tandarts met digitale monscanner in de omgeving Rotterdam

Author:
Nur
Posted:
vr, 02/18/2011 - 23:23
Ik heb slechte ervaring met tandarts. Nu heb ik een aantal implantaten in mijn mond en kronen. complex verhaal, kronnen zijn echt slecht. . Daarom ben ik op zoek naar een voor geschikte tandarts (liever tandarts met digitale monscanner) in de omgeving Rotterdam. Wat zijn jullie ervaringen? Namen weergeven ik graag per privébericht.
Workie

Wij gebruiken de Itero scanner van Cadent, ook voor implantaten.
Uitstekende ervaringen met dit systeem.
Enige nadeel die ik zo snel kan bedenken is de bereikbaarheid van de sensor bij patienten met een kleine mondopening. Daar is het moeilijk manoeuvreren bij m.n de molaarstreek in de onderkaak.

Maar scheelt het ook veel tijd? Zodat het zijn kostenplaatje makkelijk kan terugverdienen. En kan die ook een preparatie onder de gingiva scannen?

Neemt niet weg dat dit gewoon de toekomst word en in sommige gevallen geen toekomst meer is maar gewoon toegepast word.
Het lab waar ik werk heeft mondscanners van Henry Schein met bijbehorend cadcam centrum die wederom word uitgebreid 8) .
Ik geloof dat je iets van 3 á 4 grote spelers op de markt hebt, al weet ik dit niet zeker.

Nu nog goede scanner voor mensen die een prothese nodig hebben.

*edit* Ah ik heb even gegoogled en jullie werken dus met Strauman implantaten?
za, 02/19/2011 - 16:27 Permalink
robinson

Ja, scheelt enorm in tijd.
De preparatieranden moeten vrij liggen, dus wanneer je subgingivaal hebt geprepareerd wel Expasyl of retractie draadjes gebruiken.
Gegevens gaan naar Cadent, Israel.

Straumann, Bredent, Nobel , 3I etc.
De software voor alle platforms is aanwezig.
Bij de implantaten worden dan afdrukabutments geplaatst die gescand worden.
(Vergelijk het 3i abutment afdruksysteem)
za, 02/19/2011 - 17:58 Permalink
Nur

Hartelijk bedankt voor alle reacties.. Ik begrijp vooruit deze discussie dat er enkele voordelen van digitaal systeem zijn. Maar niet helemaal.
Mijn voortanden ( kronen ) zijn echt slecht, loszittend en niet goed functioneert. Mijn huidige tandarts wil niet deze kronen uithalen, maar ik kan zo niet leven.
Wat jullie advies: wat ik moet doen. Ik wil echte oplossing hebben, tegelijker tijd ben ik zeer bang dat voor tandarts en ook het verliezen van voortanden..Zijn er een goede kliniek of tandarts dat ik beter wordt behandeld? .











Wij gebruiken de Itero scanner van Cadent, ook voor implantaten.
Uitstekende ervaringen met dit systeem.
Enige nadeel die ik zo snel kan bedenken is de bereikbaarheid van de sensor bij patienten met een kleine mondopening. Daar is het moeilijk manoeuvreren bij m.n de molaarstreek in de onderkaak.
za, 02/19/2011 - 18:37 Permalink
Workie

Hartelijk bedankt voor alle reacties.. Ik begrijp vooruit deze discussie dat er enkele voordelen van digitaal systeem zijn. Maar niet helemaal.
Mijn voortanden ( kronen ) zijn echt slecht, loszittend en niet goed functioneert. Mijn huidige tandarts wil niet deze kronen uithalen, maar ik kan zo niet leven.
Wat jullie advies: wat ik moet doen. Ik wil echte oplossing hebben, tegelijker tijd ben ik zeer bang dat voor tandarts en ook het verliezen van voortanden..Zijn er een goede kliniek of tandarts dat ik beter wordt behandeld? .











Wij gebruiken de Itero scanner van Cadent, ook voor implantaten.
Uitstekende ervaringen met dit systeem.
Enige nadeel die ik zo snel kan bedenken is de bereikbaarheid van de sensor bij patienten met een kleine mondopening. Daar is het moeilijk manoeuvreren bij m.n de molaarstreek in de onderkaak.

Voordelen van digitaal afdrukken zijn erg groot alleen is het hier en daar nog wat beperkt, vooral als er grote oppervlaktes moeten gescand worden. Denk bv aan een hele tandboog waar veel tanden en kiezen ontbreken en de scanner weinig tot geen referenties heeft ( sorry het is een beetje technisch) maar voor een kroon of een kleine brug is het goed en vaak nauwkeurige dan een gewone afdruk.
De grootste nadelen van dit systeem zijn dan ook de kosten voor een tandartsenpraktijk om aan zo'n scanner te beginnen. Wel staat de techniek niet stil en komt er net als bij een gewone computer met windows erop regelmatig updates uit zodat de beperkingen steeds minder worden en op termijn de gewone afdruktechnieken kunnen gaan vervangen.
za, 02/19/2011 - 20:04 Permalink
Workie

Ja, scheelt enorm in tijd.
De preparatieranden moeten vrij liggen, dus wanneer je subgingivaal hebt geprepareerd wel Expasyl of retractie draadjes gebruiken.
Gegevens gaan naar Cadent, Israel.

Straumann, Bredent, Nobel , 3I etc.
De software voor alle platforms is aanwezig.
Bij de implantaten worden dan afdrukabutments geplaatst die gescand worden.
(Vergelijk het 3i abutment afdruksysteem)
Maar dat systeem is toch vooral mede ontwikkeld door Strauman? Of heeft Strauman nog een digitale mondscanner helemaal zelf ontwikkeld?
Door al de scanners en cadcam systemen zie ik soms het bos niet meer :smt003 En dat lijkt me voor een tandarts ook niet erg handig gezien de hoge aanschafprijs.
za, 02/19/2011 - 20:08 Permalink