V20- V21

Author:
seeg
Posted:
di, 11/30/2010 - 09:09
Graag zou ik weten wanneer bij het vullen van een element de V20 wordt toegepast en wanneer de V21?
Bij mijn vorige tandarts (ACTA) was er altijd sprake van de V20 bij een vulling; m'n nieuwe tandarts brengt steevast de V21 in rekening.

Vr. groet.
Groningen

Dat heeft te maken met de voorbereidende handeling voordat de vulling daadwerkelijk geplaatst wordt. Soms komt er een extra laagje onder de vulling, ter bescherming van de zenuw bijvoorbeeld. Dit kan in rekening gebracht worden als een V21.
vr, 12/03/2010 - 12:11 Permalink
seeg

Dat heeft te maken met de voorbereidende handeling voordat de vulling daadwerkelijk geplaatst wordt. Soms komt er een extra laagje onder de vulling, ter bescherming van de zenuw bijvoorbeeld. Dit kan in rekening gebracht worden als een V21.

Inderdaad: "soms", en daar zit ik dus mee: wanneer wel, wanneer niet of standaard wel......? Bijv. ook bij een klein gaatje in een tand?
di, 12/14/2010 - 18:37 Permalink
vV

ik denk dat het tegenwoordig meer een kwestie is van welk bondingsysteem gebruikt wordt en het aantal stappen. de omschrijvingen bij de codes zijn niet meer van deze tijd en lopen niet echt meer in de pas bij de keuze uit materialen, systemen en gebruikte technieken.
wo, 12/15/2010 - 08:24 Permalink
robinson

ik denk dat het tegenwoordig meer een kwestie is van welk bondingsysteem gebruikt wordt en het aantal stappen. de omschrijvingen bij de codes zijn niet meer van deze tijd en lopen niet echt meer in de pas bij de keuze uit materialen, systemen en gebruikte technieken.

Indeed, sir, indeed.
wo, 12/15/2010 - 08:59 Permalink