zwelling pijn in keel met slikken

Author:
vedat55
Posted:
ma, 03/29/2010 - 22:31
hoi allemaal,
2 dagen geleden ben ik naar de tandarts geweest voor een klein stukje afgebroken tand wat pijn deed... tandarts erna gekeken en er moest wortelkanaalbehandeling gebeuren.. maar nu weet ik niet of het toeval is of hiermee te maken heeft, heb ik net onder mijn kaak aan de kant waar ik de wortelkanaalbehandeling heb gehad een kleine zwelling net onder mijn kaak wat pijn doet met slikken... heeft iemand hier een idee over of nog beter ervaring mee...

groetjes

Vedat55
R-oykee

Hallo..
Ik heb afgelopen zondag en maandag 2 maal een wortelkanaalbehandeling gehad.
Ik heb nu erg veel last van een flinke buil op mijn kaaklijn.
Het drukt denk ik tegen mijn keel aan waardoor het niet goed lukt met
slikken. Ik heb al bijna 3 dagen niet fatsoenlijk gegeten.

Heeft iemand enige idee hoe lang dit meestal duurt?
en weet iemand hoe je de zwelling kunt laten afnemen?

Groetjes Roy
di, 09/07/2010 - 16:46 Permalink
Basset

heel vermoedelijk heb je een verstoppng van de lymfeklier in de hals. Het lichaam ruimt nu de troep op rond de aangetaste wortel. Het afweermechanisme bind een afweerproduct met bijvoorbeeld een bacterie. dit complex komt in de lymfevatenterecht en wordt afgevoerd naar een lokale lymfeklier. dit complex kan echter in de lymfeklier een verstopping verorzaken. Vermits de lymfe ook een soort van pompsysteem heeft wordt er meer lymfevloeistof in de klier gepompt dan er uit de klier kan komen door de verstopping. De klier gaat door dit extra vocht opzwellen. Verdwijnt meestal vanzelf en is een onprettig deel van natuurlijke genezing na indringing van een predator.
di, 09/07/2010 - 22:27 Permalink