Ik krijg botopbouw in de boven kaak...

Author:
geke58
Posted:
za, 08/14/2010 - 00:05
Als alles goed gaat krijg ik 30 sept botopbouw in mijn boven kaak,zijn er misschien mensen die dit al gehad hebben of nog moeten krijgen??
Zou het fijn vinden om onze gedachten ,vragen en gebeurtenissen samen te delen.
Misschien dat er er mensen met vragen zitten.
Of misschien zijn er mensen die deze operatie al gehad hebben het met ons zouden willen delen..
Alvast bedankt...
tecla

ha die GEKE,

Dus eindelijk is het dan zover met je.....nu jij botopbouw......vorig jaar sept. heb ik het gehad en alles viel reuze mee.....even 3 weekjes uit de roulatie....de pijn valt reuze mee. 5 maanden later zijn de implanten geplaatst.
Sinds 28 juni heb ik dan mn prothese op implantaten (boven EN onder) en het draagt heerlijk....kan alles weer eten....niets geen klachten gehad en ook helemaal geen drukplekken. 'n stralende vrouw dus!!!
Wel moet je ze goed onderhouden/schoonmaken en zelfs rageren onder en langs de steggen......

Toi toi toi voor jou en mochten en vragen zijn...stel ze gerust......
By the way...gaat het nu goed met je ondergebit?

groeten van Tecla uit Groningen
za, 08/14/2010 - 08:37 Permalink
geke58

Hoi Tecla...
Heerlijk dat jij en anderen weer reageren....
Tecla ik heb een vraagje...als ze botopbouw hebben gedaan hoe lang duurt het dan voor ik als nood ..weer gebit mag dragen (kan toch niet zonder tanden over straat)
En kan ik hier mee eten?? Ik zit nu veel met gebit uit kan zelfs met plakken nog maar een uurtje rekken net genoeg om te eten.
Mijn onder gebit kan ik door de uit einden te plakken nog wel de hele dag in hebben ,maar ja met implantaten is dat toch belachelijk of niet
Ik hoop toch echt dat ik na de bot opbouw toch nog wel wat kan met gebit want ik zie mezelf niet op een verpleegafdeling van een verpleeghuis lopen zonder tanden in me mond...
Ondanks alles ben ik nog steeds positief ,maar merk nu wel dat het nodig tijd word..
Ik blijf jullie op de hoogte houden..
tot dan dikke kus van Mij
za, 08/14/2010 - 23:08 Permalink
tecla

ha die Geke..ja we hebben elkaar weer gevonden......

Na 3 weken halen ze de hechtingen eruit en je bovenprothese wordt dan aangepast of ze maken helemaal 'n nw. prothese....je zal dan nog wel steeds moeten plakken.
Dan zal je zeker moeten tot dat alles klaar is....na ong. 5 maanden zal je dan je implantaten geplaatst krijgen en dan weer 5 maanden later zal je je nw. prothese op implantaten in je mond kunnen hebben.

Ik ben na die botopbouw 3 weken binnengebleven... ik had wel van alles inhuis gehaald...vloeibaar wel te verstaan en kreeg van anderen dat heerlijk zeebanket!!!
Volgens mij staat daar nog wel iets over in mijn destijds gestarte topic..botopbouw gehad...


Het is waar ..je moet er wel iets voor over hebben, maar geloof me het is echt de moeite waard en als ik het weer moest doen, zou ik het zo weer doen...ik heb weinig tegenslagen gehad.....natuurlijk in het begin wel wat pijn aan 'm heup, maar dat was met pijnstillers HEEL goed te dragen...verder 'n bont, blauw en dik gezicht....ook rondom mn heup was blauw...maar dat alles trekt na 5 dagen wel weer weg....heup blijft nog wel wat gevoelig....maar ook dat is na 2 weken weg....
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.....doe het graag.

Leuke zondag...groetjes van Tecla.
zo, 08/15/2010 - 00:23 Permalink
annette1965

Hallo meiden, hier berichtje van mij......

Na de voor mij toch wel zware operatie met 3 dagen ziekenhuis en lang herstel met mijn heup, heb ik nog gordelroos gehad in het gezicht. Dacht eerst dat het ontsteking was aan de kaak maar gelukkig was dat niet zo. Eind april de 6 implantaten gehad en daardoor 10 dagen zonder gebit gelopen. Toen die hechtingen eruit zijn gehaald ging het 2 weken redelijk. Totdat ik botsplinter afstoot kreeg in mijn kaak. Dacht eerst n.a.v. de pijn die ik had dat het weer gordelroos was. Dus eerst naar de huisarts, nee sorry maar kan geen blaasjes vinden, nouja toen maar weer naar de kaakchirurg. Hebben ze een sneetje gemaakt tussen kaak en lip en daar een stukje rubber (drain) tussen geplaatst. Na een week ong. was dat weer over.
Nu alles goed geheeld is en mijn noodgebit inmiddels al 4 keer is aangepast met een zacht laagje en na 5 afspraken bij de tandtechnieker in het ziekenhuis mag ik eindelijk deze week mijn nieuwe tanden halen!
Ze zagen er mooi uit en bijna de vorm van mijn vroegere tanden. Heel natuurlijk wordt het.

Wat mij wel is overkomen is dat mijn gezicht best wel veranderd is van uitdrukking. De bolle wangen van vroeger heb ik niet meer. Botox heb ik dus niet meer nodig ;-)

Groetjes, Annette
ma, 08/23/2010 - 13:49 Permalink
tecla

Hallo Annette......oohhh wat erg ..ook nog gordelroos erbij...is erg pijnlijk toch?

Hoe staat het er nu voor met je?
Zijn ze al begonnen met het aanpassen van je prothese op implantaten?....(ooohhhh ik ben er nog steeds HEEL blij mee)
Ik heb dus uit de berichtje vernomen dat je je implantaten er al in hebt....
Kan je andere berichtjes niet meer vinden..wilde het ff teruglezen.....

leuke zondag verder

groeten van Tecla.
zo, 08/29/2010 - 10:05 Permalink
annette1965

Nou ik heb mijn nieuwe tanden gekregen hoor. Ben er helemaal blij mee!!
Ik heb een soort hoefijzer op implantaten ipv 2 delen is het er 1.
Mooie tanden/vorm heb ik gekregen.
Nadat ik ze in kreeg ben ik gelijk een stokbroodje gaan eten. 2 a 3 jaar dit niet meer normaal kunnen eten ;-) Dus je begrijpt wel..... er ging een wereld voor me open!
2 dagen na het plaatsen van mijn nieuwe tanden ben ik op verwijzing naar de mondhygieniste gegaan. :smt001 instructies voor de implantaten gekregen en gelijk mijn eigen tanden weer mooi alle tandsteen en verkleuring van de spoeling weggehaald. Het ziet er weer natuurlijk uit en ben er zo blij mee dat ik bijna alle ellende van na de operatie vergeten ben haha
Ik heb ook niet echt geluk gehad met alle bijverschijnselen die ik had.
Over 5 weken mag ik op controle bij de mondhygieniste en over 6 weken bij zowel de kaakchirurg als bij de tandarts.
Het voelt nu in ieder geval goed en ik hoop dat het ook zo blijft

En ja Tecla, die gordelroos deed echt zeer. Alsof je gezicht brand, pijnscheuten door je hoofd en aangezicht en tussendoor ook nog verschrikkelijke jeuk doordat die blaasjes er zitten.

Suc6 aan een ieder voor de toekomst......
groetjes, A.
zo, 08/29/2010 - 13:37 Permalink
diny44

hee allemaal ik zit hier zenuwachtig te wezen want de 23e krijg ik botomplnataat in mijn bovenkaak met bot uit mijn heup. Wat fijn dat ik zoveel positieve verhalen lees. Zijn er nog mensen die in het proces zitten net als ik of zijn jullie allemaal al klaar en helemaal happy met jullie klik prothese? Ik hoef dus geen bed beneden te zetten vanwege mijn heup? En binnen blijven was ik al van plan, alhoewel ik graag met de hond ga wandelen, met mondkapje dan. Hebben jullie daar ervaring mee.
groetjes Diny
wo, 09/15/2010 - 21:38 Permalink
tecla

ha die Diny.......dus binnenkort ben jij dus aan de beurt......spannend he?
Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn hoor....niet dat het niets is, maar alles is goed te verdragen...ook krijg je pijnstillers mee...alleen zal je wel wat blauw zien..zowel in je gezicht als rond je heup.
Je hoeft echt geen bed in de kamer te zetten hoor....gewoon lekker op de bank gaan liggen...na 5 dagen is die pijn ook wel over in je heup...in mijn mond totaal geen napijn gehad.
Haal wel genoeg vloeibaar eten in huis....bv cup a soup en daar sop je dan 'n sneetje brood in....noodles vond ik ook lekker...voor de rest alle soorten vla.
En ik ben 3 weken binnengebleven...ik had wel mondkapjes van de kaakchirurg meegekregen. maar die heb ik niet gebruikt....

Ik wens je heel veel sterkte met je as operatie van botopbouw en laat je het hier nog ff weten hoe je het ervaren hebt?

groetjes van Tecla
do, 09/16/2010 - 18:57 Permalink
geke58

Lieve mensen...

Ik heb 30 september botopbouw gehad in mijn boven kaak.
Stukje uit mijn heup en in mijn kaak geplaatst,helaas is mijn kaak erg dun en broos en hebben ze helemaal achterin veel moeite gehad om botopbouw toe te passen en weer vast te maken.
ipv 6 implantaten krijg ik er nu 4 boven in mijn mond.Maar zoals ik van meerder mensen hoor hebben de meeste er 4
De operatie is verder goed verlopen ,mijn gezicht is wat opgezwollen en beetje blauw aan het worden ,maar lang niet zo erg als ik gedacht had.
Mijn heup is een ander verhaal ,die doet zeer bij omdraaien en optillen.
Maar met brufen is het aardig uit te houden .
Ik heb wel wat last van hoofdpijn maar dat zal wel door de spanningen komen die ik gehad heb.
Nu gaan we revalideren en dan over een paar maand de implantaten...
Voor de rest wens ik iedereen sterkte en houd moed...
za, 10/02/2010 - 14:50 Permalink
hartsvriendin

Hoi Geke Goede morgen.
Wat fijn dat je nu de botopbouw hebt gehad.
De mijne heb ik 28December 2009 gehad en nu 4 Oktober dan eindelijk de implantaten erin 6 in de bovenkaak.
Wat duurde dat wachten een eeuwigheid.
Zoveel last wat ik heb gehad met de botopbouw, zo (weinig) heb ik er nu van de implantaten stelt niets voor t.o.v. de botopbouw.
Och lieve Geke eindelijk heb je het gevoel dat je langzaam er weer bij hoort.
Heb net een keer iets voor de pijn hoeven te pakken.
Dan heb ik het nog niet over de verpleging gehad daar in het ziekenhuis te HEERLEN.
Toen ik daar lag met de botopbouw was ik als een prinsesje verzorgd en nu weer de verpleging was weer helemaal top niets was te veel , nu ben ik geen lastige patient.
Maar ook op de hele nieuwe operatiekamers die ze daar hebben gebouwd. nou ik wist niet wat ik zag.
Alles heel modern goede uitleg over alles ging met een gerust hart de narcose in.
Genoeg over mij.
De heup dat zal heel snel weer beter worden, weet niet hoe oud je bent lieve Geke.
Proberen toch wel in beweging te blijven en weer te rusten.'Komt allemaal goed.
En natuurlijk nog een mooi plaatje erbij.
liefs Margriet.[attachment=0]zo mooi1.jpg[/attachment]
Attach
wo, 10/06/2010 - 08:25 Permalink
geke58

Dankjewel Margriet voor je lieve woorden.
Ik ben 52 op de vraag hoe oud ik ben.... :D
Verder gaat het nu elke dag wel een beetje beter,de heup blijft het vervelendste ,maar ook aan de heup word het steeds beter.
Ziet er mooi bond en blauw uit en de wond ziet er rustig uit..
In mijn mond is het één grote hechting hihi maar qua pijn ,moet ik zeggen dat het allemaal wel mee valt.
Het voelt beurs en stijf aan ,maar het heeft zijn tijd nodig.
Blij dat het met jou zo goed gaat gelukkig maar...
Bedankt voor het mooie plaatje...
Groetjes Géke
do, 10/07/2010 - 14:10 Permalink
hartsvriendin

Goede avond lieve Geke,
Dat is goed nieuws dat het met jouw ook gelukkig de goed kant uit gaat.
Hé hé werd langzaam tijd.
Wat ik van te voren had gedaan voordat ik de botopbouw kreeg Traumeel tabletten geslikt dat je niet zo blauw word.
En warempel je word wel blauw maar een heel stuk minder.
Dat heb ik nu ook gedaan met het inbrengen van de 6 implantaten.
Had alleen de lip wat blauw, weet niet wat ze hebben uitgespookt daar op de OK....
Met de botopbouw had ik na een week al de hechtingen uit mijn heup.
Sport je veel Geke?
Want ik denk dat helpt ook.
Ben zelf nu 62 jaar De kaakchirurg vroeg waarom ik zolang had gewacht met alles???
Ja weet ik veel.
Zo lieve Geke elke gaat het beter, toch proberen in beweging te blijven, is altijd goed voor je lichaam.
Ik ga door met de dagen aftellen nog 9 nachtjes slapen dan gaan de hechtingen eruit en krijg ik weer iets in mijn mond... :smt016 :smt016
Lieve Geke we houden elkaar op de hoogte.
ff kijken of ik nog een plaatje heb.. Lieve groet Margrietxxx
Attach
zo, 10/10/2010 - 19:51 Permalink
diny44

he alle lieve dames, wel of niet tandenloos :lol:
Ik ben dus de 23e september geopereerd en heb 7 stukjes geimplnateerd gekregen. vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald en volgende week wordt mijn prothese aangepast.Dus van mijn mond geen last, mijn maan kookt heerlijk en pureert alles. Ook vindik het meevalllen om mensen te zien ondanks mijn tandenloze bovenkaak. Ik heb echter wel een scheurtje in mijn bekken opgelopen dus ik loop met krukken en slaap al die weken al beneden. Kreeg een nabloeding na de operatie en er is nog even getwijfeld of ze het opnieuw open zouden maken, gelukkig niet gedaan. Alhoewel dan had ik nu niet met dat scheurtje gezeten, denk ik. Ik ben zo blij met jullie positieve verhalen dat doet me echt goed. Ik heb erg veel pijn gehad aan mijn heup of meer mijn leis eigenlijk, dat doet nu nog zeer, zeker mijn huid. Herkennen jullie daar iets van. Was heel zenuwachtig voor het verwijderen van de hechtingen, ze deden zeer. Het was tijd dat ze er uit gingen. Zo nu nog een week zonder boventanden, volgende week woensdag happen en dan donderdag mijn gebit. Hoe hebben jullie dat gedaan elke nacht uitlaten om het bot goed vast te laten groeien?
groetjes Diny :smt001
wo, 10/13/2010 - 13:12 Permalink
tecla

nee...ik heb geen last van mn lies gehad.....wel van mn heup en nu nog af en toe, voel ik het wel trekken op de plek waar ze wat afgehaald hebben...
Blij te lezen dat het je is meegevallen...wel jammer dan van die nabloeding.
Dus voor jou nog 1 weekje zonder prothese......verder is het wel beter altijd je bovenprothese uit te doen....met of zonder botopbouw....ivm slinken.
Maar ja ik snap ook wel de mensen die dat niet willen :oops: ...maar ja wat is wijsheid!!....



Sterkte met je heup verder...en natuurlijk ook met je mond....

groetjes van Tecla
wo, 10/13/2010 - 14:51 Permalink
hartsvriendin

Hoi Diny.
Wat sneu om te horen allemaal.
Dat je zo'n last hebt van de heup en de lies.
Heb zelf de botopbouw gehad op 28 December 2009, geen last van de heup gehad, wel natuurlijk de eerste paar dagen wat pijn aan de heup maar dat is logisch.
Maar heb nooit een kruk of zoiets gebruikt, een week later waren de hechtingen er al weer uit uit mijn heup.
Maar wat jij dan met je heup hebt had ik met mijn kaak, die was aan een kant open gesprongen, en opnieuw geholpen de 12 Januari 2010.
Heb altijd veel fitness gedaan denk dat ik daardoor mazzel had met mijn heup.
Heb afgelopen 4 oktober dan eindelijk mijn 6 implantaten in mijn bovenkaak gekregen.
Het is allemaal zo geweldig gegaan en vandaag zijn de hechtingen verwijderd en de noodprothese aangepast. Krijg in Maart de abutments erop gezet, dan April, Mei mijn echte tanden..... :wink: :smt006 :P :D :D
Ja die nabloeding lijkt me heel erg vervelend, en wat Tekie al zei het is heel goed om de prothese uit te doen als je naar bed gaat, is ook beter voor het tandvlees momenteel, alleen al voor het sneller helen.
Maar dat komt bij jou zeker allemaal goed bij ons is ook alles goed gekomen ze zijn erg kundig de doktoren.
JIj krijg ook een leuk plaat je van mij erbij ff zoeken.
'wens je veel sterkte met je herstel.....
Liefs Margriet xx
Attach
di, 10/19/2010 - 19:11 Permalink
diny44

hoi Margriet en Tecla, tijn jullie reacties. Morgen moet ik gaan happen en dan donderdag mijn noodprothese. Het vloeibaar eten staat me echt tegen na bijna 4 weken :smt019. Goh Margriet wat een pech heb je met je kaak. Het duurt ook wel lang van Januari tot nu het is al oktober. Hoe doen (deden( jullie dat met de noodprotheses, gaat dat goed met vastplakken enz. Werd er een hele nieuwe gemaakt bij jullie of met een flexibel inlegding erin. Laat het me weten. Ik zie nu al als een berg op dat het weer open moet straks om de schroefjes te verwijderen en de inplantaten erin te zetten. hoe is dat bij jullie gegaan? Ik ben al twee keer een blokje omgegaan nog wel met één kruk maar lekker buiten. De hond is wel zielig dat ze niet mee mag, helaas. Dat gaat volgende week weer wel lukken hoop ik. :lol: . Bij mij is het nu dus bijna 4 weken geleden en het klopt nogal in mijn mond waar het bot erin gezet is, was dat bij jullie ook?
fijne avond nog en tot snel.
groetjes Diny
di, 10/19/2010 - 21:29 Permalink
tecla

HOI Diny......

Ik heb nooit 'n noodprothese gehad.....mijn prothese werd aangepast en door middel van plakken heb ik het vol kunnen houden.

Afgelopen jan. heb ik implantaten gekregen....4 boven en 2 aan de onderkant......onder algehele narcose.....echt dat stelt niets voor en ook geen napijn....s.morgens om 8 uur geholpen..smiddags om 14.00 uur heb ik hier op het forum alweer 'n stukje geschreven(kijk maar eens bij 'm implantaten zitten erin)....wel weer 2 weken geen prothese in.....
Daarna wordt je prothese weer wat aangepast en wordt er 'n plan opgesteld om met het maken van je prothese te starten..meestal moet je 6x komen...en dan na 3 maanden krijg je dan je prothese op implantaten....ik heb 'm nu sinds eind juni.......en het bevalt PRIMA......niets geen klachten gehad...geen druk plekken etc...

heerlijk alles weer kunnen eten...zelfs 'n toffee.!! :lol: .....

sterkte met wat er nog gebeuren moet....en laat af en toe 'n berichtje achter hier op het forum.

doei Tecla :smt006
wo, 10/20/2010 - 07:20 Permalink
hartsvriendin

Hoi Diny,

Ja diny voor mij hebben ze wel een nieuw noodprothese moeten maken want ik was net broer konijn met mijn oude prothese paste voor geen meter meer na de botopbouw.
Nee dat kloppen in de mond heb ik nooit gehad, maar heb wel 5 weken zonder tanden moeten lopen, ook vloeibaar voor 5 weken.
Maar dat heeft zolang geduurd omdat aan een kant mijn kaak was open gesprongen door de druk van het geimplanteerde bot.
Omdat ik opnieuw moest worden gehecht heeft het natuurlijk allemaal vetraging op gelopen..
Maar als je de implantaten vergelijkt met de botopbouw dan is het zetten van de implantaten een lachertje, onder volledige narcose, je voelt helemaal niets.
moest alleen overnacht in het ziekenhuis blijven omdat ik iets aan mijn nieren heb maar het is allemaal zo geweldig gegaan.
Diny je voelt hier niets van.
Geen napijn , geen nabloeding,althans ik niet maar ieder mens is anders.
Mijn hechtingen zijn nu verwijderd. en mijn prothese is opgevuld maar dat houd ik met kukident wel makkelijk vol tot Maart dan komen de abutments erop. ook onder plaatselijke verdoving.
Ben nu met aftellen begonnen.
Ja het is zeker een opoffering maar dat is een keuze wat ik heb gemaakt. en achteraf valt het allemaal mee.
Denk maar zo Diny het gaat u alleen nog maar bergop met je gezondheid.
Wens iedereen op deze site een heel mooi ontspannen weekend veel liefs Margrietx.
Attach
za, 10/23/2010 - 17:22 Permalink
vaddie

Ik dacht laat ik weer eens op het forum gaan kijken.
Grappig om te zien dat er nog steeds dezelfde mensen zitten.

Ik ben zo goed als klaar.
Ik ben 26 oktober 2009 geholpen. Ze hebben toen alles tegelijk gedaan, (melk)tanden getrokken, 11 implantaten gezet en botopbouw overal. Heb toen ook drie dagen in het ziekenhuis gelegen. Mijn gezicht was de eerste paar dagen gigantisch gezwollen. Gelukkig amper blauwe plekken gehad. Heup genas ook maar langzaam en nog zeker 2 maanden met krukken gelopen. (de lange stukken door het park enzo)

Heb uiteindelijk 10 maanden zonder tanden gelopen.Kon gelukkig wel vrij snel (twee weken ofzo) weer vast voedsel eten. Ook zonder tanden. Mijn mond genas erg langzaam is werkt nog steeds (is mm werk en heb er zelf geen last van) In die periode wel diverse tijdelijke protheses gehad maar die kon ik niet langer dan een uur of 8 in hebben. (liep vaker zonder dan met prothese)

Vanaf eind augustus 2010 zijn ze bezig met plaatsen van mijn tandjes. En nu, begin november zit alles erin en zijn de schroefgaten gevuld. Boven heb ik nog twee tijdelijke stukjes gebit. Hier is het meeste bot bij geplaatst, heb ik meeste pijn gehad en werkt nog het meest. Als het over een jaar nog steeds goed zit krijg ik daar ook een gouden/ porseleinen gebit. Onderin heb ik dat al.

En de pijn: tja wat is dat tegengevallen. Ben eigenlijk pas sinds enkele maanden pijn vrij. Heb dus zeker een half jaar iedere pijnstillers geslikt vanwege de pijn in mijn mond. Nu weinig last meer van. Alleen nog als ik moe of zeer gestresst ben.
Op mijn heup heb ik nog regelmatig last van de spieren. Na flink sporten heb ik altijd spierpijn op mijn heup. (ook alleen daar)
Over 2 weken de laatste afspraak bij de kaakchirurg en dan hoef ik voorlopig niet naar het ziekenhuis. (pas in april weer)

Al met al, heb ik nu mooie tandjes (en het was ook echt nodig hoor, begrijp me niet verkeerd) maar weet niet of dat wel opweegt tegen al die pijn en ongemak die ik er van heb gehad.

@Diny Dat kloppen had ik ook heel erg. Paracetamol wil nog wel eens helpen. Klinkt misschien raar maar controleer je bloeddruk eens op dat moment. Mogelijk dat het klopt als je flink bezig ben (geweest) Of moe bent. Volgens mijn arts is het erg vervelend maar kan het geen kwaad.
di, 11/09/2010 - 14:34 Permalink
geke58

Hallo allemaal....
Ik ben dus 30 september voor botopbouw geweest.
Mijn gezicht was eigenlijk maar een paar dagen een klein beetje opgezet en heb heel iets blauw gele plekjes gehad op mijn wangen ,maar dat zag je bijna niet.
Mijn heup heeft de eerste 2 weken behoorlijk zeer gedaan,liep als een gans...
Na 2 weken zijn we een weekje naar het Oostzee strand geweest in Duitsland waar ik langzaam aan kleine stukjes gelopen heb en dit ging steeds beter ik slikte af en toe nog wel een paracetamol...Het litteken ni is zo klein en ziet er zo mooi uit dat ik zeker weet dat het van de zomer nog maar een klein wit streepje is...
Na4 weken kon ik weer normaal lopen en sinds afgelopen week werk ik weer volledig ( heb wel spierpijn ) maar ja alles bij elkaar met vakantie etc ben ik toch 6 weken uit de running geweest.
Mijn gebit is na 4 weken uit te zijn geweest aangepast(nou ja aangepast) de hele zijkant is er af.
Om eerlijk te zijn kan ik mijn prothese zo wel een paar uur in met de nodige plak,maar comfortabel is het niet,zo gauw ik thuis ben gaat het uit..
Eten kan ik er NIET mee het doet zeer als ik kauw,dus laat alles gewoon nog maar even rusten...
Ik voel in mijn mond dat er wat gebeurt dit doet niet zeer ,maar merk toch dat mijn kaak er anders uit ziet en voelt.... neem aan dat het bot zich aan het samen voegen is met mijn eigen bot....
Als alles goed gaat ga ik begin januari weer naar het ziekenhuis waar ze dan de schroeven eruit halen en de implantaten gaan plaatsen (onder narcose)
Achteraf is mij alles 100% mee gevallen (maar mensen bedenk wel... er gaat niets boven je eigen tanden en kiezen..)
Helaas was bij mij dit niet het geval.
Ik zelf hoop in juni klaar te zijn en volgens mijn kaakchirurg en de tandarts die mijn gebit gaat maken gaat dit zeker goed komen.
Onze zoon trouwt op 14 juni dus ik hoop dan als stralende moeder te kunnen lachen ....
Voor alle mensen die nog moeten (succes en blijf positief)
Voor alle mensen die al klaar zijn (Tecla) :wink: en iedereen die ik vergeten ben. Bedankt voor het geduld de lieve troostende woorden en de opbeurende woorden.
Het is nl fijn om te kunnen praten of vragen te stellen aan diegene die dit alles al achter de rug hebben..
Vaddie jou heel veel succes......
En ik laat nog van me horen....
di, 11/09/2010 - 22:32 Permalink
thalita39

Hoi, Ik heb op 18 oktober botopbouw in de onderkaak gehad (geen prothese in daarna) en een goede maand later 15 november botopbouw in de bovenkaak. Ik kan al 6 weken geen protheses in en voel mij zo erg daaronder. Ik sluit me op in huis, want ik heb zo'n raar bekkie. Ik heb wel mondkapjes, maar ik praat alsof ik een flinke borrel op heb en ben amper te verstaan. Ik kan alleen maar vloeibaar eten al 6 weken lang. VOlgende week gaan de hechtingen boven eruit en gaan ze kijken of ze iets met mijn protheses kunnen. De kaken zijn zo veranderd dat beide proth. nu voor geen meter passen.
Ik heb geen sociaal leven, voel me geisoleerd...bah ik haat het. Ik weet dat uiteindelijk alles heel mooi gaat worden , ergens in juli/augustus...maar daar heb ik nu geen boodschap aan. Nu heb ik al een heeeeeeeeeeeeeeeeel lange nare prothese geschiedenis achter de rug, van jaren dus ben het ook zo zat. De botopbouw in de bovenkaak is me erg tegengevallen. Wat een pijn, zwellingen, verkleuringen..pffffffff inmiddels ben ik slap en duizelig van het weinige vloeibare eten. Wel voordeel voor de lijn haha...

Ik hoop zo dat ik volgende week tanden in mijn mond kan krijgen waarmee ik ook nog kan eten.....
do, 11/25/2010 - 16:19 Permalink
geke58

bozuw016


Hoi Bozuw016

Ik heb op 30 september botopbouw gehad in mijn boven kaak (zie eerdere berichtjes)
Ik wist van te voren dat ik een lange weg had te gaan ...
En daar bij komt nog dat ik nog volledig in het arbeids proces zit iK werk nl in een verpleeghuis,dus voor mij geen optie om zonder tanden te lopen.
Ik heb mijn gebit nu zo aangepast dat ik met plak middel (want de hele rand is van mijn prothese af.) mijn gebit tegen het gehemelte plak..
Tja is niet het ultieme,maar ik kan de straat weer op en kan met 3 x tussen doorplakken wel weer 8 uur werken .
Als ik thuis ben gaat het gewoon uit (gelukkig heb ik een man die achter me staat)Ik eet alles zonder tanden en als ik moet werken kan ik met het gebit soep salade of kroketten eten.
Voor mijn kaak is het lijkt mij beter om de prothese niet te dragen als het niet perse hoeft.
Blijf moed houden....Ik zeg altijd maar zo er zijn zoveel ergere dingen als dit...
Wij zijn 2 weken na mijn botopbouw gewoon lekker een weekje naar de Oostzee geweest in Duitsland ,ik mocht toen geen gebit in dus ben zonder gegaan.
Tuurlijk voel je je niet altijd even prettig maar ach dikke shawl deed wonderen en ik heb heerlijk kunnen bijkomen van de operatie want mijn heup deed best 2 weken behoorlijk zeer.
We hebben elke dag een stukje gewandeld en ging het steeds beter.
Op 6 januari gaan bij mij de schroeven eruit en de implantaten erin en dan is het weer wachten...........
Geloof me het komt allemaal goed en wil je nog tips je mag me altijd mailen....
Groetjes van Géke
za, 11/27/2010 - 16:57 Permalink
thalita39

hoi Geke,
Dank voor je mailtje. Ik weet dat er ergere dingen zijn...maar op dit moment voelt het zwaar K !! Ik zit al 6 weken zonder tanden in mijn mond, protheses passen helemaal niet meer en kunnen ook niet meer aangepast worden. Maandag gaan hopenlijk hechtingen uit bovenkaak en dan word er gekeken of er tijdelijke protheses gemaakt kunnen worden. Maar zes weken zonder tanden en met 2 x 42 hechtingen in je mond is niet echt fijn. Ik zit sindsdien in de ziektewet want ik ben receptioniste en kan moeilijk zonder tanden aan de balie zitten. :-? Ik ga nu ook wandelen met mondkapje op... maar fijn voel ik mij daar niet bij. Ik praat namelijk als een dronkeman..en iedereen kijkt je aan. Nu sta ik daar boven maar fijn is het niet. Thuis heb ik ook een lieve man die helemaal achter me staat, maar geef toe...je ziet er vooral zonder boventanden niet uit. Je lijkt minstens 20 jaar ouder met dat ingevallen mondje...het is vreselijk vind ik en ik voel me enorm vernederd. Nu ben ik ook nog ijdel dus dat maakt het er niet beter op. Maar goed, het einddoel is prachtig denk ik..en dat probeer ik voor ogen te houden.
De reden waarom ik zo negatief ben, is omdat ik al ruim 3,5 jaar bezig ben met dit proces (en al dee operaties al een keer gehad heb) maar nu bleek mijn implantoloog geen implantoloog te zijn maar een grote oplichter en na verschillende klachten en second opinions moest alles eruit en de gehele botopbouw nogmaals. Dus hersteloperaties. Als die kerel toen alles goed had gedaan, was dit allemaal niet alweer nodig geweest. Ik ben een beetje op...maar goed..als ik in ieder geval maar weer boventanden in heb...dan ben ik alweer zoveel gelukkiger... :) Jij ook sterkte.......
zo, 11/28/2010 - 12:23 Permalink
Marscha

Goede middag allemaal,

Pfff als ik dit zo lees word ik wel heel zenuwachtig.
Ik heb op 6 januari een gesprek voor het plaatsen van implantaten in de boven en onderkaak. (eerste verzoek was afgewezen helaas door de zorgverzekeraar).
Ik weet nu al dat ze in mijn bovenkaak botopbouw moeten doen omdat ik er te weinig bot heb om er implantaten in te boren.
Bij mij willen ze geen bot uit mijn heup halen maar uit een `potje`en op deze manier zorgen dat ik meer bot krijg.
Heeft hier iemand ervaring mee want ik lees dat er bij jullie allemaal bot uit de heup of bekken gehaald is.
Ook heb ik weleens gehoord dat je niet mag roken als ze dit willen gaan doen. Is dit ook zo?
Verder wil ik wel even zeggen dat jullie erg trots op jullie zelf mogen zijn om dit hele proces te door lopen. Na zoveel ellende loop je straks met een big smile over straat en je kan je "tanden" weer heerlijk in een pistoletje zetten of een "appel".

En bij deze wil ik jullie een hele fijne jaarwisseling wensen en een gezond 2011!!!

Groetjes,
Marscha
vr, 12/31/2010 - 14:00 Permalink
tecla

hallo Marsha.....ik heb je ook al geantwoord in je andere topic.....lieve meid.....ga ervoor.......en nee bot uit 'n potje is me niet bekend.....dat gebeurd alleen als er niet zoveel botverlies is(volgens mij dan)

En nee...niet roken...tja je moet er iets voor over hebben....wat denk je dat zo'n operatie kost????
Ik ben mijn zorgverzekeraar ZEER dankbaar.....

leuke jaarwisseling en ALS je rookt, begin dan gelijk maar te stoppen.....

groetjes TECLA
vr, 12/31/2010 - 21:07 Permalink
Marscha

Bedankt Tecla voor je bericht (ook in het andere topic) :wink: .

Helaas rook ik wel. Op 6 januari heb ik een gesprek voor implantaten en dan ga ik bespreken dat ik rook en de gevolgen hiervan.
En mocht het inderdaad zo zijn dat ik om die reden geen implantaten krijg zal ik zeer zeker overwegen om te stoppen... dat heb ik er wel voor over omdat ik graag mooie tanden heb (zal wel moeilijk worden het stoppen).
Maar zoals ze zeggen he... wie mooi wil zijn moet "pijn" lijden.

Lieve groet,

Marscha
za, 01/01/2011 - 14:03 Permalink
vaddie

Hoi Marcha,

Als je het hele topic hebt gelezen ben je mijn berichten vast wel tegengekomen.

Maar je moet idd echt stoppen voor ze aan deze behandeling beginnen. Heb ik ook gedaan. Ik rookte ook en ben ongeveer een half jaar voor ze begonnen met de behandeling gestopt met roken.
Als je rookt heb je namelijk 70% meer kans dat het nieuwe bot niet goed vast groeit. Dat zou dus betekenen dat je daarna moet wachten tot al het bot afgestorven is. En daarna moet het opnieuw gebeuren. En doordat je rookt via de mond komen jou open wonden direct in aanraking met nicotine en andere schadelijke stoffen.
Volgens mijn arts is het zelfs zo dat als (of wanneer) je verzekering er achter komt dat je rookt je de hele behandeling zelf moet betalen. Dus zowel het gedeelte van wat ze al hebben gedaan als wat ze nog moeten/ gaan doen. En dat kan wel doorlopen tot 100.000 euro.....
Dus als je dit wil moet je gewoon stoppen met roken. Wil je niet stoppen met roken dan moet je hier ook niet aan beginnen.

En als ik kan stoppen met roken kan iedereen het. Heb bijna 15 jaar gerookt en rookte flink wat per dag. En buiten dat, je voelt je zo veel beter als je een maand of twee gestopt bent met roken.
za, 01/01/2011 - 20:03 Permalink
geke58

Het is zo ver op 6 januari gaan mijn schroeven eruit (die ik dus nu lekker voel) en dan gaan er 4 implantaten boven in.
Volgens mij kaakchirurg was het al weer goed aan het slinken...(hoop dat er nog wel wat over gebleven is ) anders was alles voor niets...
Het was wel aanpassen hoor mijn hele gebit was afgeslepen dus heb heel wat plaksel gebruikt,maar zo gauw ik thuis was ging alles eruit.
Echt goed eten kon ik er niet mee wel zachte stukjes en rijst maar absoluut geen harde stukken.
Ben er echt niet door afgevallen. Chocola zonder gebit is zooooooooooooo lekker.......
Wat betreft roken????????? Ik ben sinds 15 december verleden jaar er van af en geloof me als ik het kan ,kan iedereen het.
Voor mij is het nog niet klaar,maar eind mei hoop ik dan toch echt mijn gebit op implantaten te kunnen dragen om als mijn zoon 14 juni trouwt een gelukkige moeder te zijn..
En om eind juli mijn tweede kleinkind met een mond vol tanden te kunnen knuffelen en begroeten.
Lieve mensen die nog moeten succes......
En blijf moed houden.....
Groetjes en voor allen.........

GELUKKIG NIEUWJAAR ......DAT ALLE WENSEN UIT MOGEN KOMEN.....
za, 01/01/2011 - 22:21 Permalink
maria07

Hallo Geke,
Al een geruime tijd volg ik jou en Tecla,hoe jullie het beschrijven is zo duidelijk. En dan die blijheid dat dit nu allemaal mogelijk is.

Zelf ben ik ook al een jaar bezig.Begin vorig jaar kreeg ik de beugel,want heb gelukkig mijn eigen tanden nog wel.Toen volgde de operatie van het kaakgewricht (condylectomie) Daarna zijn er in de boven en onderkaak botankers geplaatst.
Maar mijn gezicht en tanden,och het is al zo Mooi geworden Fantastisch!!!

Nu is de machtiging voor botopbouw en implantaten afgegeven,wat een opluchting en blijdschap.
Over hoe ze het gaan doen is er eind januari een gesprek met het spec team.

Maar zoals je zo mooi schrijft,
Om met een mond vol Tanden weer te genieten met een Stralende Lach!!!

Geke dit deel ik van Harte,
Dat we nu deze kans krijgen,en dat ze dit tegenwoordig allemaal kunnen.

Groetjes maria
ma, 01/03/2011 - 15:37 Permalink
tecla

Hallo Maria........dan wens ik je alles succes met wat er komen gaat......

Ik begrijp alleen niet wat ze nu precies bij je gaan doen, om dat je schreef dat je je eigen tanden nog hebt en dan toch botopbouw en implantaten.


Als je geen zin in antwoorden hebt...ook goed hoor..je maakte mij alleen nieuwsgierig...

En leuk dat je mij en Geke zo gevolgt hebt....Geke heeft nog 'n kleine weg te gaan.....jammer genoeg heeft zij wat tegenslagen gehad....evenals Margriet.
Dat kan soms gebeuren.....maar je blijft positief, omdat je weet waar je het voor doet!! 'n STRALENDE LACH.
Gelukkig ging het bij mij volgens het boekje en had ik geen tegenslagen.

toi toi toi voor jou Maria.....

En voor iedereen die dit leest....'n gelukkig en gezond nieuwjaar

groetjes van Tecla
ma, 01/03/2011 - 22:44 Permalink
hartsvriendin

Hoi Geke, Als je deze mail leest dan heb je de 4 implantaten al in je kaak zitten.
Wij tweetjes gaan ongeveer gelijk op met de behandeling.
Je weet misschien nog wel dat ze bij mij vorig jaar 4 Oktober 6 Implantaten geplaatst hebben in mijn bovenkaak, totaal nergens last van gehad, zoals ik al eerder omschreven heb geloof ik.
De 11 gaan ze een foto maken of de schroeven goed aan het vergroeien zijn met het kaakbot, dan 22 Maart komen de abutments en dan nog ongeveer 5/6 weken dan ben ik helemaal klaar.
Ga voor jou duimen dat bij jou alles voorspoedig mag verlopen en dat je net zo weinig problemen hebt met deze ingreep als ik heb gehad.
Was een ander verhaal met de sinuslift met heupbot..... :smt018 :smt018

Wens jullie nog allemaal een geweldig 2011 ben er een beetje laat mee maar het kan nog net.
Dikke knuffel en sterkte aan de nieuwkomers en inderdaad ROKEN IS AF TE RADEN....

Nog ff kijken of ik nog een leuk plaatje heb..
Warme groet Margriet
vr, 01/07/2011 - 19:19 Permalink
geke58

Hallo allemaal....

Eindelijk hebben ze dan op 6 januari mijn schroeven uit de boven kaak gehaald waar ze het bot mee hadden vast gemaakt.
Ik was al weer aardig aan het slinken hoorde ik achteraf.
Tegelijkertijd zijn er 4 implantaten geplaatst in de boven kaak.
Dit alles onder algehele narcose,de implantaten zitten nu wel verstopt onder het tandvlees,dit zou minder pijnlijk zijn en is beter voor de heling (minder gauw kans op ontstekingen)
Ergens in maart gaan ze de implantaten vrij leggen en komen de abutments erop... en dan vanaf 4 april heb ik verschillende afspraken bij een tandarts voor bijzondere tandheelkunde die samen werkt met mijn kaakchirurg.
Op dit moment zit ik nog wel zonder tanden omdat de hele mond vol met hechtingen zit en je niet mag plakken als je hechtingen hebt.
Alles bij elkaar heb ik een heel traject afgelegd en zal blij zijn als ik weer mijn gewone leven kan oppikken.
Helaas ben ik een van die bijzondere gevallen dat het erfelijk bepaald is dat ik al een kleine kaak had ,maar ook nog eens het probleem kreeg met bot afbraak.
Mensen denk na voor je aan een kunst gebit begint ,er gaat echt niets boven je eigen tanden (al zijn het er maar een paar)
Op dit moment gaat het wel met mij ben wat gelig in het gezicht en de zwelling (wat maar weinig) was is ook wel weg.
Wat betreft de napijn zijn er hele goede pijn stillers.

Groetjes .....

Hierbij nog een foto van de 6 schroefjes die ze uit mijn kaak verwijderd hebben..
Attach
di, 01/11/2011 - 15:34 Permalink
geke58

Hoeraaaaaaaaaaa :smt006 Mijn hechtingen zijn eruit en ik kan weer plakken...Het eerste wat ik heb gedaan is naar Mac Donalds en gelijk 3 cheeseburgers gegeten...ja jullie lezen het goed... :D
Mijn kaakchirurg was tevreden alles zag er mooi uit...Op 22 maart worden de implantaten met en plaatselijke verdoving vrij gelegd en vanaf 4 april gaat de opbouw van mijn nieuwe klik gebit beginnen..Ik kan niet wachten...Alles bij elkaar ben ik nu al 2 jaar bezig vanaf mijn totale extractie tot en met de botopbouw en de implantaten...En echt ik moet eerlijk zeggen het viel niet altijd mee ,maar ben toch blij dat ik al weer zo ver gevorderd ben...
Ondanks mijn angsten heb ik een kaakchirurg die me van heel veel angsten heeft afgeholpen ..zo rustig alles uitleggen en zo vriendelijk....
Tot maart moet ik natuurlijk nog wel mijn gebit plakken ,maar met het eind in zicht kan ik alleen maar juichen..
Natuurlijk gaat er niks boven eigen tanden en kiezen ,maar als je geen andere optie hebt is dit de ideale....
Vanaf nu ga ik nog even behelpen....maar ik houd jullie op de hoogte,,,
Voor iedereen die dit hele proces nog moet doorlopen succes...eb houd voor ogen ..we doen het voor een stralende glimlach... :smt003
Groetjes van mij....
di, 01/18/2011 - 23:23 Permalink
vaddie

Hardstikke fijn Geke dat het einde nu in zicht is. Dat blootleggen deed bij mij wel erg zeer. Ze kwamen er toen achter dat sommige diepe hechtingen niet goed waren opgelost en die moesten ze toen verwijderen. Maar omdat die dingen zo diep zaten zat daar weer erg weinig verdoving. Vervoelt het vooral vervelend. Al dat geschraap op je bot.
Sterkte.
wo, 01/19/2011 - 09:32 Permalink
hartsvriendin

Lieve Geke,
Op 22 Maart worden mijn abutments ook geplaatst onder verdoving, en de dag erna heb ik een afspraak bij het tandheelkunde instituut.
Daar word dan weer even de prothese aangepast voor een korte periode, neem aan dat ze dat bij jou ook even zullen doen omdat er dan die kleine pinnetjes uitsteken of zie ik dat verkeerd.
Dan gaan wij het kaartje krijgen met alle afspraken achter elkaar en de count down loopt.

Als ik alles even na tel ben ik met de aanvraag nu in Augustus precies 2 jaar bezig, net als jij heb ik ook veel pech gehad op deze weg naar onze nieuwe glimlach maar straks weten we gewoon dat het niet voor niets is geweest.

Nog een dikke 8 weken dan gaan weer meis.
Op naar de volgende fase.. :lol: :lol: :lol:
Dan gaan we het afronden ik denk April /Mei.

Wens iedereen die met dezelfde plannen nog rond loopt DOEN ...het is de moeite waard.
Fijne avond Lieve ( lotgenootjes)..
Warme gr Margriet ...[attachment=0]bloemen1.jpg[/attachment]
Attach
zo, 01/23/2011 - 17:42 Permalink
hartsvriendin

Lieve Geke,
Nog 7 daagjes, ben mooi aan het afstrepen dan krijgen wij beiden de abutments erop. En dan ik denk nog een weekje of 6 dan hebben wij het er ook op zitten.
Kunnen we naar de fotograag :lol: :lol: :lol: met onze nieuwe smile.
Niet meer plakken.
Jij zal stralen op de bruiloft..
Wens jou alvast heel veel succes voor de 22ste en ik lees wel hoe het is gegaan.
Wens iedereen die nog deze weg te gaan heeft veel sterkte maar het is echt de moeite waard.
Liefs Margriet xxxxxxxxxxxxx
Attach
ma, 03/14/2011 - 11:28 Permalink
geke58

Brrrrrrrrrrr Nog 2 nachtjes.....Dan ga ik dinsdag middag om 15 uur weer onder het mes om mijn implantaten vrij te leggen.Wat zie ik hier tegen op...
Ik heb nu telkens het idee dat er één implantaat niet goed zit voel zo.n raar bobbel als ik met tong onder mijn boven lipkom.
En dan alles met injecties.....Oh my......
Maar ja zoals het nu gaat ,gaat ook niet meer .
Heb mijn tanden meer uit dan in ,vraag me ook af of ik mijn gebit nog wel in kan als de implantaten vrij liggen..
Pfttttttttt je moet er wel wat voor over hebben .
Lieve mede inplantaters duim voor mij en laten we hopen dat alles nu eens een keer goed gaat.
Ik houd jullie op de hoogte...xxxxx
zo, 03/20/2011 - 22:11 Permalink
geke58

Hallo mede implantaters....

Eindelijk ben ik klaar met het implanteren,vanmiddag is fase 2 ingegaan het vrij leggen van de implantaten.
Alles zag er goed uit zei de kaakchirurg en dat harde puntje wat ik voelde was nog van de bot opbouw en dat gaat op den duur vanzelf weg.
Hij heeft aan elke kant 4 spuiten gegeven en met en klein kwartiertje lagen de implantaten vrij en zaten de abutments erop...
Oh wat zag ik hier tegen op,maar van te voren op recept van de kaakchirurg een oxazepammetje ingenomen om wat rustiger te worden...
Mijn gebit heeft de kaakchirurg gelijk aangepast dus die mocht ik gelijk al weer in.
Nu ben ik thuis en begint het wat gevoelig te worden en heb ik een brufen ingenomen.
Vanaf 4 april heb ik 6tot 8 afspraken voor de opbouw van mijn nieuwe gebit bij bijzondere tandheelkunde in Rijnstate.
De kaakchirurg zit er naast dus hij zei al ik kom af en toe wel eens even binnen wippen ...
Lieve Margriet hoe verging het jou vandaag en alle andere implantaters???
Ik zal er nog even een foto bij sturen dan kunnen jullie zien waar de implantaten zitten.
Het is allemaal nog een beetje opgezet en ziet er niet zo mooi uit ,maar dat komt allemaal goed.
En wat ben ik trots op mezelf dat ik 2 jaar geleden gestopt ben met roken want dit is heeeeeeeeeel belangrijk..
Gr een blije Géke[attachment=0]DSCN5417.JPG[/attachment]
Attach
di, 03/22/2011 - 17:19 Permalink
hartsvriendin

Hoi Geke,


Ja heb ze er ook in zitten 6 stuks.
Alles goed gegaan, veel spuiten gehad maar was gewoon nodig.
Maar heb ook al iets voor de pijn gepakt.
Zo zie je maar ieder ziekenhuis werkt anders en elke kaakchirurg werkt ook weer anders.
Weet niet of ze jou ook weer gehecht hebben Geke?
Maar die lossen op.
Morgen Naar de tandheelkunde voor het aanpassen en dan mag het van mij beginnen.
Ben wel van plan om s nacht's de prothese voorlopig uit te laten alleen al voor het heel proces.
Och lieve Geke we hebben het bijna gehad lieverd en toch zou ik het zo weer doen.

Ja wat je aanhaalde NIET ROKEN IS HEEL BELANGRIJK en ook nog eens goed voor je gezondheid.
Nou meid het ga je goed nog heel even dan gaan we ervoor
fijne avond liefs Margriet..............
di, 03/22/2011 - 17:40 Permalink
geke58

Hoi Margriet.
Gelukkig alles bij jou ook goed....
Ik heb hechtingen ja ,maar die gaan er vanzelf weer uit.
Verder heb ik NOOIT gebit in s,nachts mijn kaakchirurg is daar totaal geen voorstander van.
Mijn verdoving is bijna uitgewerkt wel raar gevoel hoor die dopjes in je mond...
Gelukkig kan ik morgen de prothese weer in hij zit net als anders ga gewoon nog effe plakken paar weekjes ik red me die tijd nog wel.
Nu ga ik effe op de bank ben aan het bijkomen van alle stress (wat ben ik een angsthaas) schaam me soms gewoon.
gr en knuffel van Mij...xxxxxx
di, 03/22/2011 - 19:22 Permalink
siervogeltje

Hallo Allemaal!

Heb alles gelezen en wil jullie hartelijk bedanken ervoor.
Ik zit nu in het traject zeg maar dus nog in het begin en zie er als berg tegenop.
Heb nog wel mijn gewone kunstgebit in maar kan er nauwelijks mee eten
maar het nog wel gewoon in hebben. Ben nu 58 jaar.
de reden dat het niet is eerder gedaan is omdat ik een nikkelallergie heb
en verder een zwakke gezondheid. Als ik dan lees dat jullie er wel 2 jaar
over doen inclusief de botopbouw en dan al die ellende tussendoor
met pijn in heup enzo dan zie ik het niet meer zitten om dit te doen
ben toch bang dat mijn gezondheid dit niet trekt!
Mijn afweersysteem schopt in zijn eigen doel namelijk en slik al erg veel
medicijnen. 10 jaar geleden was ik ook al naar kaakchirug geweest
in Utrecht en men zei dat het wel kon in principe maar niet vanwege die allergie.
Maar nu is mijn gezondheid erg verslechterd en nee een leven zonder gebit
is waardeloos maar als ik dit allemaal lees dan denk ik niet eens dat ik het
red lichamelijk. Het is allemaal nogal complex!
Niettemin heb ik toch afspraak staan eind mei, eigenlijk tegen beter weten in
in theorie is het mogelijk bij mij maar praktisch niet.
Eigenlijk heb ik geen keuze of wel?
Hoe zien jullie dat?
Heb keuze tussen gebit zoals jullie maar met kans dat ik het niet
red, en mijn gezondheid nog minder word en zelfs
kan sterven eraan, ik ben nu al maar paar uur op en verder doodop, lees
mijn oproep Sjogren en nikkelallergie svp. en ik heb keus tussen geen
gebit maar wel de zekerheid dat mijn gezondheid hetzelfde blijft.
Graag jullie reacties, maakt niet uit wat
en verder mocht ik het redden ik heb nu al zoveel last met mijn heupen
ik rijd in scootmobiel.
Alle opmerkingen welkom!
do, 05/12/2011 - 11:44 Permalink
tecla

hallo Siervogeltje......HEEL goed dat je toch 'n afspraak hebt gemaakt.....

Overleg met diegene met wie je 'n afspraak hebt gemaakt wat je problemen zijn. en vraag waar alles van gemaakt wordt en vertel over je nikkelallergie ....

Ja inderdaad duurt het hele traject bijna 2 jaar....vanaf die keer tot je voor de eerste keer er heen gaat tot je de prothese op implantaten erin hebt.....je bent natuurlijk niet steeds bezig.....1 jaar na de eerste keer erheen is bij mij pas botopbouw gedaan. (er gaat bijna 1 jaar inzitten voor toestemming ziektekostenverzekeraar en wachtlijst)...dan weer half jaar wachten implantaten..weer 4 maanden wachten en dan pas beginnen ze met aanmeten nw prothese op implantaten....

Ik ben dus de eerste van de drie (Margriet en Geke ook) die alles heeft ondergaan en hun er doorheen heb getrokken.
Ik heb de mijne nu bijna 1 jaar en bevalt prima....Margriet heeft m sinds 29 april en Geke heeft m bijna!!!

suc 6

groeten van Tecla
do, 05/12/2011 - 13:15 Permalink
vaddie

Hoi Siervogeltje,

Ik zou de afspraak met de kaakchirurg even afwachten en proberen tot die tijd niet te veel te stressen erover. Vergeet natuurlijk dat de technieken de afgelopen jaren ook flink zijn verbeterd. Ik ben 10 jaar geleden ook wel eens bij de kaakchirurg geweest en toen konden ze nog niet zo veel mij.

ALS je al botopbouw nodig hebt hoeft dat niet altijd uit de heup te komen. Kan ook uit je schedel.

Ik ben ook bijna klaar.(heb geen klikgebit maar een gebit op implantaten wat ik er niet zelf uit kan halen) Mijn gebit moet er nog 1x uit en dan worden mijn definitieve porseleinen exemplaren erin gezet.
Maar sinds een maand of 10 kan ik weer alles eten. Koud/ warm, hard/ zacht maakt allemaal niet uit.

Sterkte met je beslissing.
do, 05/12/2011 - 18:57 Permalink
geke58

Hoi Siervogeltje....
Ga gewoon naar die afspraak,ga er over praten....Tegenwoordig kunnen ze in één operatie met kunstbot en gelijk implantaten al een hele boel doen.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Bij ons is het allemaal op de gewone (lange ) weg gedaan,maar als jij medische problemen onder vind neem ik aan dat het ook anders kan.
En is het niet zo dat implantaten titanium is (of zit ik nu verkeerd) dan is het nikkel probleem volgens mij toch opgelost en misschien is het wel chirurgisch staal en daar zit volgens mij ook geen nikkel in.
Er is zo veel veranderd in de medische wereld dat er vast en zeker ook voor jou een oplossing is.
Ik wens je heel veel succes en we gaan je er door heen trekken, Margriet en ik hebben veel steun aan iedereen gehad die op dit forum zit..
Laat je ons op de hoogte??
Gr Géke.....
ma, 05/16/2011 - 00:04 Permalink
mprins998

Hey Siervogeltje,

Ik zou als ik jouw was,veel informatie inwinnen bij gespecialiseerde kaakchirugen met betrekkingen to je gezondheid en allergie(en)
Het lichaam heeft ook energie nodig om te herstellen.
Je hebt al last van je heupen.
Als ik zo jouw verhaal lees dan had ik het niet gedaan.
Vraag eens of je niet genoeg bot hebt voor mini-sky's van Bredent dit zijn zoals de naam al zegt zeer korte en dunne implantaten.
Het druk knop principe.
Maar om het traject te volgen zoals je aan geeft,wou ik zeker weten hoeveel kans op complicaties je hebt.
Wanneer er iets niet goed gaat,zoals de bot opbouw ,moet je hele sinus geruimd worden.
De kans op infectie is groter door je slechte gezondheid,evenals dat je implantaten niet vast gaan groeien bestaat eveneens tot de mogelijkheden.

Ga gewoon naar die afspraak,ga er over praten....Tegenwoordig kunnen ze in één operatie met kunstbot en gelijk implantaten al een hele boel doen.

En er gaat ook nog wel wat mis.
Patienten met een slechte gezondheid moeten in mijn ogen op zijn minst de op conventionele,beproefde manier behandeld worden.
ma, 05/16/2011 - 19:18 Permalink