Wat zijn (on)juiste werkwijzes bij kiezen vullen?

Author:
vragenvuur
Posted:
di, 11/02/2010 - 12:28
(Zoals het in de huidige tandartsopleiding en vroegere opleiding geleerd is?)

1)Kan/mag oude amalgaamvulling blijven zitten om daaroverheen witte composietvulling te doen?
Om welke redenen kan het blijven zitten of moet het het juist volledig uit?

2) Is 3 verdovingsprikken voor 1 kies vullen (bovenin achterin, een na laatste) waarvan 1 prik niet ter hoogte van de betreffende kies was maar halfweg in het gehemelte voelde, werkelijk nodig?
(Gehemelte verdoving vond ik erg vervelend, alsof de keel bijna afgesloten dik wordt)
mecánico para …

(Zoals het in de huidige tandartsopleiding en vroegere opleiding geleerd is?)

1)Kan/mag oude amalgaamvulling blijven zitten om daaroverheen witte composietvulling te doen?
Om welke redenen kan het blijven zitten of moet het het juist volledig uit?

2) Is 3 verdovingsprikken voor 1 kies vullen (bovenin achterin, een na laatste) waarvan 1 prik niet ter hoogte van de betreffende kies was maar halfweg in het gehemelte voelde, werkelijk nodig?
(Gehemelte verdoving vond ik erg vervelend, alsof de keel bijna afgesloten dik wordt)

als je een vulling vervangt moet de bodem onder de nieuwe vulling wel vrij zijn van oude materiaal. anders weet je niet of het clean is. ja mag wel oud TEGEN nieuw aan laten liggen. Maar persoonlijk vind ik amalgaam onder composiet gelet op de hechting aan de tand nogal dom overkomen. Dus, daar zou je bij mij geen voldoende mee scoren.
Verdoven aan je verhemelte zijde om een kies te kunnen vullen is eigenlijk alleen nodig als je een glazuurafwijking hebt of de kies mega koud gevoelig is.......maar 3x verdoven is sowieso 1x teveel.

sommige mensen zijn gewoon onzeker dat de verdoving niet zal zitten............ik zeg raarrrrrrrrrr
di, 11/02/2010 - 16:18 Permalink