implantaat in duisburg ?

Author:
irene159
Posted:
ma, 03/03/2008 - 21:12
hallo,

heeft iemand ervaringen met tandarts / implantoloog * naam verwijderd door beheer* in duisburg ?
Zou beduidend goedkoper zijn met implantaten maar ik vraag me af waarom ?

gr.
irene
Spiegeltje

Buitenlanders zijn voor duitse tandartsen gewoon veel interessanter klanten dan duitsers...en dan kan je misschien ook nog wel eens een beetje stunten met je tarieven..

Dat is de Nederlandse patient natuurlijk om het even.

In Nederland hebben we dan wel weinig te klagen over de kwaliteit van de mondzorg, de toegankelijkheid kan m.i wel beter. Veel praktijken nemen geen nieuwe patienten aan, of alleen onder voorwaarden, en er zijn vaak lange wachttijden voordat je bij je tandarts terecht kunt (behalve bij spoed dan). Hoewel de situatie beter is dan bijvoorbeeld 8 jaar geleden (zie ook de RIVM-site). En het is per regio nogal verschillend. In absolute zin wellicht geen groot tandartstekort meer, maar er is m.i te weinig 'speling'. Rot dat ik het zeg maar je zou - in het belang van de patient - eigenlijk een beetje werkloosheid onder tandartsen moeten hebben. Niet teveel natuurlijk.. :D

Alles overziende kan ik me wel voorstellen dat mensen die in de grensstreek wonen zich ook aan de overkant gaan oriënteren. Vooral als het ook nog goedkoper is en niet kwalitatief minder..
do, 12/09/2010 - 10:47 Permalink
martinbeck

Als het klopt dat de Krankekasse de tandartskosten van de Duitsers betaald, zijn ze beter af als hier!
Dat verklaart inderdaad dat het voor Duitse tandartsen interessant is Nederlanders te behandelen.

Hier moet je je tandarts kosten zelf betalen. Op een tandartsverzekering kan je ook niet echt rekenen als je implantaten nodig hebt.
do, 12/09/2010 - 13:42 Permalink
Basset

als je de bijhorende premie wil betalen kan alles ... maar de vraag is of de maatschappij moet opdraaien voor de oorzaak van tandverlies en dat is nog altijd ondermaats onderhoud op de eerste plaats ...

liever incasseren dan bijdrage is nu het grote motto en daardoor kalven de ziekteverzekeringen af
do, 12/09/2010 - 14:39 Permalink
vV

beste Martin,

verdiep je eens in de krankenkasse geschiedenis van duitsland, en je zult begrijpen hoe zaken daar nu zijn zoals ze zijn...

korte blik erop:
in het verleden betaalden de krankenkassen heel grof mee aan een eigenlijk slechte manier waarop de gemiddelde duitser met zijn gebit omging, wel collectief betaald dus:
men ging niet, pas als er klachten kwamen, en dan werd er dus meestal van oor tot oor gerenoveerd met kronen en bruggen (grotendeels) betaald uit de krankenkasse. Dan gewoon weer jaar of 6-7-8-9 of 10 niet, en dan weer grote renovatie nodig. Iederaan kan begrijpen dat dat ergens scheef gaat lopen. het waren de nederlandse tandartsen die probeerden de mensen te bewegen naar periodieke controles, bezoek mondhygienist ed.
En toen kwam oost duitsland erbij, met alle zelfde regeltjes voor de burgers die ook voor west duitsers van toepassing waren... Wat denk je dat dat doet voor de vraag naar zorg en mogelijkheden die tot dan toe niet of nauwelijks beschikbaar waren?

En iedereen zit wel te klagen dat het zo duur is, maar: 9 van de 10 (waarschijnlijk meer..) personen veroorzaken die gebitsschade zelf.... Waarom dan klagen dat het zo duur is? als je zelf een deuk in een auto rijdt accepteert ieder wat het kost, men sloopt het gebit (en andere delen van het lichaam) en oe oe wat is die zorg toch duur... beetje omgekeerde wereld..

in Finland wil met snoepgoed zwaarder gaan belasten, met een duidelijke en logische gedachte erachter. ben benieuwd
do, 12/09/2010 - 14:48 Permalink
mecánico para …

Dan worden driewielers gestolen door 5 jarige sugeraddicts, worden toystory popjes verhandeld voor een chuppachup en wordt een kind afgetuigd voor een flesje limo............. zolang ouders/grootouders bestaan willen ze vriendjes zijn met die (klein)kinderen. En dus, hoppa, gewoon dokken. Net als roken duurder maken niet genoeg afschrikt. Ben bang dat het gros van de mensen het als een "opgelopen" en niet te vermijden probleem ziet en niet als een zelfveroorzaakte ziekte. Ben ook bang dat de prioriteit laag is omdat de schade pas na jaren echt duidelijk wordt, tenzij je sugarmeth gebruikt. Kortom, het heeft een gedragsverandering van de mens nodig, en dat is niet te prikkelen door geld. Want zeg zelf, als de lollies te duur worden, neem je toch een lik honing voor weinag. Als je zoet wil eten kan dat. Tenzij je een sugartax invoert op ALLE producten, en dan zijn we weer bij de suikerunie baronnen aangeland
do, 12/09/2010 - 15:16 Permalink
martin80

Marijke

Kan jij mij het adres geven van de tandarts in Duisburg. Of heb je misschien een site, welke ik kan bezoeken? Ik heb nu een brug van 5 elementen. Het afgelopen jaar heeft mijn tandarts OEI er een zootje van gemaakt. Ik zou vandaag geholpen worden door de kaakchirurg, echter gaf de kaakchirurg aan dat mijn tandarts het zelf had moeten doen en dat het voorstel van mijn tandarts alleen maar de situatie erger zou maken (apex behandeling). Ik moest een herziende wortelkanaal behandeling doen. Ben direct weg bij mij tandarts en heb nu een nieuwe.

De kaakchirurg belde met de mededeling dat ik een brug met 6 elementen zou moeten. deze zou genoeg steun bieden. Echter met twee jongenkinderen groeit het geld niet op mijn rug. Toen kwam ik jou positieve berichten tegen over een tandarts in Duisburg. Ik zou graag in contact met jou dan wel de arts komen.


Martin
ma, 01/10/2011 - 21:14 Permalink
martinbeck

Waarom zou een tandarts je niet meer als klant of patiënt willen hebben als je elders een paar implantaten laat zetten? Moet ik bij het overstappen naar een nieuwe tandarts met dat soort dingen rekening houden?

Ik snap het niet, als tandarts heb je de middelen en de kennis om een mens te helpen en je krijgt er gewoon voor betaald! Een mens helpen met zijn gezondheid is toch één van de mooiste dingen die er is?

Het zou zou toch ook vreemd zijn als:
Ik naar een garage ga voor een grote beurt en de garage houder zegt, ik doe het niet omdat je de koppeling elders hebt gedaan!
di, 01/11/2011 - 18:27 Permalink
mecánico para …

klopt, alleen die garage houder mag u weigeren als ie geen zin meer in u heeft, een tandarts/huisarts niet. Aan de relatie die eenpatient met een arts heeft zitten regels, rechten en plichten gekoppeld. Da's geen consumenten verbintenis. Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst. Dus het ligt wat anders dan u aanvankelijk dacht.
Overigens, als ik iemand er mee kan helpen door iets te delegeren of juist voor een ander te doen, en er is samenspraak........dan is het zo gepiept. Maar speel wel open kaart
di, 01/11/2011 - 21:15 Permalink
femke59

Hahaha ... heb een poosje geleden net zo`n discussie gehad over inplantaten zetten in Hongarije... wilde de tandartsen hier op dit forum ook maar niet snappen :smt018
En wat is er op tegen om de rest van het gebit weer bij je eigen tandarts te laten doen?De mijne heeft in het verleden genoeg aan mij verdiend en zal in de toekomst nog genoeg aan mij verdienen..want daar gaat het toch allemaal om.?
Maar ondertussen ben ik blij met mijn buitenlandse resultaat :smt003 .
di, 03/01/2011 - 21:11 Permalink
mecánico para …

nee nee. Wat er werd gesteld dat je die implantaten in Hongarije liet maken en de problemen moesten dan door een nederlandse tandarts worden opgelost als ze er waren. probleem was niet de kwaliteit van werken maar het feit dat de behandelaar zelf ook de complicaties moet kunnen oplossen. En toen werd er eenvoudig geredeneerd dat wij als Nederlandse tandarts te duur waren, maar er werd vorobij gegaan aan alle regels die hier gelden voor personeel en inventaris......als dat allemaal niet bestond was ik ook veel gemakkelijker een concurrent van die Hongaar. Maar Wat nu weer wordt gesteld: hij (uw nederlandse tandarts) heeft al genoeg aan me verdient is precies de reden waarom discussies als deze nergens toe leiden.
Sterker, ik vind het prima dat iemand zijn gebit laat repareren in Verweggistan. Maar als IK iets moet oplossen hier......... dan doe ik dat op de manier die ik goed vind, met de materialen die ik goed vind en op een manier waar uw gebit het meeste baat bij heeft..........en als dat leiden zou tot een sloopwerk van een "dure constructie" dan is dat volledig uw probleem. En met name dat laatste wordt niet altijd gewaardeerd want het kostte toch veel geld enzovoort blablabla. Maar dat was uw keus. Kortom, u mag van alles, maar kunt van mij in elk geval geen verwachtingen hebben dat ik doe wat u eist.

Ik heb namelijk ook mijn grenzen. zowel ethisch, moreel als vakinhoudelijk. En daar mag u niet zomaar doorheen walsen omdat Igor in Budapest er zoiets fabeltastisch van heeft gebrouwen. (overigens: als ie voor de helft van de prijs werkt verdient ie naar maatstaven van daar echt asociaal veel tov zijn landgenoten, en heeft u geen garantie op de gebruikte producten.)
di, 03/01/2011 - 21:53 Permalink
Snowman

Hahaha ... heb een poosje geleden net zo`n discussie gehad over inplantaten zetten in Hongarije... wilde de tandartsen hier op dit forum ook maar niet snappen :smt018
En wat is er op tegen om de rest van het gebit weer bij je eigen tandarts te laten doen?De mijne heeft in het verleden genoeg aan mij verdiend en zal in de toekomst nog genoeg aan mij verdienen..want daar gaat het toch allemaal om.?
Maar ondertussen ben ik blij met mijn buitenlandse resultaat :smt003 .


Blij voor je dat je een goed buitenlands resultaat hebt, vele mensen gaan het zoeken
in het buitenland omdat het heel wat goedkoper is en toch ook goede resultaten zijn.
We moeten toch ook kijken naar onze portomonee en niet die van de ontvanger, sorry voor de
tandartsen hier maar zo is het gewoon.
di, 03/01/2011 - 23:01 Permalink
oorth032

Een Nederlandse tandarts heeft mijn brug verwijderd en aan de rechtse bovenkaak een protese gehangen met een haakje naar de rechter-achterkies.
Ik wilde dit niet maar ja het was financieel op te brengen en ik had geen geld voor implantaten.
Hij heeft mij de garantie gegeven dat het een kwestie van wennen was, nou niet dus ik zal nooit aan zo'n plaat kunnen wennen.
Alleen als ik naar buiten ging deed ik hem in en thuis aangekomen zo snel mogelijk er weer uit.
Dit heeft mij toch 1200 euro gekost.

Toen voor een andere optie, implantaten, nou ik zou sowieso 7000,00 euro kwijt zijn, nou dat geld heb ik nog nooit bij elkaar gezien dus de moed zakte mij in mijn schoenen.

Internet afgezocht en kwam in Duisburg terecht, ben daar perfect behandeld en had na een half jaar weer mooie tanden en een paar kiezen en dat voor minder dan de helft.

Heb toch moeite moeten maken om dat geld bij elkaar te schrapen, maar als het aan de Nederlandse prijs ligt had ik nu nog geen tanden in mijn mond gehad.
Het was voor mij niet op te brengen.

Dus ik heb dit niet gedaan uit zuinigheid, het was voor mij de enige optie en ja, heren tandarts, moet mij dit dan kwalijk worden genomen??
En wordt er dan hier beredeneerd dat je dan bij een Nederlandse tandarts niet aan eventueel onderhoud mag denken?

Er was in mijn geval geen andere optie, ik heb gewoonweg het geld niet om mij bij een Nederlandse implantoloog te laten behandelen!!
Want wat maakt mij het uit door wie ik wordt geholpen als ik maar niet voor schut loop, dus voel het niet gelijk als "overlopen", het is heus geen pretje om het risico te moeten nemen of ze het daar wel goed doen maar achteraf hoef ik geen spijt te hebben want zelfs een Nederlandse tandarts heeft mij gezegd dat het een mooi stukje kunstwerk is en hij behandeld mij met respect!

Dus niet elke tandarts denkt daar zo over en nu ophouden met het afgeven op mensen die jullie niet kunnen of willen helpen omdat hun portomonnee niet toereikend is, ik vind dat niet fair!
di, 03/01/2011 - 23:50 Permalink
robinson

Als deze tandarts voor een partiele prothese/frame €1200 in rekening durft te brengen weet ik ook waarom er €7000 begroot is voor implantaatwerk.
Wat zou het behandelplan zijn?
Hier in de regio rond de €4000 voor 2 implantaten met daarop een 3 delige brug.
wo, 03/02/2011 - 07:01 Permalink
vV

Als deze tandarts voor een partiele prothese/frame €1200 in rekening durft te brengen weet ik ook waarom er €7000 begroot is voor implantaatwerk.
Wat zou het behandelplan zijn?
Hier in de regio rond de €4000 voor 2 implantaten met daarop een 3 delige brug.



+1....Mensen gaan naar de verkeerde adressen in Nl voor begrotingen en behandelplannen (waarom vraag ik mij nog steeds af), en stellen vervolgens dat ""de"" nederlandse tandartsen zo duur zijn, terwijl het bij de meeste gewone tandartsen hetzelfde zou gaan kosten als de buitenlandse rekening bedraagt. Dat vind ik weer niet fair...

Dat een frame geen 1200 hoeft te kosten had u mook op dit forum kunnen vinden. Als je niet de moeite neemt vooraf goed onderzoek te doen (nadruk op ""goed"") moet je achteraf ook niet zeuren of "'de'' Nederlandse tandarts in een kwaad daglicht gaan stellen.
wo, 03/02/2011 - 08:25 Permalink
mecánico para …



Dus ik heb dit niet gedaan uit zuinigheid, het was voor mij de enige optie en ja, heren tandarts, moet mij dit dan kwalijk worden genomen??

Dus niet elke tandarts denkt daar zo over en nu ophouden met het afgeven op mensen die jullie niet kunnen of willen helpen omdat hun portomonnee niet toereikend is, ik vind dat niet fair!


Enige optie vind ik geen argument. er zijn mensen die functioneren zonder tanden op de plek die u aangeeft. U heeft een wens, een wens van complete rij tanden. En daar koppelt u aan dat u daar eigenlijk niet zonder kan. Maar dat is alleen uw eigen wens die die gedachte stuurt.

Tweede: ik geef niet af op mensen die keuzes maken, juist niet. Alleen ik vertel dat je rekening moet houden met het feit dat aan die keuze een vervolg zit. Geen enkele keus is zonder consequenties. En als die nadelig uitpakken in uw wensenpakket dan kunt u alleen uzelf de schuld geven, maar dat doet u niet. Nee, dan zijn :de heren tandartsen" de vervelende en roet in het eten gooiende mannetjes.

Kortom, u zou uw eisen/wensen pakket mogen aanpassen ipv te willen dat de rest van de wereld zich op u moet afstemmen. Dan klopt het verhaal.
wo, 03/02/2011 - 08:35 Permalink
oorth032

Als deze tandarts voor een partiele prothese/frame €1200 in rekening durft te brengen weet ik ook waarom er €7000 begroot is voor implantaatwerk.
Wat zou het behandelplan zijn?
Hier in de regio rond de €4000 voor 2 implantaten met daarop een 3 delige brug.



+1....Mensen gaan naar de verkeerde adressen in Nl voor begrotingen en behandelplannen (waarom vraag ik mij nog steeds af), en stellen vervolgens dat ""de"" nederlandse tandartsen zo duur zijn, terwijl het bij de meeste gewone tandartsen hetzelfde zou gaan kosten als de buitenlandse rekening bedraagt. Dat vind ik weer niet fair...

Dat een frame geen 1200 hoeft te kosten had u mook op dit forum kunnen vinden. Als je niet de moeite neemt vooraf goed onderzoek te doen (nadruk op ""goed"") moet je achteraf ook niet zeuren of "'de'' Nederlandse tandarts in een kwaad daglicht gaan stellen.


Ja ik stond op dat moment voor de keuze of een frame met 6 tanden of niks!!
Achteraf zij hij (toen het helemaal niet pastte dat het toch maar voor tijdelijk was omdat ik de voorkeur gaf aan implantaten) maar wel 1200 euro weggegooid.

Even ter correctie over het complete implantaat: ik praat hier over een 6 delige brug met 3 (pijlers) implantaten aan de gehele rechtse bovenkant, zit wel aan mijn voortand vast omdat daar het vorige brugwerk ook aan vast zat.
Betaald in Duitsland 3500 euro MET GARANTIE.
Maar ik ben niet altijd in de gelegenheid om die afstand te rijden en wat maakt het dan uit dat het door een nederlandse tandarts wordt onderhouden?

En mijnheer "mecanica" wat een kortzichtige beredenering dat het MIJN wensen zijn dat ik een rij mooie tanden wil hebben en wel zonder kan. :smt018
Dus als je het niet kan betalen moet je maar zonder tanden lopen! (Ik zie toevallig geen smilie zonder tanden).
Jij bent misschien wel tandarts maar had beter fietsenmaker kunnen worden want jij trekt alles in het negatieve en ik zou bij jou nooit klant willen zijn!
wo, 03/02/2011 - 09:30 Permalink
vV

mijn collega belicht slechts een keerzijde van de medaille die u blijkbaar niet wilt zien.
U komt nu pas met bepaalde toch wel essentiele info, die als wij dat eerder hadden geweten wellicht ook een andere reactie had gegeven van onze kant. Dat kunt u ons niet verwijten.
wo, 03/02/2011 - 09:44 Permalink
oorth032

mijn collega belicht slechts een keerzijde van de medaille die u blijkbaar niet wilt zien.
U komt nu pas met bepaalde toch wel essentiele info, die als wij dat eerder hadden geweten wellicht ook een andere reactie had gegeven van onze kant. Dat kunt u ons niet verwijten.



Kijk dan even op pagina 1, ik ben al vanaf 2008 bezig om iets duidelijk te maken.
Maar als tandartsen mensen gaan weigeren omdat zij toevallig een betaalbare tandarts hebben gevonden, ga ik daar toch wel even op in!
wo, 03/02/2011 - 09:56 Permalink
Snowman

mijn collega belicht slechts een keerzijde van de medaille die u blijkbaar niet wilt zien.
U komt nu pas met bepaalde toch wel essentiele info, die als wij dat eerder hadden geweten wellicht ook een andere reactie had gegeven van onze kant. Dat kunt u ons niet verwijten.



Kijk dan even op pagina 1, ik ben al vanaf 2008 bezig om iets duidelijk te maken.
Maar als tandartsen mensen gaan weigeren omdat zij toevallig een betaalbare tandarts hebben gevonden, ga ik daar toch wel even op in!


Ik vindt het ook maar een raar iets dat tandartsen weigeren, omdat je het niet bij hen laat doen doen ze ook niet
de verzorging of als er iets mis is.

Je gaat naar een plastische chirurg om je borsten (bijvoorbeeld) te vergroten, maar je hebt door een ongeluk een flink
litteken in je gezicht wat de plastische chirurg in jou ziekenhuis kan verhelpen, die man/vrouw zegt ook niet je hebt je
borsten daar en daar laten vergroten dus ik help jou niet aan je litteken.

Bij Vogele doen ze broeken korter maken, ook daar kan je een broek brengen die niet bij hen gekocht is en toch
maken ze die korter als je dat wilt, die zeggen niet: is niet hier gekocht dus helpen we je niet.
wo, 03/02/2011 - 10:04 Permalink
robinson

Het is heel simpel.
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor werk gemaakt door een ander.
Ik controleer, bemerk ik iets wat niet klopt stuur ik de patient v.v retour.
En of dat in Verwegistan, Turkye of Duitsland is, is mijn zaak niet.
Vraag ook even waar het werk gemaakt wordt en welk implantaatsysteem er gebruikt wordt.
wo, 03/02/2011 - 11:30 Permalink
vV

mijn collega belicht slechts een keerzijde van de medaille die u blijkbaar niet wilt zien.
U komt nu pas met bepaalde toch wel essentiele info, die als wij dat eerder hadden geweten wellicht ook een andere reactie had gegeven van onze kant. Dat kunt u ons niet verwijten.



Kijk dan even op pagina 1, ik ben al vanaf 2008 bezig om iets duidelijk te maken.
Maar als tandartsen mensen gaan weigeren omdat zij toevallig een betaalbare tandarts hebben gevonden, ga ik daar toch wel even op in!

sorry, staat er inderdaad allemaal in, berichten van 2008.

Ik blijf er echter bij dat het prima is dat u iets duidelijk wilt maken, wij plaatsen slechts de kanttekeningen daarbij, en niet alles is heilig.
Prijsverschillen zijn soms heel goede redenen voor als je wat dieper gaat graven.
wo, 03/02/2011 - 12:30 Permalink
mecánico para …


En mijnheer "mecanica" wat een kortzichtige beredenering dat het MIJN wensen zijn dat ik een rij mooie tanden wil hebben en wel zonder kan. :smt018
Dus als je het niet kan betalen moet je maar zonder tanden lopen! (Ik zie toevallig geen smilie zonder tanden).
Jij bent misschien wel tandarts maar had beter fietsenmaker kunnen worden want jij trekt alles in het negatieve en ik zou bij jou nooit klant willen zijn!



Maar het zijn ook UW wensen, niet die van een ander. Nu niet de boel zo draaien dat uw probleem MIJN probleem wordt. Die laatste zin maakt ook duidelijk dat u alleen wil eisen en doordrammen wat u wil en waar u vindt dat u recht op heeft. Ik wijs u alleen op uw minder flexibele kijk op de realiteit. En om eerlijk te zeggen, u als patiënt of persoon in de praktijk of kennissenkring ligt ook niet in de lijn van mijn ambities. Daarnaast vind ik het met u ook nog veels te vroeg om te gaan tutoyeren, dus ik houd ook al de hele tijd een gepaste afstand. We hebben bij mijn weten namelijk niet in dezelfde zandbak gespeeld.
:smt018
wo, 03/02/2011 - 16:16 Permalink
Snowman

Het is heel simpel.
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor werk gemaakt door een ander.
Ik controleer, bemerk ik iets wat niet klopt stuur ik de patient v.v retour.
En of dat in Verwegistan, Turkye of Duitsland is, is mijn zaak niet.
Vraag ook even waar het werk gemaakt wordt en welk implantaatsysteem er gebruikt wordt.


Als een Poolse loodgieter wat bij u in huis heeft gemaakt, 1 jaar naderhand heb jij een lekkage
in je huis moet dan de Nederlandse loodgieter ook maar zeggen, niet mijn pakkie an !? :smt013 :smt018
wo, 03/02/2011 - 16:19 Permalink
mecánico para …



Bij Vogele doen ze broeken korter maken, ook daar kan je een broek brengen die niet bij hen gekocht is en toch
maken ze die korter als je dat wilt, die zeggen niet: is niet hier gekocht dus helpen we je niet.



Kan dan wel zijn dat ze op bij hun aangeschafte producten een coulance prijs vragen en bij kleding van elders een iets ander tarief hebben. En dan geef ik ze groot gelijk. Doen ze het voor een uni-prijs, dan is het gewoon een betaalde dienst en verder niets. Maar met al uw ideetjes over hoe iets zou moeten mag u at mij betreft best roepen wat u denkt, alleen de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst geeft kaders aan waar binnen een relatie tussen behandelaar en patiënt zijn vastgelegd. Dat soort wetten heb je neit voor detailhandel, en weet u waar om niet?? Omdat die namelijk een vraag prijs hebben die ze zelf vast stellen en u dus per moment kan kiezen, wij hebben dat niet. Daarnaast is er ook nog iets als een relatie waarbij een wederzijds vertrouwen opgebouwd moet worden en waarbij met name de patiënt beschermd wordt tegen uit de praktijk gezet kunnen worden........de verkapte machtsverhouding waarin u als patiënt de zwakkere wordt geacht et zijn in de ogen van een rechter. Dus geen appels met peren vergelijken en al helemaal geen commercie erbij halen.
wo, 03/02/2011 - 16:24 Permalink
mecánico para …

Het is heel simpel.
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor werk gemaakt door een ander.
Ik controleer, bemerk ik iets wat niet klopt stuur ik de patient v.v retour.
En of dat in Verwegistan, Turkye of Duitsland is, is mijn zaak niet.
Vraag ook even waar het werk gemaakt wordt en welk implantaatsysteem er gebruikt wordt.


Als een Poolse loodgieter wat bij u in huis heeft gemaakt, 1 jaar naderhand heb jij een lekkage
in je huis moet dan de Nederlandse loodgieter ook maar zeggen, niet mijn pakkie an !? :smt013 :smt018



Wel als die Poolse loodgieter een systeem gebruikt met maten die ze hier niet verkopen. ja dan ben je de Sjaak. En nogmaals, met een loodgieter heb ik weinig lange relaties en al helemaal geen behandelingsovereenkomst.

Overigens wel guitig dat u de poolse loodgieter van slecht werk beticht terwijl die u die Hongaarse tandarts ziet als iemand die het allemaal perfect en beter doet. U heeft issues!!
wo, 03/02/2011 - 16:28 Permalink
Snowman



Overigens wel guitig dat u de poolse loodgieter van slecht werk beticht terwijl die u die Hongaarse tandarts ziet als iemand die het allemaal perfect en beter doet. U heeft issues!!


Ohnee zo bedoelde ik het helemaal niet, die Poolse loodgieter kan mischien nog wel beter werk
leveren dan de Nederlandse, wie zal het weten.

Overigens met mijn tandarts heb ik geen lange relatie, die man zie ik 2x per jaar en that's it's.
Men kan wel een behandelovereenkomst hebben, wat maakt het uit ?
Ik ga naar waar ik het oke vindt en wat ik kan betalen, mijn tandarts kan zoveel willen.

Wie weet kan die Hongaarse tandarts wel superwerk verrichten...of juist niet.
wo, 03/02/2011 - 16:54 Permalink
Snowman



Kan dan wel zijn dat ze op bij hun aangeschafte producten een coulance prijs vragen en bij kleding van elders een iets ander tarief hebben. En dan geef ik ze groot gelijk. Doen ze het voor een uni-prijs, dan is het gewoon een betaalde dienst en verder niets. Maar met al uw ideetjes over hoe iets zou moeten mag u at mij betreft best roepen wat u denkt, alleen de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst geeft kaders aan waar binnen een relatie tussen behandelaar en patiënt zijn vastgelegd. Dat soort wetten heb je neit voor detailhandel, en weet u waar om niet?? Omdat die namelijk een vraag prijs hebben die ze zelf vast stellen en u dus per moment kan kiezen, wij hebben dat niet. Daarnaast is er ook nog iets als een relatie waarbij een wederzijds vertrouwen opgebouwd moet worden en waarbij met name de patiënt beschermd wordt tegen uit de praktijk gezet kunnen worden........de verkapte machtsverhouding waarin u als patiënt de zwakkere wordt geacht et zijn in de ogen van een rechter. Dus geen appels met peren vergelijken en al helemaal geen commercie erbij halen.


Als een arts mij niet bevalt dan ga ik ook naar een ander, is geen enkele arts die u of mij zal weigeren.

Een wederzijds vertrouwen opbouwen met u tandarts wil nog niet zeggen dat ik me door mijn tandarts
moet laten behandelen als ik het in een ander land veel en veel goedkoper krijg.
Maar dat is ieder zijn mening, hoor van meerdere uit mijn omgeving die naar het buitenland gaan voor zulke
dingen als implantaten / kronen etc.
wo, 03/02/2011 - 16:57 Permalink
mecánico para …

Als u geen relatie heeft , of erger denkt te hebben met uw tandarts heeft u het mis. Maar ik heb geen behoeft u hierin te gaan bijspijkeren.

Als u uw kronen bruggen of wat dan ook elders wil halen, suits me........ maar als ik u zou weigeren is het huis te klein. U denkt dat u nergens wordt geweigerd of de toegang wordt ontzegt, maar u hoopt het eigenlijk meer dan dat u het weet.
Ik ken mensen die er bij mij niet meer in komen. Ook al gaan ze op hun kop staan.
Er zijn er ook die een rij kronen hebben laten maken in Goedkoopisduurkoopistan. Hoor je mij niet over klagen maar als er ooit iets vervangen moet worden is de keus aan hun. Hier doen op mijn manier, of een ticket bij D-reizen halen en lekker bijkleuren terwijl Ali je ketting omsmelt en er ondertussen een ouwe stuiver doorheen mengt om aan zijn gewicht voor de brug te komen. (die dan groen uitslaat van het koper, maar dan bent u weer hier)

Ik ken ze ook hier in Nederland hoor. Eikeltjes die iemand iets aangesmeerd hebben en dan zeggen: laat die randjes anders even bijwerken bij uw eigen tandarts......... en toen zei ik: lijkt me sterk dat ik dat doe, want dan ben ik straks medeverantwoordelijk voor het falen als het mis gaat. pardon, wanneer het misschaat. Want dat was meer een vraag van wanneer dan waarom.

ergo, u mag denken wat u wilt.......ik ook
wo, 03/02/2011 - 17:06 Permalink
mecánico para …



Overigens wel guitig dat u de poolse loodgieter van slecht werk beticht terwijl die u die Hongaarse tandarts ziet als iemand die het allemaal perfect en beter doet. U heeft issues!!


Ohnee zo bedoelde ik het helemaal niet, die Poolse loodgieter kan mischien nog wel beter werk
leveren dan de Nederlandse, wie zal het weten.



Maar u zei het wel, en ik ben gek op Freudiaanse versprekingen.
wo, 03/02/2011 - 17:07 Permalink
vV

Als een arts mij niet bevalt dan ga ik ook naar een ander, is geen enkele arts die u of mij zal weigeren.

Een wederzijds vertrouwen opbouwen met u tandarts wil nog niet zeggen dat ik me door mijn tandarts etc


lees de WGBO eens door, en wees eens realistisch in plaats van , sorry, deze onzin uit te kramen.

""er is geen enkele arts die u of mij zal weigeren"" jawel ik, om dat ik (op dit moment in ieder geval) geen patienten meer aanneem (hoewel, voor mijn collega maar ik graag een uitzondering.. :smt003 )

En het is heel simpel zo, op het moment dat u werk elders laat doen, boeit niet waar, mag uw ""huisatndarts"" u uitschrijven, is toevallig net een uitspraak geweest in een vergelijkbaar geval, brug in Turkije laten vervangen, en nu dus jurisprudentie over ook (als dat nog niet het geval was..)
Ik maak wellicht een uitzondering voor mensen die er vooraf over overleggen, maar feit blijft dat ik mij niet in bochten ga wringen als er met dat elders gemaakte werk iets mis gaat of blijkt te zijn, en dan ga ik problemen dus ook niet op een goedkope oplossen... En is er onvrede over de aangedragen oplossingen is het misschien beter afscheid te nemen. En dan staan wij als tandarts nog in ons recht ook. |Dat bevalt u niet, weet ik, maar is gewoon zo... :smt006

Mensen denken blijkbaar inderdaad dat het lichaam een soort auto is, en dat je op elke straathoek wel even naar de kwikfit kan.. accepteer dan ook de consequenties dat de merkdealer er geen trek meer in heeft (die weigeren trouwens ook wel eens klanten als er teveel aan een auto gerommeld is door deze en gene).

en kunnen we nu dit geleuter afsluiten?
wo, 03/02/2011 - 17:12 Permalink
mecánico para …

Ik vind het juist wel boeiend worden omdat er zoveel foute ideeën circuleren over wat je allemaal mag en wensen kan. En ook dat een Nederlandse tandarts een soort willoos poppetje zou zijn want als de patiënt weg blijft nou! Dan zal je het merken.
Met 200 inschrijvingen vorig jaar waarvan er ook na 1 gesprek iemand weer is vertrokken omdat er geen toekomst in de relatie zat, ben ik niet zo benauwd. De meeste mensen willen gewoon een tandarts om de hoek, die er voor je is als je 'm nodig hebt en waar je ook nog eens in verstaanbaar Nederlands wordt uitgelegd hoe je probleem werkt. Kom daar mee eens om in Nergenshuizen.
En die Duitser vreet gewoon mee uit de pot, buiten zijn budget wat ie in Duitsland heeft en dat is zijn recht maar daar houdt het ook mee op.

dat verhaal van die merken dealer staat me wel aan trouwens, die hou ik erin!
wo, 03/02/2011 - 17:27 Permalink
oorth032


En mijnheer "mecanica" wat een kortzichtige beredenering dat het MIJN wensen zijn dat ik een rij mooie tanden wil hebben en wel zonder kan. :smt018
Dus als je het niet kan betalen moet je maar zonder tanden lopen! (Ik zie toevallig geen smilie zonder tanden).
Jij bent misschien wel tandarts maar had beter fietsenmaker kunnen worden want jij trekt alles in het negatieve en ik zou bij jou nooit klant willen zijn!



Maar het zijn ook UW wensen, niet die van een ander. Nu niet de boel zo draaien dat uw probleem MIJN probleem wordt. Die laatste zin maakt ook duidelijk dat u alleen wil eisen en doordrammen wat u wil en waar u vindt dat u recht op heeft. Ik wijs u alleen op uw minder flexibele kijk op de realiteit. En om eerlijk te zeggen, u als patiënt of persoon in de praktijk of kennissenkring ligt ook niet in de lijn van mijn ambities. Daarnaast vind ik het met u ook nog veels te vroeg om te gaan tutoyeren, dus ik houd ook al de hele tijd een gepaste afstand. We hebben bij mijn weten namelijk niet in dezelfde zandbak gespeeld.
:smt018


Nee dat merk ik wel, u denkt dat iedereen beschikt over een grote dikke portomonnee, uw beredenering is no money no love!
Voor u is het geen roeping maar JIJ kiest jouw eigen melkkoetjes uit.
Bent u daarom tandarts geworden (al heb ik daar mijn twijfels over of u wel tandarts bent) want ik heb nog nooit een tandarts gekend met zoveel kritiek, ongelovelijk zeg!
Of bent u hier om de boel op te jutten!
En beschermd worden zodat je niet uit de praktijk gezet kan worden???
Dan maakt u uw behandelplan wel zo duur dat degene die het niet kan betalen vanzelf niet meer terugkomt.
En trouwens wanneer ik niet welkom ben bij mijn tandarts dan ga ik er niet heen want hij hoeft zijn ongenoegen niet op mijn gebit te botvieren!
O,O, en nu mocht ik ook niet meer in de zandbak waar u in speelde, wie denkt u dan wel wie u bent? Ja, ik weet het wel, de enige tandarts in nederland die zijn patienten zelf uitzoekt!

Ik heb geen geld maar ben wel gezond en ben begaan met ieder mens en ik respecteer iedereen maar dat verdient u niet, want er komt uit uw mond geen enkel vriendelijk woord dus reageer maar niet meer op mijn berichten.
Als iedere tandarts er net als u over zou denken dan lopen er heel veel mensen in Nederland binnenkort tandeloos in de rondte.
wo, 03/02/2011 - 17:47 Permalink
robinson

Het is heel simpel.
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor werk gemaakt door een ander.
Ik controleer, bemerk ik iets wat niet klopt stuur ik de patient v.v retour.
En of dat in Verwegistan, Turkye of Duitsland is, is mijn zaak niet.
Vraag ook even waar het werk gemaakt wordt en welk implantaatsysteem er gebruikt wordt.


Als een Poolse loodgieter wat bij u in huis heeft gemaakt, 1 jaar naderhand heb jij een lekkage
in je huis moet dan de Nederlandse loodgieter ook maar zeggen, niet mijn pakkie an !? :smt013 :smt018


Flutvergelijking natuurlijk.
wo, 03/02/2011 - 17:57 Permalink
robinson


En mijnheer "mecanica" wat een kortzichtige beredenering dat het MIJN wensen zijn dat ik een rij mooie tanden wil hebben en wel zonder kan. :smt018
Dus als je het niet kan betalen moet je maar zonder tanden lopen! (Ik zie toevallig geen smilie zonder tanden).
Jij bent misschien wel tandarts maar had beter fietsenmaker kunnen worden want jij trekt alles in het negatieve en ik zou bij jou nooit klant willen zijn!



Maar het zijn ook UW wensen, niet die van een ander. Nu niet de boel zo draaien dat uw probleem MIJN probleem wordt. Die laatste zin maakt ook duidelijk dat u alleen wil eisen en doordrammen wat u wil en waar u vindt dat u recht op heeft. Ik wijs u alleen op uw minder flexibele kijk op de realiteit. En om eerlijk te zeggen, u als patiënt of persoon in de praktijk of kennissenkring ligt ook niet in de lijn van mijn ambities. Daarnaast vind ik het met u ook nog veels te vroeg om te gaan tutoyeren, dus ik houd ook al de hele tijd een gepaste afstand. We hebben bij mijn weten namelijk niet in dezelfde zandbak gespeeld.
:smt018


Nee dat merk ik wel, u denkt dat iedereen beschikt over een grote dikke portomonnee, uw beredenering is no money no love!
Voor u is het geen roeping maar JIJ kiest jouw eigen melkkoetjes uit.
Bent u daarom tandarts geworden (al heb ik daar mijn twijfels over of u wel tandarts bent) want ik heb nog nooit een tandarts gekend met zoveel kritiek, ongelovelijk zeg!
Of bent u hier om de boel op te jutten!
En beschermd worden zodat je niet uit de praktijk gezet kan worden???
Dan maakt u uw behandelplan wel zo duur dat degene die het niet kan betalen vanzelf niet meer terugkomt.
En trouwens wanneer ik niet welkom ben bij mijn tandarts dan ga ik er niet heen want hij hoeft zijn ongenoegen niet op mijn gebit te botvieren!
O,O, en nu mocht ik ook niet meer in de zandbak waar u in speelde, wie denkt u dan wel wie u bent? Ja, ik weet het wel, de enige tandarts in nederland die zijn patienten zelf uitzoekt!

Ik heb geen geld maar ben wel gezond en ben begaan met ieder mens en ik respecteer iedereen maar dat verdient u niet, want er komt uit uw mond geen enkel vriendelijk woord dus reageer maar niet meer op mijn berichten.
Als iedere tandarts er net als u over zou denken dan lopen er heel veel mensen in Nederland binnenkort tandeloos in de rondte.



Ik denk er hetzelfde over.
Komt waarschijnlijk doordat we geindoctrineerd zijn op de opleiding.
Onze schuld dus niet.
wo, 03/02/2011 - 18:01 Permalink
Lieneke


Nee dat merk ik wel, u denkt dat iedereen beschikt over een grote dikke portomonnee, uw beredenering is no money no love!
Voor u is het geen roeping maar JIJ kiest jouw eigen melkkoetjes uit.
Bent u daarom tandarts geworden (al heb ik daar mijn twijfels over of u wel tandarts bent) want ik heb nog nooit een tandarts gekend met zoveel kritiek, ongelovelijk zeg!
Of bent u hier om de boel op te jutten!
En beschermd worden zodat je niet uit de praktijk gezet kan worden???
Dan maakt u uw behandelplan wel zo duur dat degene die het niet kan betalen vanzelf niet meer terugkomt.
En trouwens wanneer ik niet welkom ben bij mijn tandarts dan ga ik er niet heen want hij hoeft zijn ongenoegen niet op mijn gebit te botvieren!
O,O, en nu mocht ik ook niet meer in de zandbak waar u in speelde, wie denkt u dan wel wie u bent? Ja, ik weet het wel, de enige tandarts in nederland die zijn patienten zelf uitzoekt!

Ik heb geen geld maar ben wel gezond en ben begaan met ieder mens en ik respecteer iedereen maar dat verdient u niet, want er komt uit uw mond geen enkel vriendelijk woord dus reageer maar niet meer op mijn berichten.
Als iedere tandarts er net als u over zou denken dan lopen er heel veel mensen in Nederland binnenkort tandeloos in de rondte.


Als beheerder wil ik u erop wijzen dat u steeds netjes bent bejegend op diegene waar u opreageert. U tutoieert terwijl hij u vousvoieert. Waarom is dat? U dient alle gebruikers hier te respecteren, doet u dat niet, dan wordt u van dit forum verwijderd. Wat gaat het worden?
U insinueert dat hij de enige tandarts is die zijn patienten uitzoekt. Dat is echt niet zo. U heeft een behoorlijk scheef beeld van de zorg. Wij proberen u telkens uit te leggen hoe dat zit, maar het lijkt wel of u dit niet wilt begrijpen.
Tandartsen weten maar al te goed dat er veel patienten zijn die bepaalde tandheelkundige ingrepen niet kunnen betalen. Dat vinden we triest, maar de tandarts daarvan de schuld geven is oneerlijk. Waarom behandelingen zo duur zijn, kunt u in andere topics nalezen. Dat is al vaak genoeg uitlegd en daar gaan we niet nog eens over discussieren. Bovendien wordt het tarievenstelsel flink aangepakt en kunt u straks rustig naar die tandartspraktijk zonder moderne apparatuur en zonder personeel die zo lekker goedkoop is in uw eigen land.
wo, 03/02/2011 - 18:13 Permalink
mecánico para …


En mijnheer "mecanica" wat een kortzichtige beredenering dat het MIJN wensen zijn dat ik een rij mooie tanden wil hebben en wel zonder kan. :smt018
Dus als je het niet kan betalen moet je maar zonder tanden lopen! (Ik zie toevallig geen smilie zonder tanden).
Jij bent misschien wel tandarts maar had beter fietsenmaker kunnen worden want jij trekt alles in het negatieve en ik zou bij jou nooit klant willen zijn!



Maar het zijn ook UW wensen, niet die van een ander. Nu niet de boel zo draaien dat uw probleem MIJN probleem wordt. Die laatste zin maakt ook duidelijk dat u alleen wil eisen en doordrammen wat u wil en waar u vindt dat u recht op heeft. Ik wijs u alleen op uw minder flexibele kijk op de realiteit. En om eerlijk te zeggen, u als patiënt of persoon in de praktijk of kennissenkring ligt ook niet in de lijn van mijn ambities. Daarnaast vind ik het met u ook nog veels te vroeg om te gaan tutoyeren, dus ik houd ook al de hele tijd een gepaste afstand. We hebben bij mijn weten namelijk niet in dezelfde zandbak gespeeld.
:smt018


Nee dat merk ik wel, u denkt dat iedereen beschikt over een grote dikke portomonnee, uw beredenering is no money no love!
Voor u is het geen roeping maar JIJ kiest jouw eigen melkkoetjes uit.
Bent u daarom tandarts geworden (al heb ik daar mijn twijfels over of u wel tandarts bent) want ik heb nog nooit een tandarts gekend met zoveel kritiek, ongelovelijk zeg!
Of bent u hier om de boel op te jutten!
En beschermd worden zodat je niet uit de praktijk gezet kan worden???
Dan maakt u uw behandelplan wel zo duur dat degene die het niet kan betalen vanzelf niet meer terugkomt.
En trouwens wanneer ik niet welkom ben bij mijn tandarts dan ga ik er niet heen want hij hoeft zijn ongenoegen niet op mijn gebit te botvieren!
O,O, en nu mocht ik ook niet meer in de zandbak waar u in speelde, wie denkt u dan wel wie u bent? Ja, ik weet het wel, de enige tandarts in nederland die zijn patienten zelf uitzoekt!

Ik heb geen geld maar ben wel gezond en ben begaan met ieder mens en ik respecteer iedereen maar dat verdient u niet, want er komt uit uw mond geen enkel vriendelijk woord dus reageer maar niet meer op mijn berichten.
Als iedere tandarts er net als u over zou denken dan lopen er heel veel mensen in Nederland binnenkort tandeloos in de rondte.


ik was al klaar met mijn betoog maar ik heb nog 1 ding toe te voegen. U denkt te veel te weten over mij en mijn handelen. Gebaseerd op wat eigenlijk? Geen idee. Maar u bent een verongelijkt persoon en gaat nu wat om u heen maaien in de hoop me te raken. Echt, wat u vindt interesseert me niet, wat u denkt raakt me niet en wat u zegt is zo'n onzin dat ik daar maar niet te veel op in zal gaan. In uw respectloze houding herken ik veel van Nederland anno 2011 terug.......... en daar heb ik weinig mee op. De groeten en achter de coulissen met u. (dat betekent dat ik u niet meer lees en ook niet reageer buiten dit topic en dat alsu gaat PMen ik dat hier rechtstreeks neerzet, dan weet u dat vast)
wo, 03/02/2011 - 18:38 Permalink
Snowman

Als een arts mij niet bevalt dan ga ik ook naar een ander, is geen enkele arts die u of mij zal weigeren.

Een wederzijds vertrouwen opbouwen met u tandarts wil nog niet zeggen dat ik me door mijn tandarts etc


lees de WGBO eens door, en wees eens realistisch in plaats van , sorry, deze onzin uit te kramen.

""er is geen enkele arts die u of mij zal weigeren"" jawel ik, om dat ik (op dit moment in ieder geval) geen patienten meer aanneem (hoewel, voor mijn collega maar ik graag een uitzondering.. :smt003 )

En het is heel simpel zo, op het moment dat u werk elders laat doen, boeit niet waar, mag uw ""huisatndarts"" u uitschrijven, is toevallig net een uitspraak geweest in een vergelijkbaar geval, brug in Turkije laten vervangen, en nu dus jurisprudentie over ook (als dat nog niet het geval was..)
Ik maak wellicht een uitzondering voor mensen die er vooraf over overleggen, maar feit blijft dat ik mij niet in bochten ga wringen als er met dat elders gemaakte werk iets mis gaat of blijkt te zijn, en dan ga ik problemen dus ook niet op een goedkope oplossen... En is er onvrede over de aangedragen oplossingen is het misschien beter afscheid te nemen. En dan staan wij als tandarts nog in ons recht ook. |Dat bevalt u niet, weet ik, maar is gewoon zo... :smt006

Mensen denken blijkbaar inderdaad dat het lichaam een soort auto is, en dat je op elke straathoek wel even naar de kwikfit kan.. accepteer dan ook de consequenties dat de merkdealer er geen trek meer in heeft (die weigeren trouwens ook wel eens klanten als er teveel aan een auto gerommeld is door deze en gene).

en kunnen we nu dit geleuter afsluiten?


Als die tandarts me dan wil uitschrijven, prima hoor.
Ik kijk naar mijn eigen portomonee net zoals hele vele andere mensen ook doen.

Laat mensen toch in hun waarde als hen in het buitenland veel goedkoper uit zijn dan
is het toch oke, begrijp dat als velen mensen zo denken dat jullie inkomsten mis lopen,
maar dat is nu eenmaal zo.

Krijg het idee dat alle tandartsen in het buitenland afgekeurd worden, ook die kunnen
heel goed werk leveren.
Ook daar heb je prutsers zitten maar die heb je er hier helaas ook tussen zitten.
wo, 03/02/2011 - 19:22 Permalink