts geweest.
Ik heb een antibiotica kuur gehad voor een onsteking bij de kies, die er dinsdag uit gaat.
Mijn vraagje is nu, ik heb vanmorgen de laatste antibiotica pil genomen.
Is de tijd, vanaf vanmorgen dus zondagmorgen tot dinsdagochtend niet te lang.
Deze vraag even, omdat door een neurologische ziekte, mijn pijnsignaal niet goed word doorgegeven, ik had nl ook geen centje pijn aan de betreffende kies, daarom vraag ik aan jullie even advies.

Groetjes Chuck
zo, 04/17/2011 - 17:55 Permalink
gerrr

Hi chuck,

dat er een dag of 2 tussen zit is volgens mij geen probleem - weet niet precies hoe het werkt, maar mn pa krijgt ook altijd een antibioticakuur voor er iets aan zijn gebit moet gebeuren en tussen het einde van zijn kuur en de behandeling zit ook wel eens een dag of wat. Ik zou deze vraag anders eens plaatsen in de topic behandelingen - die wordt volgens mij frequenter gelezen door vakmensen.

Zie je erg op tegen dinsdag? Of valt het nu je eenmaal behandeld wordt wel mee? Zal in ieder geval aan je denken. (moet zelf woensdag weer...)

groetjes,
zo, 04/17/2011 - 19:54 Permalink
Chuck

Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Gerrrrrrrrrrrrrrrr :smt006 leukkkkkkkkkkkk ben je er weer :smt006

Nee :smt009 Gerr ik zie er helemaal niet tegen op dinsdag, maar zit alleen even met de vraag over die antibiotica.
Omdat ik die pijn had moeten voelen met die kies, zei de tandarts ook, en alleen maar een dikke wang had, en omdat mijn neurologische ziekte de pijnsignalen niet goed doorgeeft, zat ik toch even met die vraag :smt017 .
Maar als jij zegt, dat er bij je paps ook wel eens een paar dagen tussen zitten, maak ik me er maar niet druk om. Ben ik weer gerust gesteld, thanx kanjer :D .
Zie je op tegen woensdag Gerr, lief dat je aan me denkt dan, Scaredycat ook, we krijgen een hele steunende fanclub hier. Toppie he dat zoiets bestaat :smt003
Volgende week dinsdag gaan ze m,n gebit schoonmaken, dan hoor ik het behandelplan, maar eerst dinsdag de kies yup yup.

Gerrrrr bedankt voor je lieve berichtje, ik zet hem wel niet bij de andere topic, wil niet als een zeur overkomen, en jouw antwoord geeft me al een geruststelling Gerrr :D .
Maar mocht ik nog een keer een brandende vraag hebben, waar ik even niet uitkom, onthou ik wel je advies, thanx kanjer.

Gerrr groetjes, knuf van Chuck enne ik denk ook aan jouw hoor woensdag, psssttt hoe laat moet je er zijn Gerr woensdag :smt006
zo, 04/17/2011 - 20:20 Permalink
scaredycat

Een antibiotica-kuur moet je altijd afmaken, ook als je zelf merkt
dat het "probleem" al weg is, juist om echt ALLES "weg" te krijgen.
In principe ben je na het beeindigen van de kuur "genezen", het is dus geen
voorbereiding op iets en daarom maakt de tijd tot behandeling niets uit.

Heel veel sterkte morgen, het gaat allemaal goedkomen!
ma, 04/18/2011 - 20:27 Permalink
Chuck

:smt006 Halloooooooooooooo scaredycat :smt006

Heb je een leuk weekend gehad?

Ik heb mijn kuur helemaal afgemaakt scaredycat, gisterochtend was de laatste pil.

Goed komen morgen gaat het zeker, ben er klaar voor :D

Je leest het morgen, scaredycat hoe het me vergaan is, ik heb er alle vertrouwen in.

Slaap lekker straks scaredycat, en bedankt voor je berichtje

Groetjes, knuf Chuck :smt006
ma, 04/18/2011 - 20:41 Permalink
Chuck

:smt006 scaredycat

Goedzo en leuk dat je weekend heel goed was scaredycat je verdiend het :smt003

Hoe ik heb geslapen goeddddddddddddddd :D

Ik ga nu nog een bakje koffie nemen, dan een douche pakken, en vervolgens de deur uit naar de tandarts.

Je hoort me later weer scaredycat , hoe het gegaan is

Groetjes knuf Chuck :smt006
di, 04/19/2011 - 08:07 Permalink
Chuck

Chuck is er weer :D Scaredycat :smt006 en Gerrrrrrr :smt006

Hoe is het met me gegaan goeddddddddddddd :smt003

Eerst is er een foto gemaakt bij de kies of de onsteking weg was, daarna kreeg ik een gel op m,n tandvlees om de boel vast een beetje te verdoven, toen de echte verdoving, die heb ik helemaal niet gevoeld door de gel, 2 kiezen zijn er getrokken, daarna is het gehecht, gaasje in m,n mond en klaroooooooooooooooo :D
Kreeg wederom van de tandarts en ass zulke mooie lieve complimenten, weer dat ze trots op me waren.
Ze hebben me continu in de gaten gehouden, en gevraagd, voelt u pijn, en gaat het nog.
Volgende week dinsdag staat de volgende afspraak gepland :D
Wat ben ik blij dat ik aan dit traject ben begonnen, op een gegeven moment liepen er tranen over m,n wangen.
Vroeg de ass en de tandarts doet het echt geen pijn, ik zei nee :smt009 echt niet, maar dat zijn tranen van blijdschap.
De ass en de tandarts begrepen dat, de tandarts zei, ik ben blij dat ik je mag helpen, dat je vertrouwen in me hebt, en we gaan de angst overwinnen, je doet het hardstikke goed, ik vond dit zo lief gezegd, wat een engel is het toch, en niet alleen de tandarts maar ook de ass.
Ik ben echt weer zo goed opgevangen, en het trekken, ik heb er niks van gevoeld, echt niets :smt009
Nu is het afwachten op de pijn na de verdoving als die uitgewerkt is, maar daar kan mijn blijdschap niet tegen op, liever nu wat pijn straks, als ik het voel, als niet de stap hebben genomen, om na 20 jaar naar de tandarts te gaan.
Lieve mensen, echt, wat ben ik blij, en trots, dat ik aan dit traject ben begonnen, en de telefoon heb gepakt 1 week geleden.
Ik stond buiten de deur van de praktijk en kon het eigenlijk wel uitschreeuwen van blijdschap, zo trots ben ik weer, en zo happy :D ik dacht goedzo Chuck, je kan het, je kan het, je kan het

Groetjes knuf, Chuck
di, 04/19/2011 - 12:49 Permalink
papagena

Je mag best trots zijn op jezelf hoor!

Ik vind dit echt een goed forum!

Ik heb zelf een pak minder angst denk ik dan de meesten, ik ging wel elk jaar naar de tandarts en ik heb zelf een medische achtergrond, maar goed door omstandigheden blijkt er nu toch wel een en ander mis te zijn met mijn gebit, dus ik heb hem ook wel geknepen, niet om te gaan maar om het verdict ... ik heb het er nu zelf ook wel nog moeilijk mee dat het me een paar kiezen gaat kosten, maar ik moet nu maar een keer doorzetten en niet achterom kijken ...

Succes verder Chuck en anderen!
di, 04/19/2011 - 13:42 Permalink
scaredycat

Hey Chuck!

Hartstikke goed joh! En voor die pijn: neem gewoon nu vast een
pijnstiller, dan heb je daar alvast geen omkijken meer naar :P

SUPER dat je gegaan bent en dat het zo goed ging,
nu heb je zeker bijna "zin" in volgende week? ;)
di, 04/19/2011 - 15:22 Permalink
Chuck

:smt006 papagena :smt006 , het is zeker een super goed forum, ik ben blij dat er zo,n forum is.
Trots ben ik zeker papagena :smt003
Dat je zelf een medische achtergrond hebt papagena wil niet zeggen, dat ook jij niet ergens bang voor kunt wezen, of ergens enorm tegenop kan zien etc. Ik heb je verhaal gelezen papagena. We zijn allemaal maar gewoon mensen papagena, met of zonder medische achtergrond.
Met of zonder een medische achtergrond papagena, kan jij net als een ander, zonder of met de medische achtergrond het er ook moeilijk mee hebben, vind ik heel normaal hoor, dat ook jij met je achtergrond ergens tegenop kan zien of er tegenaan kan hikken, we zijn allemaal maar gewoon mensen papagena.
We gaan inderdaad vooruit kijken papagena, yup yup, en laten de 2 kiezen achter ons.
Ik ben blij dat ik ze kwijt ben, nu de rest nog, van de behandeling, maar ook dat komt goed :D

:smt006 scaredycat :smt006

Ja goed he scaredycat dat ik geweest ben, als ik A zeg, ga ik ook voor B

Een kies zat behoorlijk diep vast, kreeg de tandarts er niet uit, er moest een grotere tang aan te pas komen, moet ook zeggen was een lange wortel hoor toen ik hem zag :roll:
Maar scaredycat :smt003 pijn, welke pijn :smt003 de verdoving is allang uitgewerkt, ik heb al gegeten, koffie gedronken en ga zo maar door, maar pijn nee :smt009 helemaal niets :smt009 .
Het is net als met die onsteking, daar voelde ik geen pijn, en nu na het trekken weer niet :smt009 .
Om 11 uur waren de kiezen eruit, en de verdoving is allang uitgewerkt, maar pijn :smt009 nee
Dus omdat ik geen pijn heb, heb ik ook nog niks ingenomen, en dat laat ik maar even zo, voel echt helemaal niets van pijn.
Tuurlijk kanjer ga ik volgende week weer vol goede moed. :D

Scaredycat en Papagena, tot de volgende keer, groetjes, knuf Chuck
di, 04/19/2011 - 16:08 Permalink
Chuck

Je verteld het echt alsof je het nog leuk gaat vinden ook :smt003
Top dat je de stap hebt gezet en vooral ook ermee doorgaat, een voorbeeld voor veel mensen met dezelfde problemen:wink:


:smt006 Workie :D

Nee Workie ik ga het niet leuk vinden, maar ik ben wel super blij en trots dat ik de stap heb gezet.

Misschien dat ik me daardoor zo uit, door alles zo op te schrijven, zo blij, trots, en happy ben ik Workie .

En inderdaad Workie, ik hoop dat voor de vele mensen, die met dezelfde problematiek zitten als ik, dit schrijven, toch een steuntje in de rug kan zijn :wink: .

Workie, het is aan de mensen zelf welke keuze ze maken, alleen ik kan zeggen, ik ben blij dat ik gebeld heb, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, nadat ik eenmaal, vorige week dus, op de stoel heb gezeten, en daadwerkelijk heb doorgezet, ondanks m,n angst, schaamte voor m,n gebit etc etc etc.

Vandaag ben ik geweest, voor de 2 kiezen die eruit moesten, en volgende week dinsdag, staat er dus ook weer een afspraak vast, namelijk het gebit schoonmaken en het behandelplan opstellen.

Jaja Workie ik ben er nog lang niet :smt009 , maar ik ga er nu wel voor :D

:smt006 Workie, groetjes Chuck
di, 04/19/2011 - 18:26 Permalink
gerrr

Hi Chuck,

Je bent een kei! Met je enthousiasme over het feit dat je je over je angst hebt heen kunnen zetten ben je een inspiratie voor mij en ik denk vele meelezers van dit forum. Ik ben enorm blij te horen dat de trekkerij je is meegevallen (goed karma). Moet je hierna nog veel meer gaan laten doen?

groetjes,
di, 04/19/2011 - 21:48 Permalink
Chuck

Hi Chuck,

Je bent een kei! Met je enthousiasme over het feit dat je je over je angst hebt heen kunnen zetten ben je een inspiratie voor mij en ik denk vele meelezers van dit forum. Ik ben enorm blij te horen dat de trekkerij je is meegevallen (goed karma). Moet je hierna nog veel meer gaan laten doen?

groetjes,


:smt006 Hey Gerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, toevallig we plaatsten alle 2 tegelijk een berichtje naar elkaar :smt003

Ik hoop echt dat leden, en meelezers, inspiratie uit m,n stukjes kunnen halen, maar Gerrrrrrrrrrrr ik ben er nog lang niet hoor :smt009 , maar tot op heden, valt het me echt allemaal 100% mee.

Gerr ik hoor volgende week wat er allemaal gaat gebeuren, de kiezen eruit halen moesten even als eerste, omdat daar de onsteking zat.
Volgende week krijg ik m,n gebitsreiniging en van daaruit word het behandelplan opgesteld.
We zullen wel weer zien wat eruit komt, maar ik ben eerlijk, er moet best wat gebeuren hoor, dat zie ik zelf ook :roll: .
Pijn heb ik nog steeds niet na het trekken van de kiezen :smt003 heb nog geen pijnstiller in hoeven nemen.
Eten en drinken gaat ook goed, dussssssssssssssss i,m happy :D

Gerrr groetjes en een knuf van Chuck :smt006
di, 04/19/2011 - 22:01 Permalink
Chuck

Zooooooooooooo hallo forumleden :smt006 , vandaag weer naar de tandarts geweest :smt003

Wederom is er vanmorgen een kies getrokken, en een kies die vroeger is getrokken en waar een puntje nog van, naar buiten kwam groeien, ook dat is vandaag verwijderd.
Vanmorgen is dus die kies getrokken, en gehecht, en dat restje van die andere kies, en heb ik nu pijn :smt009 net als vorige week, ik voel niets :smt009 :D
Tandarts heeft gelijk de hechtingen even verwijderd, van die 2 kiezen die verwijderd waren, vorige week.
Het zijn wel oplosbare hechtingen, maar het zag er goed en prima uit, dus daar zijn de hechtingen weg.
Nu gaan we de mond even rust geven voor 2 weekjes, dan moeten er een paar gaatjes gevuld worden, en krijg ik een frame of hoe dat ook heet :roll: :smt003 voor de kiezen die weg gehaald zijn, en daar gaan we ook over twee weken mee beginnen.
Daar gaat natuurlijk nog wel even wat tijd overheen, voor die klaar is, maar ik ben op de goede weg :D , en blijf voor 100% deze weg volgen :D .
Ook als ik klaar ben, dan is het echt, elk half jaar naar de controle :smt003
Zag ik er vanmorgen tegenop :smt009
Wat ben ik blij dat ik de stap heb gezet, nog steeds hoor, ik blijf trots op mezelf :smt003
Als ik de praktijk binnen kom ziet de telefoniste mij gelijk, de balie is tegenover de lift, vanmorgen zei ze, hey hallo, ben je erweer kanjer, zie je er tegenop, ik zei :smt009 en dat heb ik aan jullie allemaal te danken, jullie die me steunen, en me zo goed begeleiden :D.
De tandarts ass sloeg haar arm om me heen, met het naar binnen gaan, van de behandelkamer, vroeg ook aan me hoe het was, en vond me dapper, ik nouuuuuuuuuuuu dapper, de EER gaat echt, naar jullie allemaal hoor :lol:
De tandarts gaf me bij binnenkomst een klopje op m,n schouder, ipv een hand :D wat een lieverd is dat ook.
Omdat ik zo trots ben op mezelf, mocht er vanmorgen wel wat tegenover staan een keer, ben na de tandarts plantjes wezen halen voor op m,n balkon, had ik wel verdiend dacht ik :D dus ook het balkon ziet er weer fleurig uit :D
Dit was even een update voor degene die dit topic volgt, of de mensen/gasten die het lezen.

Groetjes Chuck :smt006
di, 04/26/2011 - 18:48 Permalink
Workie

Dit is zeer vermakelijk om te lezen en goed dat je doorzet :smt003
Maar ga je jezelf iedere keer belonen als je van de tandarts afkomt? Word een dure bedoeling al die plantjes en straks heb je helemaal geen ruimte meer over om zelf op je balkon te zitten :smt003
di, 04/26/2011 - 19:09 Permalink
Chuck

Dit is zeer vermakelijk om te lezen en goed dat je doorzet :smt003
Maar ga je jezelf iedere keer belonen als je van de tandarts afkomt? Word een dure bedoeling al die plantjes en straks heb je helemaal geen ruimte meer over om zelf op je balkon te zitten :smt003


:smt003 Mag wel even om je lachen he Workie :smt003 , ik schiet echt gelijk in de lach, na het lezen van je lieve reactie.
De koffie zit nog net niet, op m,n scherm van de pc :D
Ennnnnnnnn Workie ik lach je toe hoor, niet uit :smt003

Nee Workie, ik ga mezelf niet iedere keer belonen, maar ik vond dat ik het nu wel een keer verdiend had :smt003
Beste Workie ik ben zo happy dat ik doorgezet heb, dat wil je niet weten :smt003 en m,n balkon was een beetje erg kaal, sombertjes
:smt003 Balkon is 11 meter lang Workie, dus ik kan nog zitten :smt003

Workie, dank je voor je leuke :smt003 en lieve reactie, groetjes Chuck
di, 04/26/2011 - 19:27 Permalink
Workie

Dit is zeer vermakelijk om te lezen en goed dat je doorzet :smt003
Maar ga je jezelf iedere keer belonen als je van de tandarts afkomt? Word een dure bedoeling al die plantjes en straks heb je helemaal geen ruimte meer over om zelf op je balkon te zitten :smt003


:smt003 Mag wel even om je lachen he Workie :smt003 , ik schiet echt gelijk in de lach, na het lezen van je lieve reactie.
De koffie zit nog net niet, op m,n scherm van de pc :D
Ennnnnnnnn Workie ik lach je toe hoor, niet uit :smt003

Nee Workie, ik ga mezelf niet iedere keer belonen, maar ik vond dat ik het nu wel een keer verdiend had :smt003
Beste Workie ik ben zo happy dat ik doorgezet heb, dat wil je niet weten :smt003 en m,n balkon was een beetje erg kaal, sombertjes
:smt003 Balkon is 11 meter lang Workie, dus ik kan nog zitten :smt003

Workie, dank je voor je leuke :smt003 en lieve reactie, groetjes Chuck
Hallo Chuck,

Aangezien je een balkon van 11 meter hebt denk ik inderdaad niet dat je balkon vol komt met mooie fleurige plantjes, je bent immer weer op de goede weg en de tandarts heeft het al over een frame gehad dus de eindfase in in zicht :wink:
Dan hoop ik voor jou dat we dit weer tot de kerst hebben dan kun je nog heel lang vrolijk lachend op de balkon zitten tussen al je bloemetjes en plantjes :smt003
di, 04/26/2011 - 19:33 Permalink
Chuck

Het weertje is heerlijk Workie, dit weer mag inderdaad van mij lang zo blijven, en lekker genieten van m,n mooie plantjes, en het mooie weer natuurlijk.
Ja Workie de tandarts heeft het over het frame gehad, gaan we over twee weken mee starten, maar ik moet ook nog een aantal gaatjes laten vullen Workie, dus ik ben er nog niet, maar inderdaad het gaat sneller als ik had gedacht.
Ik denk dat de tandarts deze 2 weken die ik nu moet wachten, gaat benutten om naar een bouwmarkt te gaan om cement te halen voor m,n gaatjes (geintje Workie, maar je weet het maar nooit :smt003)

Groetjes Chuck :smt006
di, 04/26/2011 - 19:48 Permalink
Workie

Het weertje is heerlijk Workie, dit weer mag inderdaad van mij lang zo blijven, en lekker genieten van m,n mooie plantjes, en het mooie weer natuurlijk.
Ja Workie de tandarts heeft het over het frame gehad, gaan we over twee weken mee starten, maar ik moet ook nog een aantal gaatjes laten vullen Workie, dus ik ben er nog niet, maar inderdaad het gaat sneller als ik had gedacht.
Ik denk dat de tandarts deze 2 weken die ik nu moet wachten, gaat benutten om naar een bouwmarkt te gaan om cement te halen voor m,n gaatjes (geintje Workie, maar je weet het maar nooit :smt003)

Groetjes Chuck :smt006
Ik denk eerder dat hij nu ook nieuwe plantjes gaat kopen of een mooie tuinset zodat die de komende 2 weken even kan relaxen en weer fris als een hoentje en met volle moed verder gaat me je behandeling. :smt003
di, 04/26/2011 - 20:20 Permalink
Chuck

Het weertje is heerlijk Workie, dit weer mag inderdaad van mij lang zo blijven, en lekker genieten van m,n mooie plantjes, en het mooie weer natuurlijk.
Ja Workie de tandarts heeft het over het frame gehad, gaan we over twee weken mee starten, maar ik moet ook nog een aantal gaatjes laten vullen Workie, dus ik ben er nog niet, maar inderdaad het gaat sneller als ik had gedacht.
Ik denk dat de tandarts deze 2 weken die ik nu moet wachten, gaat benutten om naar een bouwmarkt te gaan om cement te halen voor m,n gaatjes (geintje Workie, maar je weet het maar nooit :smt003)

Groetjes Chuck :smt006
Ik denk eerder dat hij nu ook nieuwe plantjes gaat kopen of een mooie tuinset zodat die de komende 2 weken even kan relaxen en weer fris als een hoentje en met volle moed verder gaat me je behandeling. :smt003


Ai Workie :smt005 voortaan als ik een reactie krijg van je, zorg ik dat ik geen slok koffie en nu dus sap neem :smt005
Voor de 2e keer schiet het bijna tegen m,n beeldscherm aan, ik lig echt even dubbel van de lach Workie :smt003

Groetjes Chuck :smt003 :smt006
di, 04/26/2011 - 20:29 Permalink