Tandarts Eindhoven

Author:
papagena
Posted:
di, 03/08/2011 - 19:32
Ik ben op zoek naar een tandarts in Eindhoven (of rondom), liefst eigenlijk een kliniek of groepspraktijk met een parodontoloog en implantoloog. Aanbevelingen welkom! (En eventueel mindere ervaringen, natuurlijk via pb)

<a href="https://www.tandarts.nl/tandarts-eindhoven">Vind een goede tandarts in Eindhoven</a>
papagena

Even erbij vermelden: ik heb wel een praktijk gevonden waar ik zou terecht kunnen, maar ik heb al ergens een review gevonden dat op hetzelfde adres, 2 praktijken ingeschreven staan (ttz 2 verschillende namen) en dit blijkt te kloppen na wat opzoekingswerk. Ik vertrouw dit toch niet helemaal ...
di, 03/08/2011 - 21:13 Permalink
vV

2 praktijken? of gewoon 2 tandaqrtsen werkzaam? beiden kan gewoon hoor... Kan best zijn dat 2 tandartsen dezelfde voordeur van een pand delen en de rest ieder voor zich. Ken er in deze regio wel een paar waar het zo geregeld is. ieder gewoon voor eigen risico en zijn eigen patienten.
wo, 03/09/2011 - 10:07 Permalink
papagena

Ik heb nu wel een praktijk gevonden waar ik op korte termijn terecht kan, maar ik ken niemand die er gaat, hoe kan ik nu weten dat het een goede is? (Want noem me nu maar iemand die niet weet wat ze wil, maar als iedereen wachttijden heeft dan plaats ik wel een mini vraagtekentje bij een praktijk die blijkbaar er geen heeft = onvoldoende patiënten = mindere praktijk??)
wo, 03/09/2011 - 10:29 Permalink
advies

U zou even in het Kwaliteitsregister Tandartsen kunnen kijken:

http://www.krt.nu

Het register zegt niet altijd alles, maar geregistreerde tandartsen hebben in ieder geval de volledige studie doorlopen, zijn getoetst op kwaliteitscriteria en nemen regelmatig deel aan bij- en nascholing.

In het Kwaliteitsregister Mondhygiënisten kunt u gelijk even ontdekken of er wel een (kwaliteits geregistreerde) mondhygiënist werkt in de praktijk: http://www.kwaliteitsregistermondhygienisten.nl

Patiënten verwarren preventie-assistenten nog wel eens met mondhygiënisten. Als u het register controleert, dan gaat u dat niet overkomen.
wo, 03/09/2011 - 12:29 Permalink
papagena

O? Het moet toch iets zeggen, waarom bestaat het anders ... Ik ging ervan uit dat als een tandarts wel geregistreerd is, dit op zich positief is, maar dat een niet geregistreerde tandarts daarom niet per se slecht(er) is.
wo, 03/09/2011 - 13:06 Permalink
papagena

Even gecheckt: mondhygiënist staat niet in het register. Op de website van de praktijk staat wel dat het iemand uit het buitenland is (wel binnen Europa) dus ook met buitenlands diploma. Misschien komt het daardoor.
wo, 03/09/2011 - 16:55 Permalink
robinson

Wat moet je ook met dit soort vragen?
Er mogen geen namen genoemd worden etc.
Ik denk dat TS beter in zijn eigen omgeving kan rondvragen dan hier zijn vraag te stellen.
Overigens kan die Engelse mevrouw best wel in Nederland haar studie gedaan hebben, dus zegt he mij niets wat voor nationaliteit ze heeft...

En kort van stof, Lieneke?
Clear me out.
Wanneer ik denk dat de zoekfunctie de vraag kan beantwoorden heb ik geen zin om hetzelfde liedje weer af te draaien.
do, 03/10/2011 - 07:38 Permalink
Lieneke

Antwoordt dan niet of wijs op de zoekfunctie. Het komt anders wel erg cru over. Misschien bedoel je dat niet zo, maar zo wordt het wel geinterpreteerd.
Overigens staat in het bericht van de TS dat ze ook een buitenlands diploma zou hebben.
do, 03/10/2011 - 07:58 Permalink
papagena

Wie zegt dat ik niet in mijn omgeving rondvraag? Dat doe ik wel. Maar ik dacht dat hier ook mensen zouden zitten die in het beroep zitten en dus wel wat meer zouden weten.

En ja, na mijn slechte ervaring bij mijn vorige tandarts ga ik niet meer zomaar eender waar.

Overigens als je bij een tandarts gaat die ook een mondhygiënist heeft, ben je dan verplicht om daar ook te gaan of kan je gebruik maken van een hygiënist van je eigen keuze?
do, 03/10/2011 - 08:40 Permalink
Lieneke

Geen verslag? Dat is niet netjes en erg onhandig! Voor TS: het is natuurlijk wel zo beleefd om vooraf te overleggen met de eigen tandarts. Anders kan het de relatie met je tandarts in de weg komen te staan.
do, 03/10/2011 - 10:39 Permalink