10 juni operatie, help me erdoor heen !!

Author:
Elisabeth2
Posted:
za, 05/29/2010 - 11:51
:smt006
Hoi ik ben nieuw hier op dit forum, mijn naam is Elisabeth maar die naam was er al dus moet ik mezelf maar Elisabeth2 noemen.
Heb echt alles gelezen over implantaten maar vooral wat eraan vooraf gaat het bot uit heup en dat in je mond laten plaatsen.
Zelf moet ik op 10 juni a.s. mijn 1e operatie ondergaan, wie heeft er onlangs kaakoperatie gehad en hoe is alles is zijn werk gegaan.
Zie er heel erg tegenop!, liefs Elisabeth2
Elisabeth2

Hallo Elizabeth.....

Ik heb je al wel het nodige verteld en ik hoop dat ik je 'n beetje heb kunnen geruststellen.......ook ik wens je veel sterkte de 10e juni en laat je ons nog wel even weten, hoe je alles hebt ervaren....evt. via botopbouw gehad......

liefs van Tecla


Hoi Tecla,

Ga morgen "gewoon" nog werken, om maar even niet aan donderdag te denken, ik moet me 11.00 uur melden, operatie is rond 12.30/13.00 uur, duurt 3,5 uur, moet
1 nachtje daar blijven, heb vandaag allemaal toetjes enz. gekocht, babyfruithapjes. Kreeg net gisteren te horen dat mijn baarmoeder en schede beide zijn verzakt dus moet ik als ik ben opgeknapt weer onder 't mes, baarmoeder eruit, schede inkorten, dag of 5 in het ziekenhuis, 6 weken volledige rust, had even zoiets van hoe kan ik dat allemaal plannen, 3 operaties binnen half jaar, dan wil ik ook nog op vakantie en eind augustus gaat onze zoon trouwen, kantoor kan voorlopig even niet op me rekenen, maar gelukkig alle begrip van iedereen, liefs van Elisabeth :smt006
di, 06/08/2010 - 23:55 Permalink
Elisabeth2

Hoi Elisabeth,

Ik heb gistermiddag nog aan je gedacht. Hoe is het gegaan? Hoop dat het je een beetje meegevallen is?



Hoi Tecla,

Zit nu voor 't eerst achter computer omdat ik toch naar toilet moest dacht ik loop maar even door. De binnenkant van mijn mond is helemaal dik, pijnlijk en blauwzwart. Het lopen gaat me steeds beter af, ben wel heel trillerig, wankel nog wat maar donderdag mag ik proberen trap te lopen, vrijdag terug voor controle naar Zwolle, dan 2 weken later hechtingen eruit. Ik denk als je nagaat wat voor operatie 't is geweest dat ik 't goed doe, mijn rug doet wel heel veel pijn. De nacht na de operatie kon ik niet slapen heb dus maar beenoefeningen liggen doen in het ziekenhuis, de volgende ochtend mocht ik lopend aan arm van verpleegster naar toilet.
Het eten smaakt me prima (zeebanket ook zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig, ik mag er maar 2 per dag van mezelf), ik ben heel erg verwend met post en bossen bloemen, prachtig!, weet jij als ik over maand of 4 / 5 die 6 implantaten erin moeten of dat ook onder volledige narcose gaat en moet je dan blijven, ben ik helemaal vergeten te vragen? Voor jou nog 2 weekjes en dan heb je prachtig gebit, ben je al behoorlijk aan het aftellen......................., ik duim dat 't suc6 mag zijn, ik hoor wel van je hoe tevreden je bent, :smt003 groetjes Elisabeth
ma, 06/14/2010 - 19:53 Permalink
tecla

dag lieve Elizabeth....leuk iets van je te horen.....en als ik het zo lees is het je toch wel meegevallen he?
In ieder geval is dit achter de rug......ja bij mij zijn de implantaten(totaal 6 stuks..4 boven 2 beneden) onder volledige narcose geplaatst (ze halen dan ook gelijk de schroefjes eruit die erin geplaatste zijn)en ik hoefde niet te blijven....s'morgens half 8 komen en rond 2en was ik weer thuis...wel weer 2/3 weken zonder prothese lopen(dus weer binnen blijven) en prothese later weer aan laten passen.


Wel vervelend dat je last van je rug hebt...komt dat misschien van het liggen?

In ieder geval wens ik je beterschap en HEEL veel sterkte...en denk aan strakkies..hoe mooi je er dan uit zal zien en nooit meer hoeft te plakken.

Ja ook ik kijk uit naar de 28e.....ooohhhhhh kan niet wachten en zeker te weten ga ik jullie vertellen over hoe en wat.....

liefs van Tecla.
ma, 06/14/2010 - 20:35 Permalink
Elisabeth2

Hoi Elisabeth,
Hoi Tecla,

Ben tijdje niet op computer geweest. Mijn wond in mond (zelf noem ik 't de rollade) ziet er nu goed rose uit, de zwellingen zijn weg.
1e controle gehad, ze waren niet ontevreden. Op foto's is te zien dat onder neusbot schroeven en plaatjes zitten om bij elkaar te houden.

Uitleg over heupoperatie gevraagd omdat het litteken zo mooi klein is en de pijn zo erg (ik ben echt geen pieper), nou die operatie was niet niks, er moest zoveel uit zowel stuk bot als merg, spiertjes doorgesneden kan nog maanden duren voor die elkaar weer hebben gevonden en vanzelf aan elkaar gaan groeien.

Wat me tegenvalt, is het kunnen lopen, zitten, liggen, die schrijnende, brandende pijn op rug, bovenbeen, had jij dat ook?

Jij succes de 28e, ik moet 29e weer op controle, hoor graag van jou hoe 't met je gaat, ben je nog steeds binnen en ontvang je wel of geen bezoek, ik ben echt grenzen over gegaan door zonder tanden in mensen te ontvangen en er mee te praten, vind 't nog steeds verschrikkelijk, groetjes liefs Elisabeth


Ik heb gistermiddag nog aan je gedacht. Hoe is het gegaan? Hoop dat het je een beetje meegevallen is?



Hoi Tecla,

Zit nu voor 't eerst achter computer omdat ik toch naar toilet moest dacht ik loop maar even door. De binnenkant van mijn mond is helemaal dik, pijnlijk en blauwzwart. Het lopen gaat me steeds beter af, ben wel heel trillerig, wankel nog wat maar donderdag mag ik proberen trap te lopen, vrijdag terug voor controle naar Zwolle, dan 2 weken later hechtingen eruit. Ik denk als je nagaat wat voor operatie 't is geweest dat ik 't goed doe, mijn rug doet wel heel veel pijn. De nacht na de operatie kon ik niet slapen heb dus maar beenoefeningen liggen doen in het ziekenhuis, de volgende ochtend mocht ik lopend aan arm van verpleegster naar toilet.
Het eten smaakt me prima (zeebanket ook zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig, ik mag er maar 2 per dag van mezelf), ik ben heel erg verwend met post en bossen bloemen, prachtig!, weet jij als ik over maand of 4 / 5 die 6 implantaten erin moeten of dat ook onder volledige narcose gaat en moet je dan blijven, ben ik helemaal vergeten te vragen? Voor jou nog 2 weekjes en dan heb je prachtig gebit, ben je al behoorlijk aan het aftellen......................., ik duim dat 't suc6 mag zijn, ik hoor wel van je hoe tevreden je bent, :smt003 groetjes Elisabeth
ma, 06/21/2010 - 12:55 Permalink
Elisabeth2

dag lieve Elizabeth....leuk iets van je te horen.....en als ik het zo lees is het je toch wel meegevallen he?
In ieder geval is dit achter de rug......ja bij mij zijn de implantaten(totaal 6 stuks..4 boven 2 beneden) onder volledige narcose geplaatst (ze halen dan ook gelijk de schroefjes eruit die erin geplaatste zijn)en ik hoefde niet te blijven....s'morgens half 8 komen en rond 2en was ik weer thuis...wel weer 2/3 weken zonder prothese lopen(dus weer binnen blijven) en prothese later weer aan laten passen.


Wel vervelend dat je last van je rug hebt...komt dat misschien van het liggen?

In ieder geval wens ik je beterschap en HEEL veel sterkte...en denk aan strakkies..hoe mooi je er dan uit zal zien en nooit meer hoeft te plakken.

Ja ook ik kijk uit naar de 28e.....ooohhhhhh kan niet wachten en zeker te weten ga ik jullie vertellen over hoe en wat.....

liefs van Tecla.
ma, 06/21/2010 - 12:57 Permalink
tecla

het was ff raar lezen, maar snap 'm wel......


Nee mijn prothese is later aangepast(na de implantaten) en heb deze in..ik dus nog 1 week...ik zal je zeker berichten hoe die prothese op implantaten me bevalt.....

Nee echt veel last heb ik niet gehad van mn heup..nou ja de eerste 5 dagen voelde het wat pijnlijk en hij was blauw....maar ernstig? nee....

Ook ik ben id die tijd wel over mn grenzen gegaan en er mochten 'n paar HELE goede vrienden op visite komen....verder eigenlijk niemand.....

Sterkte ermee en we hebben kontakt.

liefs
ma, 06/21/2010 - 17:06 Permalink
Elisabeth2

Hoi Tecla,

Hoe gaat 't met je? Voel je je weer 200% mens, ik hoor graag van je hoe 't bevalt? Sorry dat ik nu pas reageer maar lag met keelonsteking in bed en had zo'n hoge koorts was even niet bewust van data.

Zelf heb ik nieuwe prothese moeten laten maken, want ze hebben mijn kaak letterlijk gebroken en moeten kantelen om er nog iets van te maken dus heb ik heel andere stand van kaak, met mijn oude prothese voelde ik me zoals Theo en Theo met die hazetanden dus dat was even letterlijk slikken. Sinds gisteren nieuwe prothese gekregen met mijn "eigen" tanden uit vorige prothese en toch heb ik heel ander uiterlijk, helaas. Is echt wennen maar ja, ik ben wel dankbaar dat 't tegenwoordig allemaal kan dus durf nu weer onder de mensen te komen.

Lang genoeg over mij, ben heel benieuwd hoe gelukkig jij bent, liefs Elisabeth :smt001 :smt001 :smt001
do, 07/01/2010 - 10:17 Permalink
tecla

Hai Elizabeth......ik heb al gereageerd bij m'n implantaten zitten erin.....

Dinsdag is mn prothese dan geplaatst ipv maandag, wegens 'n foutje van het tandtechnisch laboratorium.
EN......prothese voelt heerlijk..heb ook geen last van drukplekken....sávonds haal ik m er wel uit en daar heb je wel wat kracht voor nodig....is even wennen hoe je er grip op krijgt...

En wat ook zo heerlijk is.....geen grote bovenplaat meer in je mond....kan nu weer mn gehemelte verbranden aan de hete thee..hihi.
En dat ik zomaar kan kauwen op iets zonder dat mn prothese rond draait in mn mond....echt ik wist niet wat me overkwam....dit is 'm
[attachment=0]klik.jpg[/attachment]

ben ook heel tevreden over de stand van de tanden...hebben ze echt heel prachtig gedaan.

Maar wat vervelend voor jou dat jouw mond zo veranderd is door die botopbouw.....misschien veranderd het nog.
Dus jij 'n hele nw. prothese? dan neem ik aan dat die andere niet aangepast kon worden....wat jij zegt over dan had je konijnentanden/Theo en Thea tanden gehad, heb ik meer gehoord...
Bij mijn implantaten zitten erin kan je dat ook lezen...volgens mij 2e pagina.

Dus bij jou nu alles lekker laten vastgroeien en dan straks je implantaten...weet je al wanneer?

Echt.geloof me...verheug je er maar vast op...er zijn zelf nu momenten dat ik er niet eens aan denk dat ik 'n prothese in de mond heb....en dat zal alleen maar beter worden..denk ik....
Alles moet even wennen en met sommige woorden praat ik wat raar..

Dus al met al ben ik 'n ZEER tevreden mens en blij dat ik het allemaal heb laten doen en dat het dus zeker de moeite waard is geweest....

sterkte Elizabeth....nog ff doorzetten en beterschap

groeten van Tecla
Attach
do, 07/01/2010 - 13:04 Permalink
Elisabeth2

Gefeliciteerd, wat prachtig! Wat zul je trots en blij zijn. Bedoel je figuurlijk ergens op kauwen want dat mag toch pas later of bedoel je zacht ergens op kauwen, komt er tzt moment dat je bijvoorbeeld weer appel uit de hand mag eten.

Wat lijkt me dat geweldig geen "plastic" gehemelte meer, ook zal alles anders gaan smaken denk ik.

Ik ben heel blij voor je, dit staat mij eind april/mei te wachten dus dat duurt nog even, 31 augustus 2e controle en dan eind november de implantaten erin!

Het ga je goed, geniet ervan en goed :smt001 :smt001 :smt001 :smt001 , dit is je "laatste" kans op schitterend gebit, geniet ervan!

Bye bye Elisabeth :smt006 :smt006 :smt006 :smt006
do, 07/01/2010 - 15:25 Permalink
tecla

Nee ik bedoel echt (lekkerlijk) kauwen....bv 'n appel afbijten...(heb ik nog niet gedaan by the way)
Ik mag alles er direkt mee kauwen hoor.....en lekker harde korst van pizza!!! volgende week ga ik er ff eentje halen...heb ik sinds 3 sept. niet meer gehad. Dat kon ik bv niet meer mer die aangepast prothese.....dat was echt behelpen.
Moet nu dus ook weer uitkijken dat ik weer niet teveel ga eten...hahahaha


Ooh jij dus eind november de implantaten...en dan weer ff 4 maanden wachten....och en dan heb jij 'm ook.

Jazeker HEEL goed schoonhouden..krijg as maandag poetsles...


groetjes van TECLA
do, 07/01/2010 - 15:57 Permalink