Raar gevoel kaakgewricht

Author:
dapluiz
Posted:
di, 03/29/2011 - 09:34
Goedemorgen, ik heb een beetje een vaag "iets" met mijn kaak. Ik heb geen pijn of last ergens van, maar sinds een paar dagen heb ik dat als ik mijn linkerwang opblaas (vraag me niet waarom ik dit de eerste keer deed, weet ik namelijk echt niet meer :) ) dat het wel lijkt alsof er bij mijn kaakgewricht ergens lucht in komt ofzo. Ik hoor daarna dan ook even een soort licht krakend geluid als ik dan mijn gewricht masseer.
De enige oorzaak die ik kan verzinnen is dat ik rechts een kroon moet krijgen, maar daar zit ik al een aantal weken met een tijdelijke vulling, waardoor ik nu dus met kauwen alleen mijn linkerkant gebruik. Kan het een soort overbelasting zijn van het gewricht misschien ?
De Mol

Ik heb ook al sinds 1,5 jaar dat als ik mijn wang opblaas dat er iets van vocht zich verplaatst.

Vorige keer aan mijn tandarts gevraagd en die zei als je er geen last van hebt is het niet zo erg.

Ik blaas nu 's ochtends een paar keer mijn wang op en masseer het een beetje en dan is het voor de rest van de dag weer weg. Bij mij is het gekomen toen ik ben begonnen met het dragen van mijn splint.

Kan misschien iets zijn van overbelasting, als je erg twijfelt kan je even advies vragen bij je tandarts, maar als je verder geen pijn hebt zou ik mij er ook niet te druk om maken.
di, 03/29/2011 - 09:47 Permalink
dapluiz

Ik heb inderdaad geen pijn en last gelukkig, ik zal als dat zo blijft anders wanneer de kroon word opgemeten vragen of hij een foto wil maken, of misschien moet dat dan zowiezo wel.
Moet je trouwens altijd zo lang op het opmeten wachten ? Vulling was 4 weken geleden afgebroken waarna de beslissing tot een kroon werd genomen en ik kan 30 mei pas terecht voor het opmeten :S
Niet ten nadele van mijn tandarts hoor, hij zal wel een drukke agenda hebben :)
di, 03/29/2011 - 10:11 Permalink
dapluiz

Nou, heb het nog steeds, denk wel dat het gekomen is door overbelasting oid, maar heb er nu bij dat me oor aanvoelt alsof ie dicht zit, terwijl ik er nog wel gewoon mee kan horen. Weet alleen niet of er nou mee naar de huisarts of tandarts moet :)
di, 04/12/2011 - 09:54 Permalink