Volgende maand, moet ik 4 kronen in 1 behandeling( betreft 4 kiezen, boven en onder) laten maken, ik zie hier enorm tegen op, omdat ik best angstig ben voor een tandartsbehandeling,
nou zei de tandarts wel, je kunt het in twee keer doen, maar dan maak je je twee keer zenuwachtig, en dan ben je er ineen keer vanaf. Nu is mijn
vraag; is het te doen, om de behandeling in 1 keer te doen? Hoe lang gaat het wel niet duren? Ik heb nu al slapeloze nachten. Ik ben zeer benieuwd
naar jullie (gerustellende...hoop ik) reaktie
nou zei de tandarts wel, je kunt het in twee keer doen, maar dan maak je je twee keer zenuwachtig, en dan ben je er ineen keer vanaf. Nu is mijn
vraag; is het te doen, om de behandeling in 1 keer te doen? Hoe lang gaat het wel niet duren? Ik heb nu al slapeloze nachten. Ik ben zeer benieuwd
naar jullie (gerustellende...hoop ik) reaktie
Re: Meerdere kronen
nee, het is geen Cerec-methode, hij zal ze wel gewoon slijpen, een afdruk maken van de boven kaak en de onder kaak, noodkronen erop, de "echte" kronen worden gemaakt in een laboratorium, dus ik heb een tweede afspraak, 14 dagen later, om de definitieve kronen te laten plaatsen, mijn angst is, om de eerste afspraak, de tandarts zal 4 kiezen moeten slijpen en daarom vraag ik mij af of het "vol te houden is". Ik ben heel bang voor het boren in het algemeen. Volgens mij is hij toch zo 90 minuten bezig hiermee.
1 kroon of 1 vulling vind ik al niks, laat staan 4 stuks tegelijk. Misschien stel ik mij gewoon erg aan, maar het idee alleen al.
De tandarts wilde ook wel de kiezen gewoon vullen, maar de vullingen zijn al zo enorm groot en hij zei, dat ik uiteindelijk toch wel kronen zou krijgen, dus ik stemde toe, om dan maar gelijk voor de kronen te gaan.....brrrr.
Wat je tandarts zegt begrijp ik overigens ook wel hoor. Als je al bang bent is het natuurlijk wel fijn om er in één keer vanaf te zijn. Maar als de eerste keer meevalt omdat het niet zo extreem lang duurt, zie je misschien ook minder op tegen de tweede keer.
Lijkt mij.
Bedankt voor je reaktie, maar ik denk, dat ik toch alles ineen keer laat doen, dan ben ik er wel van af.
Heb je wel eens bedacht, of misschien hier op dit forum gelezen, hoe je de tijd dat je bij je tandarts ligt wat ontspannen door kunt komen?
Als je nog wat tips nodig hebt wil ik je die wel geven.
Bedankt voor je reaktie, ik ga eens rondkijken op het forum.
Maar goed, als de behandeling 2 uur gaat duren, weet ik niet of ik de ontspanningsoefeningen wel kan volhouden, en dat geluid van de boor
blijf ik toch wel horen...het is niet anders.
Ik meende dat hij het over 90 minuten had, maar ik heb niet goed geluisterd, omdat ik op dat moment zo geschrokken was, omdat hij deze diagnose van 4 kronen had, ik weet ook niet of zo iets uitloopt qua tijd. Ik ben ook het liefst zo snel mogelijk de behandelruimte uit bij de tandarts, als hij klaar is, dus vragen heb ik op dat moment nooit. Misschien een beetje dom van mij, maar dat zijn de zenuwen.
Maar u weet vast wel, of het vol te houden is, om de 4 kiezen te slijpen op de eerste afspraak, is het niet veel voor 1 afspraak, ik heb er echt geen idee van.
In iedergeval bedankt voor het meedenken en voor uw antwoord.
De behandeling van 4 kronen heb ik ineen keer laten doen, de def. kronen moeten er nog op. Maar ik moet zeggen, de behandeling is mij echt mee gevallen.
Fijn dat dit openbaar Forum er is en bedankt voor het meedenken!