Beugel of andere oplossing?

Author:
famke21
Posted:
ma, 03/15/2010 - 23:35
Hallo,

Op mijn 12e werd mijn scheve gebitje eindelijk onder handen genomen en heb ik 2 jaar een blokjesbeugel gedragen. Toen het gewenste resultaat was bereikt mocht de beugel eruit.

Toen ik 14 werd begonnen mijn voortanden van mijn bovengebit weer naar voren te staan. Hiervoor kreeg ik weer een blokjesbeugel, van hoektand tot hoektand. Toen mijn voortanden weer recht stonden kreeg ik zo'n doorzichtig bitje die ik 's nachts in moest houden. Deze heb ik een lange tijd nog in gehad, tot een jaar of 17.

Nu ben ik 21 is de tand rechts van mijn voortanden achter mijn voortand gekropen. Resultaat: scheef bovengebit! Hieronder 2 foto's waarop je mijn probleem kan zien.

Mijn vraag is: moet ik hiervoor weer een beugel nemen of krijg ik dan over een paar jaar voor de 3e keer weer het verhaal dat mijn tanden hun oude plekje gaan opzoeken? Of moet ik kiezen voor facings?
Attach
alpifresh

Ik vind dat je hele mooie tanden hebt. Facings lijken mij zonde. Het verandert ook niks aan wat er gaande is met je tanden. Straks heb je verschoven facings???

Ik hoor je niet praten over een spalkje, blijkbaar heb je die niet. Hopelijk zou daarmee een blijven(der) resultaat bereikt kunnen worden.

Mijn advies: beugel. Het gaat om gezonde tanden, daar moet je niks aan laten slijpen of zo, ook niet willen verbergen. Die moet je laten zien.
ma, 03/15/2010 - 23:42 Permalink
doradoor

jee dat lijkt wel een beetje mijn gebit :lol: !
Ik ga volgende maand naar d eorthondontist voor een uitgebreid onderzoek en behandelplan. Dit kost me wel 300 euro, maar na het eerst gesprek heb ik nog te veel vragen, of ik bijv witte slotjes kan en wat dit meer kost. Pas daarna beslis ik of ik een beugel wil.
Attach
za, 03/27/2010 - 18:39 Permalink