Zwaar opgezet/ontstoken tandvlees

Author:
hiha
Posted:
zo, 02/06/2011 - 17:17
Nu heb ik niet zo'n heel goed gebit, maar de laatste tijd ging het eigenlijk erg goed, alles is rustig.
Tot afgelopen week, kreeg wat last van mn kies (1 na laatste aan de bovenkaak), wat gevoelig bij erop drukken, maar dat trok in de loop van de week weer weg. Maar vrijdagavond begon mn tandvlees tussen die kies en die erachter (verstandskies) dik te worden. Zaterdagochtend was hm tandvlees helemaal dik (vooral aan de buitenkant), in de loop van de dag begon ook binnenkant dikker te worden.
Zaterdagavond kwam er (veel) pus uit en dat komt er vandaag de hele dag nogsteeds uit.
De pijn is redelijk te onderdrukken met ibuprofen en nu de pus eruit komt is het iig ook minder pijnlijk.

Ik ga morgenochtend gelijk mn tandarts bellen, maar maak me erg zorgen, ik kan echt geen tanden meer verliezen en dit is zo snel gegaan...
Kent iemand dit???
hiha

Dank voor de reactie.

Ik ben ondertussen naar mn tandarts geweest. Er is waarschijnlijk vuil in mn tandvlees terecht gekomen en dat is flink gaan ontsteken. Omdat ik geen pijn (onderaan) mn kiezen had, hopen we dat het niet een ontsteking daar is (want ik heb al een wortelkanaal behandeling, dus dat zou een apex worden). Oorzaak dat er vuil tussen mn tandvlees is gekomen is waarschijnlijk mn verstandskies, die scheef aan het groeien is, waardoor er ruimte is ontstaan. Over anderhalve week wordt mn verstandskies (bij de kaakchirurg) getrokken. Nu heb ik antibiotica en hopelijk trekt de ontsteking weg en komt die niet meer terug na het trekken van de verstandskies.
do, 02/10/2011 - 21:02 Permalink