Onlangs ben ik overgestapt naar een andere tandarts. De voormalige tandarts had ik weinig vertrouwen in en was de nederlandse taal ook niet machtig. Die nam het ook niet zo nauw met controles. En daar zit ik nu mee. Mijn boven gebit bevat totaal nog 10 stuks. Echter is onlangs een tand afgebroken totaal en nu wil de nieuwe tandarts een kroon plaatsen. Ik zie echter enorm tegen de behandeling op. Maar het is net een domino effect en er zijn meer kiezen die op de nominatie staan, Nu zit ik te twijfelen want op korte termijn zal er meer moeten gebeuren. Als het aan mij lag koos ik voor een bovenprothese echter ik heb 1 groot probleem, durf niet te trekken. Wie o wie heeft raad wat verstandig is ? :oops:
Re: Kronen of prothese
Bij ons in de praktijk komen regelmatig mensen, die alles eruit willen hebben. En vaak blijkt dat niet de beste optie. Mits goed op te knappen, gaat er gewoon niets boven je eigen tanden. Want een prothese is ook niet ideaal (kan bijvoorbeeld los gaan zitten).
Alleen je eigen tandarts kan jou vertellen wat de prognose is, als je kiest voor kronen.
Natuurlijk speelt ook de financiële kant van het verhaal mee.
Kortom; bespreek het met je tandarts. Hij is de enige die jouw gebit kent, en dus ook de enige die je antwoord kan geven op jouw specifieke vraag.
Succes!