Ik heb een kies die eigenlijk het grootste gedeelte vulling is.. maar dan kan ik kiezen of een wkb of de kies laten trekken.
aangezien ik ZO bang ben voor de tandarts laat ik hem liever trekken, dan ben ik er sneller vanaf.
maar ik ben bang dat de kies niet te trekken is vanwege de grote vulling. ik ben dan bang dat hij afbreekt ofzo en er niet uitkan en dus gesneden moet worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? is dit te doen?
aangezien ik ZO bang ben voor de tandarts laat ik hem liever trekken, dan ben ik er sneller vanaf.
maar ik ben bang dat de kies niet te trekken is vanwege de grote vulling. ik ben dan bang dat hij afbreekt ofzo en er niet uitkan en dus gesneden moet worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? is dit te doen?
Re: Kies (te grote vulling) makkelijk te trekken?
de kies erlangs is ook ooit getrokken.. maar ik heb ook besloten daar gewoon een brug te laten maken zodat het wat opvult.. ik bedoel dat moet te doen zijn.
weet je.. een wkb duurt me gewoon te lang, en ik vind dat gepor en gedoe in die holtes vreselijk..(ik lig er echt nachten van wakker als ik weet dat dat eht gaat worden) met een kies trekken ben ik ook echt niet blij.. zeker gezien mijn angst voor de tandarts niet. Altijd en eeuwig blijf ik denken: is mijn tandarts genoeg ervaren om dit pijnloos te doen. alhoewel hij alles tot nu toe pijnloos gedaan heeft (hij heeft alleen nog maar gaatjes gevult en stukjes wat bruin was wat weggeboort en met composiet opgevult..dat is toch een vulling he haha) ik heb deze tandarts nog maar kort. zo'n 3 kwart jaar. en hij houdt echt rekening met mijn gevoelens. Maar toch blijf ik bang; gaat de verdoving wel werken. voel ik er 100% zeker niks van.. hoe kunnen ze dat garanderen.
dat soort dingen.
pff ik ril gewoon als ik eraan denk. en over dit geval is ook de grote vraag; is een zwakke kies die meerendeel uit vulling bestaat gemakkelijk te trekken.. of wordt dat een drama.
Ik denk dat het aanmeten van een brug wel eens langer zou kunnen duren dan een wkb, of bedoelde je een frame?
Volgens mij is het trekken van kiezen met vullingen of zelfs afgebroken doorgaans geen probleem. Maar als je het zeker wilt weten moet je het je tandarts vragen, die kent de kies.
Heb je de keus, wkb of trekken al met je tandarts besproken (voor- en nadelen, kosten, hoeveel tijd het kost en dan niet alleen van de behandeling zelf, maar ook van de mogelijkheden om eventueel na trekken het gat op te vullen)?
Als het gat op te vullen is.. dan laat ik hem liever trekken. zeker als het gewoon te doen is met een zwakke kies.
Kan goed hoor wat jij zegt over die brug. ik weet het niet meer zeker.. er moet in ieder geval iets voor in de plaats komen anders heb ik nog maar 2 kiezen linksboven waaronder 1 verstandskies.. dat is niet veel he :oops:
Ik zou, zoals chris schreef, ook even met de tandarts alles op een rij zetten, met alles wat erbij komt kijken. Want communicatie met je tandarts lijkt me heel belangrijk op dit moment!
de kies daarlangs is ooit getrokken. en de kies langs de getrokken kies is het probleem op dit moment.
dus dan zou ik in feite 2 gaten langs elkaar hebben. mijn verstandskies zit er dus nog wel.. waar het dan op neer komt.. is dat ik als deze eruit is alleen de verstandskies linksboven nog heb, en de eerste kies langs mijn hoektand.
Ik ga het zeker goed met hem op een rijtje zetten.. ik zou blij zijn als het geleuter onderhand is afgelopen.
het gekke is nu dat ik ineens geen last meer heb van die kies. alleen als ik er met iets kouds tegenaankom dan doet het wat pijn.
het is ook alleen aan de buitenkant van die kies die zo gevoelig is. aan de binnenkant of onderkant voel ik niets.
wish me luck;)