pijn aan tanden

Author:
leroy
Posted:
di, 11/09/2010 - 01:30
hallo iedereen

ik heb een vraag.
wie zou mij eens kunnen helpen aan een tandarts die alle tanden en kiezen trekt???

ik loop al een hele tijd met erg veel pijn aan me gebit en ben bij meerdere tandartsen geweest met de vraag of ze me tanden en kiezen willen treken ivm de pijn die ik er aan heb, maar tot nu toe krijg ik steeds een NEE antwoord met de reden dat sommige tanden nog goed zijn.

(sommige kiezen zijn wel getrokken omdat ze er zo slecht aan toe waren en er echt letterlijk uithingen ook is een verstandkies door de kaakchirurg getrokken omdat die afgebroken was.)


ik heb niet een eigen tandarts en ben ook niet aanvullend verzekerd, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me ???

ik heb al van meerdere tandartsen gehoordt dat ik niet echt slim ben ivm verzekering en controle enzo enzo dus ik zou het op prijs stellen om geen berichten hier op tekrijgen waar ook in gezegt wordt hoe stom het is.
ik weet zelf ook wel dat het niet slim is geweest dus graag niet zulke verwijten.

om een beetje een indicatie tegeven met hoe veel pijn ik nu dus heb.
nou laat ik het zo zeggen het is nu 1.22 uur en slapen van de pijn gaat dus niet. drinken pfff hou op en eten nou ik leef de laatste 6 dagen op potje babyvoeding omdat kauwen van brood of vlees niet tedoen is.

ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen met een adres van iemand die dus alles wil trekken, ik ben nu zo ver dat ik liever rond loop zonder tanden dan nog langer met pijn.

ik heb geld voor het trekken van me tanden en kiezen maar niet het geld voor een kunst gebit en iets anders maar dat is nu niet echt een probleem zoals ik al zei liever geen tanden dan nog langer met pijn.

echt alsjeblieft als er iemand is die wat weet laat het alsjeblieft weten.

met vriendelijk groet leroy
vV

de prothese zal voor 75% vergoed worden vanuit de basisverzekering. Maar je meot echt gewoon zelf een tandarts zoekenvoor het maken van een plan, en wellicht nu verhelpen van de acute pijnklacht. Sommigen (grotere) steden hebben daarvoor een speoddienstregeling, waar ook emnsen zonder tandarts terecht kunnen, maar dat is alleen voor verhelpen pijnklacht. Voor de rest toch echt een eigen tandarts!

Ik kan niet beoordelen in hoeverre men gelijk heeft, maar behoud van tanden/kiezen moet natuurlijk wel passen in een plan. En als om welke reden de motivatie er niet is om op temrijn de zaak bij te houden is een volledige prothese zo`n gekke optie niet, mits goed doordacht en met de goede redenen.
di, 11/09/2010 - 08:26 Permalink
leroy

heel erg bedankt voor de snelle reacktie.

ik heb het ziekenfonds gebelt en daar werd dus ook gezegt dat een prothese 75% vergoed wordt (maar dat was alleen voor de bovenkant, onderkant wordt niet vergoed zoals ik het goed begrijp)

ik ben nu wat tandartsen aan het bellen voor info en krijg tot nu toe steeds een negatief antwoord wat ik toch steeds al krijg

1. wij nemen geen patienten meer aan
2. wij trekken niet zomaar tanden enzo enzo

het vervelende is ik heb last van me kiezen (ik zei wel van me hele mond maar dat is niet zo) het zijn echt me kiezen
nou heb ik net iemand aan de tel gehad en gezegt ik hoeft geen controle en ook geen uitgebreide behandeling maar ik wil gewoon van die kiezen af waarom is het niet mogelijk om gewoon langs tekomen teverdoven, die pijnlijke kiezen tetrekken, betalen en klaar,

haar reacktie
zo werkt het jammer genoeg voor u niet, wij trekken niet zo maar tanden en kiezen zonder daar een plan voor tehebben.
u kunt langs komen dan kijkt de tandarts even en dan kunt u een vervolg afspraak maken voor een behandeling.
maar wij kunnen niet aan u wensen voldoen door u kiezen tetrekken.

en daar kon ik het mee doen
di, 11/09/2010 - 13:10 Permalink
vV

een volledige prothese wordt 75% vergoed, en of dat boven of onder is of beiden tegelijk maakt niet uit.
Als onder een partiele prothese zou worden, valt dat inderdaad niet onder de basisverz.

en controle ontkom je echt niet aan, want men zal toch eerst moeten kijken, foto`s maken etc. Er is geen tandarts die zonder dat voortraject zal doen wat jij wilt.

dat zij aan d etelefoon al konden meedelen niets te trekken lijkt mij onzin, tenzij men in staat is over de telefoon in de mond te kijken. Misschien je vraagstelling aan de telefoon veranderen? Laten we wel wezen, jij bent nog steeds baas in eigen mond, maar de tandarts mag inderdaad weigeren goede tanden en kiezen te trekken, mits het naar mijn mening dan wel past in een goed plan. Maar met een goed gesprek moet dat op te helderen zijn, niet met de assistente aan de telefoon maar met d etandarts zelf. Maar dan meot je dus niet gelijk aand e telefoon gaan roepen dat je alles eruit wilt, dat dat gelijk tegen de borst stuit kan ik mij voorstellen.
di, 11/09/2010 - 14:34 Permalink
leroy

ik heb aan de tel uit gelegt wat de klachten pijn met eten drinken 2 kiezen die meer uitsteken dan de rest ik heb helemaal niet tegen haar gezegt al me tand moeten er uit want ik heb zo veel pijn ik heb gewoon uitgelegt hoe het in elkaar zat.

ik begrijp dat je eerst een controle moet hebben ivm foto's maken enkijken enzo enzo

maar wat ik niet kan begrijpen (ongeacht wat er mis is met die kiezen waar ik zo een last van heb en ik heb daar net een hele discussie met een tandarts over gehad via de tel) waarom een tandarts mij gaat vertellen wat ik wel en niet mag doen aan mij gebit.

ik belde een tandarts in kijkduin hele lieve man (in het begin) ik heb hem vertel en uitgelegt wat me klachten zijn en of ik misschien langs kon komen.

zijn reacktie er op jahoor geen probleem je mag langs komen dan zal ik kijken wat de problemen zijn en dan zal ik je helpen.

ik - oke dat zal echt geweldig zijn maar 1 ding ik heb geen aanvullend verzekering dus ik moet alles zelf betalen.
ik heb niet het geld om voor meerdere controles lang tekomen is het mogelijk dat de kiezen waar ik zo een last van heb er uitgetroken kunnen worden zodat ik ieder geval weer normaal kan eten drinken en vooral kan slapen.

tandarts- tanden trekken doen wij liever niet omdat er altijd wat aan tedoen valt mits je tanden zijn afgebroken

ik - zover ik weet zijn ze niet afgebroken maar zoals ik al zei ik heb het geld niet omsteeds langs tekomen ik snap best dat ik 1 x voor controle moet komen maar voor mij is het gewoon het beste dat de kiezen er uit gaan.

tandarts- dat maak ik wel uit wat er uit gaat of niet.

ik - waarom is het zo een probleem om die kiezen er uit tetrekken waarom kunt u niet gewoon doen wat ik vraag en mij van die kiezen afhelpen ik snap het probleem niet

ik kan nog wel door gaan mar dat heeft eigelijk niet veel zin heb heb nog met die man ik tijdje aan de tel gezeten tot die mij ineens nog een fijne dag wenste en ophing.

ik snap het niet waarom er zo een probleem moet worden gemaakt is het nou zo veel moeite om tedoen wat iemand vraagt.

maar goed ieder geval bedankt ik ben wel iets wijzer ivm met het ziekenfonds dus heb er wel iest aan gehad.
di, 11/09/2010 - 16:30 Permalink
vV

een tandarts heeft ook d everantwoordleijk zo goed mogelijk in te schatten wat problemen op termijn kunnen zijn. enerzijds mag een patient zelf bepalen wat ie wil, anderszijds mag een tandarts uit beroeps-ethische ocverwegingen weigeren mee te werken aan een planmatige destructie. uiteindelijk weg is weg. En het zal niet de eerste keer zijn dat een patient roept dat het er uit mag, mede door pijn aangezet, maar achteraf spijt krijgt. Kan mij voorstellen dat als de basis goed genoeg is om een partiele prothese te dragen men niet mee wil werken aan een volledige. Maar daarvoor moet het wel gezien worden. En men mag dus gewoon weigeren alles te trekken als er een redelijk alternatief is.

Hoewel het soms niet per se een slechte keuze hoeft te zijn, wanneer over alle nadelen ervan (want die zijn er legio...) goed nagedacht is.
di, 11/09/2010 - 16:44 Permalink
leroy

sorry hoor maar ik ben nu het toch wel een beetje zat dit
ik vraag niet of ze alle tanden en kiezen willen trekken maar ik vraag of er 3 kiezen getrokken kunnen worden zodat ik weer een beetje normaal kan functioneren.
en ik krijg nu toch wel echt een beetje het idee dat het meer draai om het geld dan om iemand tehelpen van ze pijn aftekomen.
ik kan echt niet begrijpen echt niet begrijpen om 3 kiezen waar ik zo veel last van heb er uit tetrekken ik vraag toch niet veel!

is het nou zo veel moeite om iemand tehelpen om van ze pijn aftekomen
di, 11/09/2010 - 17:12 Permalink
vV

ik heb een vraag.
wie zou mij eens kunnen helpen aan een tandarts die alle tanden en kiezen trekt???



sorry hoor maar dit was je eerste vraag.....

Ik kom inmiddels tot de conclusie dat jij wel van alles wilt, maar niet begrijpt dat de tandarts ook zijn verantwoordelijkheden en ethiek heeft.

succes dermee.
wo, 11/10/2010 - 08:14 Permalink
emsje87

ik wil er ff op reageren..

ik snap dat je pijnt heb, loop ook elke dag met pijn! ik ben wel eerst van mening dat je er geprobeerd hebt alles aan te doen, zoals wkb of vullen en als de pijn erger word snap ik dondersgoed...maar als je kiezen nog te redden vallen met wkb's en vullen, zou ik dat eerst doen....ik ken jou situatie niet, dus kan er eigenlijk niet over oordelen, maar ik zou eerst uithalen wat eruit valt te halen, het zijn toch je kiezen

ik wil ook de 2 achtrste van elke kant eruit hebben hor, maar bij mij gaan wortelkanaal behandelingen nie goed, eindigt in apex of die andere blijf ik nog steeds last van houden steken, en zijn al helemaal afgebroken is alleen maar vulling, en tja bij mij gaat vullen ook nie goed de pijn word erger, omdat ik al genoeg geprobeerd heb en niks helpt het maakt het alleen maar eger daarom wil ik het maar het is lastig...ik heb nu ook van de kiezen die avitaal zijn en flinke gaten geen last, maar van de veelste te diepe vullingen en endokies juist extreme last...dat s voor mij de reden, maar denk ook nie dat mij ut gaat lukken hor
wo, 11/10/2010 - 17:05 Permalink