een bobbeltje in het tandvlees

Author:
emsje87
Posted:
zo, 05/16/2010 - 13:02
ik heb 2 weken geleden een gaatje laten vullen, onder de behandling deed al zeer, ik riep vaak het lijkt wel op een onstoken zenuw...verdovingen hielp amper..:S terwijl ik er met een wortenkanaal echt altijd rustiger lag, dan dit gaatje vullen wat echt pijn deed..het voelde dus al niet goed gaf het denk 3 keer aan, toch gevuld, en paar dagen later/week kwam er een bobbeltje in tandvlees bij die kies...aan de kant van me tong, had pas geleden aan de andre kwadrant apex gehad...mijn vraag duid een bobbeltje altijd aan op een wortelpunt onsteking? en wat gaan ze dan meestal doen al heb je geen wortekanaal gehad! de kies is alleen gevuld...moet je dan een wkb + apex of moet je zowiso naar de kaakchirurg...

De pijn voelt heel raar aan...bij mijn andere wortelpuntonsteking deed heel die kies zeer en vooral dicht bijten...nu bij deze kies, doet vooral die bobbel erg zeer en daar boven, dichtbijten doet geen zeer, ik kan het ook niet vergelijken met een onstoken zenuw het voelt heel raar, het trekt wel door, ook naar me tong
Lieneke

Nee, een bobbeltje wijst niet per definitie op een wortelpuntontsteking waar een wkb voor nodig is. Er kan ook sprake zijn van parodontitis. Maar wanneer die vulling inderdaad diep gelegd moest worden, is het inderdaad waarschijnlijk dat er toch een wkb nodig zal zijn....
zo, 05/16/2010 - 15:03 Permalink
emsje87

Dankje voor je reactie lineke...ik bel morgen gelijk de tandarts op.

Het bobbetle is onstaan nadat ik eigenlijk bij hun vandaan kwam, toen ze het gaatje hadden gevuld. paar dagan erna...vrees toch wel erg voor wortelpuntonsteking...die heb ik paar maanden ook al eerder gehad...maar kunnen ze allen wkb doen? is dat dan niet te weinig, omdat er dan ook fitsel zit betekend het niet dat het al heel ver zit?
zo, 05/16/2010 - 20:01 Permalink