Wachten met Zenuwbehandeling?

Author:
Pampal
Posted:
di, 10/26/2010 - 15:00
Ik heb na het afslijpen van mijn kies ter voorbereiding op een brug een ontsteking opgelopen waar ik nu al een paar weken mee rond loop. In het begin was er volgens de tandarts niets te zien op foto's en ik moest het maar een tijdje aankijken. Verschillende kleine dingen gedaan zoals het bijslijpen van de noodbrug om de druk te verminderen, maar niks hielp.

Uiteindelijk wilde mijn tandarts een zenuwbehandeling opstarten. Echter werkte de verdoving totaal niet en heeft ze mij een antibioticakuur van een week gegeven. De pijn is verminderd, ik kan nu met een gewoon ibuprofennetje van 400mg af, ipv 5 van 600 op een dag, maar het is nog niet over. Gister is er weer een poging gedaan voor de zenuwbehandeling maar de verdoving werkt nog steeds niet. Nu heeft mijn tandarts aangegeven dat we het beste kunnen wachten met de behandeling totdat de zenuw afsterft, dan kan de behandeling wel (zo goed als) pijnloos gebeuren.

Is dit de beste oplossing of zijn er nog andere oplossingen waardoor ik pijnloos de zenuwbehandeling kan ondergaan? Ik loop er nu al een paar weken mee rond en ben er echt zat van!
Volgens de tandarts loop ik nog niet het risico dat de zenuwontsteking een wortelpuntontsteking wordt, dan zou ik er nog een aantal maanden mee rond moeten blijven lopen. Ik heb voor 15 november weer een nieuwe afspraak gemaakt, dan wordt de zenuwbehandeling voortgezet. Is dit wel de beste manier en loop inderdaad niet het risico om een wortelpuntontsteking te krijgen?
:smt006
vV

moet gewoon te verdoven zijn. ZIjn diverse manieren voor. Eventueel moet de tandarts heel even doordrukken, niet leuk, maar dan kan de verdoving regelrecht de zenuw in en werkt het 100%. Alleen het traject ernaar toe, is hoe kort ook even pijnlijk. Lijkt mij een betere optie dan doormodderen, want dat is voor de langere termijn de slechtere optie mi.
Ik verbaas mij over de AB hiervoor (dat er iets veranderd/verbeterd is, ligt mi niet aan de AB) , en dat het zo moeizaam gaat. Als je een endo moet starten, start je hem, hoe dan ook. vind ik hoor.
di, 10/26/2010 - 15:20 Permalink
RobMartin

Heb zoiets ook gehad,een ontsteking, mijn tandarts vroeg of ik er snel vanaf wilde, uiteraard wilde ik dat. Hij heeft toen heel snel een gaatje in de kies geboord en daardoorheen de verdoving gegeven, alles in nog geen 10 seconden en de pijn was over. Heel even AU en daarna rust.
Sterkte
di, 10/26/2010 - 22:09 Permalink
Pampal

Ondetussen zijn we een aantal weken verder en heb nog steeds pijn. Omdat de tandarts ervan overtuigd is dat ik geen ontsteking heb en mijn klachten af zijn genomen, doet hij liever geen wortelkanaalbehandeling.
Om dit moment heb ik nog steeds last, vooral na het eten, maar ik word ook 's nachts wakker van de pijn. Mijn definitieve brug zit er al op, maar nog niet helemaal vast.

Het vervelende is dat de verdocing nog steeds niet werkt in mijn kies. Zelfs wanneer de tandarts met de afzuiger mijn mond in gaat is het gevoelig. Hoe kan dat terwijl er volgens de tandarts geen ontsteking in de kies zit?
En wat zou er dan wel aan de hand kunnen zijn?
wo, 11/17/2010 - 22:31 Permalink