Bocasan

Author:
sonic180
Posted:
do, 05/06/2010 - 13:01
Ik wil vndg een nieuw doosje bocasan halen, wordt mij door de apotheek en tegenover liggende DA verteld dat dit uit de handel is genomen!

Kan iemand mij dit bevestigen? of is het een rot smoesje om het niet op voorraad te hebben ? :roll:
sonic180

oral b.. :smt001


heb na veelvuldig zoeken gevonden dat het inderdaad uit de handel is..
de waarom kan ik niet vinden..

iemand die misschien een goede vervanger weet ?
heb corsodyl gehad, maar dat werkte niet zo goed als bocasan..
do, 05/06/2010 - 13:23 Permalink
Lieneke

Is het uit de handel? Niks van gehoord....vervelend zeg...misschien moet de verpakking worden aangepast oid (omschrijving product moet dan anders of er moet een extra kenmerkje op). Gebeurt vaker. Wel onhandig!
do, 05/06/2010 - 18:49 Permalink
samantha23

misschien een hele verlate reactie op dit topic, excuses hiervoor, maar ik heb ergens gelezen waarom Bocasan uit de handel is genomen.

De site van john en ans drogisterij legt het volgende uit:

Waarom gaat het uit de handel.

De fabrikant P&G heeft er voor gekozen om geen aanvraag in te dienen om het product als geneesmiddel te registreren. Dit is vrij kostbaar. Vandaar deze keus.Het stond al geregistreerd maar er moest een nieuwe aanvraag worden ingediend. De kosten wogen niet op tegen de opbrengst. Vandaar deze keus.


hopelijk heb ik hiermee toekomstige nieuwsgierigen voldoende geinformeerd over het uit de handel halen van Bocasan.
do, 07/08/2010 - 18:22 Permalink
Spiegeltje

De tip van vV is zo gek nog niet: veel goedkoper en het werkt zeker zo goed. Voor waterstofperoxide moet je wel naar de apotheek tegenwoordig, sommige ouderwetse drogisten hebben het ook, meestal 3% sterk, Dat is iets teveel van het goede, daarom vlak voor gebruik even 1 op 1 verdunnen met water om op 1,5% uit te komen.

Waterstofperoxide veroorzaakt vaak een wat onaangename nasmaak. Als u het langer dan een week gebruikt, kunt u last krijgen van een ‘harige tong’. Het is dus niet voor permanent gebruik, maar dat is (was) Bocasal ook niet.
do, 07/08/2010 - 20:48 Permalink
Lieneke

misschien een hele verlate reactie op dit topic, excuses hiervoor, maar ik heb ergens gelezen waarom Bocasan uit de handel is genomen.

De site van john en ans drogisterij legt het volgende uit:

Waarom gaat het uit de handel.

De fabrikant P&G heeft er voor gekozen om geen aanvraag in te dienen om het product als geneesmiddel te registreren. Dit is vrij kostbaar. Vandaar deze keus.Het stond al geregistreerd maar er moest een nieuwe aanvraag worden ingediend. De kosten wogen niet op tegen de opbrengst. Vandaar deze keus.


hopelijk heb ik hiermee toekomstige nieuwsgierigen voldoende geinformeerd over het uit de handel halen van Bocasan.


Bedankt!!!
do, 07/08/2010 - 21:00 Permalink
Spiegeltje

Maar men springt meteen in het gat in de markt ....... Bikosan!

Volgens mij een huismiddeltje van een of andere vage drogist, maar toch. Ik zou het bij gewoon waterstofperoxide houden, nogmaals veel goedkoper Bocasan was een overbodig product.

Opmerkelijk feitje: de werkzame stof in Bocasan wordt ook gebruikt in wasmiddelen als bleekmiddel, onder door Procter & Gamble (Ariel). Dezelfde producent als Bocasan.
do, 07/08/2010 - 21:10 Permalink