7 Jaar niet naar de tandarts geweest!!

Author:
Spiration
Posted:
di, 03/16/2010 - 10:23
Hey iedereen,

Ik ben net zoals velen ontzettend bang voor de tandarts, dat komt ook omdat ik een speciaal gebit heb!!
Ik had namelijk nog melkkiezen, en mijn tandarts besloot die er tussen mijn 16e en mijn 18e die per 2 er elke keer uit te halen. En als er dan een afspraak stond belde ik hem weer af, heel flauw natuurlijk.. Maar goed toen ik 18 werd heb ik direct besloten om niet meer naar mijn tandarts te gaan!! Niet dat ik bang was voor het trekken, maar die tandarts voelde gewoon niet goed, mijn eigen tandarts is namelijk overleden en toen kwam er zo'n vervanger waarbij ik het idee kreeg een ontzettende kleuter te zijn omdat ik gewoon angstig was!!

Maar goed nu 7 jaar verder heb ik de stap gezet en een tandarts benaderd en uitgelegd dat ik enorm angstig ben geworden, maar ik denk ook dat het meer schaamte is dan angst, je stelt het elke keer uit en nu 7 jaar verder schaam ik me gewoon... Maar goed ik ben vanmiddag om 13.30 aan de beurt!! Ze gaan eerst kijken en wat foto;s maken en dan hoor ik wel hoe slecht het is...

Door het aantal verhalen wat ik hier heb gelezen ben ik toch een stuk minder zenuwachtiger... Maar goed leuk is het niet!!
Maar ik moet nu wel, ik merk aan mijn gebit dat het niet goed is..
Gaan jullie voor mij duimen.. :D

Ik laat wel weten hoe het is gegaan..

veel liefs Anja
Spiration

hahaha ik zie dat dit bericht van mij nog steeds bestaat!! En dat het ontzettend vaak is bekeken!!
Ik zou iedereen graag een hart onder de riem willen steken, die nog steeds met angst rond loopt en twijfelt of ze het moeten doen.. Gewoon doen!! Ik heb mezelf toen aangemeld bij een angsttandarts en dat was ontzetten fijn.. Tuurlijk toen voor die eerste keer weer in die stoel zat, was ik overal aan het zweten, en ik kon wel over mijn nek gaan, maar toch bleef ik zitten!!
Van te voren vroeg deze mevrouw ook rustig waarom ik niet durfde, en toen bleek toch echt het dat de schaamte het over neemt van de angst...

Na een kort verhaaltje waarom ik dan nu toch wel durfde, vroeg ze me of ik in de stoel wou zitten, en het resultaat, 1 klein gaatje tussen 2 kiezen, maar daar konden ze nog niet echt wat aan doen.. En ik had tandvleesontsteking door mijn zwangerschap gekregen.. En dat was het!!!
Na 7 jaar... Ik was toch wel een beetje trots op mijzelf, dat ik eindelijk die stap heb gezet.

Na die eerste keer moest ik nog een keer terug komen om alles schoon te maken, dat deed wel zeer idd, maar ze probeerde elke keer wat te verdoven... En afgelopen November was weer de gewone controle en alles was goed, moest alleen wel gaan flossen!!

Dus al met al ben ik blij dat ik toen die stap heb gezet... Heb je vragen voor me, stuur maar gewoon een berichtje!!

Groetjes Anja
za, 02/19/2011 - 13:32 Permalink
scaredycat

Hey Anja, dat is nog eens een mooi verhaal EN een mooi resultaat!

Echt iets om trots op te zijn! En nu gewoon het poetsen en de controles ieder half jaar volhouden;
in een half jaar kan er lang zoveel niet gebeuren, dus ALS er wat is is het herstel ook minder heftig.
Zo zie en ervaar ik het nu tenminste en dat hou ik alweer 5 jaar vol!
za, 02/19/2011 - 23:45 Permalink