"immediaat prothese en extractie" sup. + inf

Author:
MaxxWell
Posted:
wo, 07/21/2010 - 02:59
Beste Forummers

Ik heb sinds 3 maanden mijn tandjes ingeruild voor een "immediaat prothese en extractie" sup. + inf :smt017 mooie woorden voor de scrabble :-?
Want na het trekken voelde mijn tandvlees aan als een paddestoel model en in het begin was het ook zeer pijnlijk om de prothese erover heen te zetten.
Wat is de volgende fase en wanneer wordt er over gegaan naar het plaatsen van inplantaten.
Op internet heb ik gelezen dat dit een zeer serieuze behandeling is om niet de kaak zenuw te beschadigen waarbij ik evt. een scheeve mond aan kan over houden.
Een onder prothese moet deze nu op 2 of op 4 inplanten staan om het kiep effect te voorkomen ?

groet, MaxxWell :D
robinson

De verzekering "eist" o.a een prothetisch verleden.
Meestal wachten we een half jaar na de extracties. De kaak is dan maximaal geresorbeerd.
In de onderkaak kan goed op 2 implantaten ( steg/drukknoppen) een prothese gemaakt worden die goed vast zit.
Soms worden er ook 4 geplaatst in de onderkaak.( vlakke kaak met hoge spieraanhechting bijvoorbeeld).
wo, 07/21/2010 - 12:08 Permalink
MaxxWell

De verzekering "eist" o.a een prothetisch verleden.
Meestal wachten we een half jaar na de extracties. De kaak is dan maximaal geresorbeerd.
In de onderkaak kan goed op 2 implantaten ( steg/drukknoppen) een prothese gemaakt worden die goed vast zit.
Soms worden er ook 4 geplaatst in de onderkaak.( vlakke kaak met hoge spieraanhechting bijvoorbeeld).


Ik ben vanmorgen bij mijn tandarts geweest voor een controle van 3 maanden geleden.
Hij vond de onderkaak er goed uit zien maar de bovenkaak toond nu al een klein beetje het slinken aan. Hij heeft beide prothesen rebased waarbij de holle ruimten zijn opgevuld. Tevens geeft hij mij het advies om niet te lang te wachten om implanten te plaatsen in de bovenkaak, geschatte kostprijs € 6.500,- :o :o
Nu zie ik mijn verzekering van de Unive de optie implanten staan. Kan ik de rekening nu bij hen direkt inleveren of moet ik eerst zelf een aanvraag hiervoor doen?

Alvast vriendelijk bedankt :)
wo, 07/21/2010 - 23:25 Permalink
MaxxWell

Voor alle duidelijkheid: we praten hier over een vergoeding vanuit de basiszorgverzekering. Er is geen enkele tandartsverzekering die dit volledig vergoed.


Leuk zo'n basisverzekering, nu heb ik een aanvullende vezekering jaren de premie betaald en nu ik erop aanspraak wil maken moet ik maar afwachten of ik er wel in aanmerking kom voor een vergoeding :o
Je wordt dus genept waar men bij staat :smt017
vr, 07/23/2010 - 14:39 Permalink
Lieneke



Leuk zo'n basisverzekering, nu heb ik een aanvullende vezekering jaren de premie betaald en nu ik erop aanspraak wil maken moet ik maar afwachten of ik er wel in aanmerking kom voor een vergoeding :o
Je wordt dus genept waar men bij staat :smt017


Hoezo genept? Ik neem aan dat je een polis hebt gekregen waarin omschreven wordt wat er wel en niet vergoed wordt...
vr, 07/23/2010 - 14:44 Permalink