mijn implantaten zitten erin!!!

Author:
tecla
Posted:
vr, 01/08/2010 - 13:24
Hallo belangstellenden....

Vanmorgen om 8 uur zijn ze begonnen met de implantaten te plaatsen ( onder volledige narcose)..om 10 uur lag in in de uitslaapkamer en nu ( 13 uur)zit ik weer in mn eigen huiskamer dit berichtje te tikken....
EN..............100% meegevallen....de verdoving trekt er langzaam nu uit en heb 'n beetje pijn...is zeer zeker te dragen, maar heb voor de zekerheid wel 'n pijnstiller genomen.
Volgens de kaakchirurg zag ,na de botopbouw, mijn bovenkaak er PRIMA uit...en de implantaten gingen er "mooi" in.Onder was wat moeiljker, omdat het bot daar wat puntig was en achterover helde....wat bot horizontaal eraf gehaald en de implantaten zitten nu wel wat dichter bij elkaar dan de kaakchirurg eigenlijk wilde.Maar dat hoefde geen concequenties te hebben voor de klikprothese.

Nu moet ik 14 dagen het even rustig aan doen wat eten betreft...vloeibaar dus en (helaas)ook 14 dagen GEEN prothese in!!! Dat wordt dus 14 dagen binnenzitten....
Of mn gezicht er ook blauw uit zal gaan zien, zal ik morgen wel zien..tot nu toe alleen wat opgezet.

Ik hoop dat ik voor de mensen die dit ook nog moeten ondergaan de angst wat heb kunnen afnemen.

Groetjes van 'n TECLA( die heel blij is dat dit weer achter de rug is.....)
geke58

Hallo allemaal.
Ik heb al eerder hier gereageerd ,ik heb in januari 2009 een totale extractie gehad van boven en onder.
Vele maanden later en vele aanpassingen later heb ik afgelopen donderdag 7-1-2010 onder volledige narcose in mijn onderkaak 2 implantaten gekregen,en is mijn kaak afgevlakt..
Ik moet zeggen dat het allemaal reuze is mee gevallen,heb wel antibiotica.
Verder een mond vol met hechtingen ,het voelt wel stijf aan en is wel wat gevoelig ,maar heb eigenlijk geen pijn stillers meer nodig.
Het is wel een raar gezicht in mijn mond,maar ach na een week ziet het er allemaal vast beter uit.
Nu is het wel aanpassen met eten ,maar ik kan zacht brood zonder korst eten en gelukkig zitten we in de stamppot tijd .
Tecla ik heb je berichtjes gelezen en ik wens je een goede heling en dat we maar weer een stralende glimlach krijgen....
Ik denk dat er bij mij ook ooit boven heel wat aan gedaan moet worden...
Groetjes van Géke
za, 01/09/2010 - 22:48 Permalink
tecla

dank je Geke voor je medeleven.....met jou heling ook alles nog goed?

Met mij gaat het nog steeds heel goed...ook praktisch geen pijn..al neem ik nog wel pijnstillers.
Wel is mijn onderkaak wat opgezet en wat stijf en begin ik 'n blauwe snor te krijgen :smt005
Bij de botopbouw in sept. jl. had ik 'n blauw ringbaardje...dus als het hier bij blijft , ben ik dik tevreden.
Nog wel ff 3 weken (ik dacht in eerste instantie 2 weken) tandeloos doorbrengen en eerlijk gezegt vind ik dat nog wel het ergste!!..dat betekent 3 weken binnenzitten...en soep, vla, soep vla eten...
Maakt allemaal niet uit...als ik over 4 maanden maar die implantaat prtothese erin heb.....daar heb ik dus HEEL veel voor over...

gegroet allemaal uit Groningen
ma, 01/11/2010 - 09:39 Permalink
geke58

Hoi Tecla...
Hier gaat alles goed de hechtingen beginnen los te laten en het ziet er allemaal vrij rustig uit.
Alleen de hechtingen onder mijn onderlip die trekken en daar ziet het nog wat rood.
In de eerste instantie dacht ik van huh wat een raar wit spul komt er op mijn kaak,maar dat blijkt nu van de hechtingen te komen hihihi .
De implantaten zelf doen niet zeer tis alleen stom gezicht één implantaat zit boven de kaak de ander zit onder het tandvlees en zie je niet maar voel je wel.
De kaakchirurg weet dit,stom eigenlijk dat ik niet gevraagd heb waarom.
Maar ja ik wilde zo graag dat z-huis uit en ach dan halen ze het tandvlees maar weer los .
Ik heb het ergste achter de rug (ben een paniekeling).
Ik ben niet blauw nergens ook niet overdreven dik alleen mijn kin ietsje opgezet maar alleen ik zie dat .
Het enigste plekje wat bij mij blauw is ,is waar ze verkeerd geprikt hebben voor het infuus in mijn arm . :smt012
Volgende week moet ik weer voor nacontrole en dan maar hopen dat ik ondergebit af en toe in mag.
Ik ben nog steeds blij dat ik de stap genomen heb om verleden jaar alles te laten trekken ,ik heb geen pijn meer,geen ontstekingen meer zelfs met een loszittend onder gebit voelde ik me beter als voor die tijd.
ik ben trouwens 51 ,hou oud ben jij als ik vragen mag!! :smt017
Nou ik hoorhet verdere verloop wel ben blij dat iklotgenoten ben tegen gekomen.
Groetjes uit De Liemers...(Zevenaar)
ma, 01/11/2010 - 10:34 Permalink
tecla

hallo voor de evt. belangstellenden,

Vanmiddag op kontrole geweest bij de kaakchirurg en op de foto geweest.....mn implantaten zitten er prima in en tandvlees zag er ook prima uit.
Nu dus wachten op 26 april...dan gaan ze beginnen met mn prothese op implantaten......


Hoe gaat het met de anderen?....hebben er al meer vorderingen gemaakt?...ben wel nieuwsgierig...


groetjes van Tecla uit Groningen
di, 03/09/2010 - 17:05 Permalink
geke58

Hallo Tecla............en alle mede mensen die met gebit bezig zijn...

Ben even tijdje niet op deze site geweest i.v.m. problematiek op werk.
Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste afspraak gehad bij de tandarts en heb ik moeten happen voor de
lepel die ze individueel voor mij gaan maken.
In die lepel ga ik dan happen voor mijn nieuwe gebit.
Volgende week woensdag moet ik terug komen wat ze precies dan gaan doen weet ik nog niet ,maar alles bij elkaar heb ik nog 6 afspraken en op de laatste is mijn prothese voor boven en prothese onder op implantaten klaar.
Nu is het nog erg behelpen mijn boven gebit zit veels te los kost me kapitalen aan plak spul en onder heb ik alleen maar in als ik buiten de deur ga of ga eten.
De Implantaten zitten stevig vast en tandvlees is goed poetsen voelt nog steeds raar aan.... :smt001
Maar ik kijk uit naar de dag dat ik in ieder geval mijn onder prothese niet meer hoeft te plakken.
Wat betreft boven zal de tijd het moeten leren..misschien moet ik het hele traject nog doorlopen wat jij al hebt mee gemaakt.
Verder wens ik jou en alle anderen veel succes..Het is stil op het forum ,waarschijnlijk stilte voor de storm :smt003
Groetjes van Géke
di, 03/09/2010 - 22:47 Permalink
tecla

ha die Geke....wat vervelend dus problemen op het werk.

Eerlijk gezegt heb ik mijn prothese dus ook meer uit dan in hoor!! :smt005
Ook alleen in als ik naar buiten ga, plak ik boven en onder vast en eten doe ik gewoon zonder...dan maar kauwen zo goed als het kan...anders maar niet...is niet goed...maar ja.


Spannend voor jou.....binnenkort dus je nw gebit.......

Ik heb na 26 april ook 6 afspraken staan.

groetjes en sterkte met alles.....
wo, 03/10/2010 - 09:26 Permalink
geke58

Hallo mede implantaters..(wat klinkt dat)

Ik kom net weer van de tandarts af.
Ze hebben bij mij de schroeven van de implantaten er af gedraaid en op de implantaten en grote schroef
gedraaid .
Hier om heen werd een of ander prutje gespoten en toen moest ik in de lepel die verleden keer is gemaakt
happen..
Al met al lig je toch een behoorlijk tijdje met je mond open..
Toen weer die schroeven er af draaien en de dekseltjes(zo noem ik het) weer op de implantaten.
Zoals gewoonlijk lag ik nu ook weer te rillen op de stoel,maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig.
Je voelt wel dat ze aan het schroeven zijn maar pijnlijk is het absoluut niet.
Het enigste wat ik nu voel is wel het tandvlees om de implantaten ,maar dat is normaal zegt de tandarts.
Gewoon vanavond lekker poetsen en spoelen .
Nu ben ik lekker aan de thee en zit ik lekker te soppen met volkoren koekjes.
Alles bij elkaar heb ik nog 5 afspraken ,ik moet volgende keer happen voor het nieuwe boven gebit.
Mijn gebit gaat een hele metamorfose ondergaan ook al omdat ik altijd een enorme over beet heb gehad
Voorlopig ben ik weer een stapje dichter bij het einddoel.
Wens ik jullie allemaal veel succes de komende weken..
En laat eens weten hoe het jullie verder vergaat!!
Groetjes Géke
wo, 03/17/2010 - 14:24 Permalink
tecla

Tjee.......Geke spannend!!!...maak jij ook 'n voor en na foto?......niet om het niet nu neer te zetten...mag wel natuurlijk...maar gewoon voor jezelf.

Hier verder alles goed em ja ik heb ook nog wel last van mn tandvlees rondom 1 implantaat....niet ernstig ofzo..er is mee te leven...hahahaha.


groetjes van TECLA
wo, 03/17/2010 - 14:43 Permalink
Attie4

Goedemorgen mede implantaters :lol:
Ik kom hier maar even schrijven. Ik weet niet waar ik eigenlijk ''thuis hoor''
Mijn naam is Lynn . 44 jaar. En ik heb een paar weken te horen gekregen dat ik ook alles moet laten trekken en onder implantaten krijg. Ivm met een hele ingezakte onderkaak. Volgens de implantoloog is het onmogelijk om onder een 'gewoon 'gebit in te hebben.
Voor de verzekering moet ik wel zón drie maanden met een gebit 'proberen' voordat hij implantaten kan aanvragen. Dus het zal ws afzien worden.
Ik moet zo om 11.30 bij de tandtechnieker zijn, voor de tweede keer. zal wel de kleur moeten uitzoeken ofzo?
En 22 april worden mijn overgebleven tanden en kiezen , boven en onder getrokken.Dwz 5 kiezen en 9 ondertanden. Ik heb al heel veel kronen maar alles moet er dus uit. Eerst was er sprake van een frame. maar dat was ook niet mogelijk.In korte tijd heb ik ñogal wat tegenslagen gehad.Van het idee dat ik een frame zou krijgen en mijn kronen kon houden moet ik ineens alles eruit..
Ik heb met veel interesse jullie ervaringen gelezen, ook al moet ik nog aan alles beginnen , ik wil heel graag weten wat ik ongeveer kan verwachten. Hoelang ik vrij moet vragen van werk enz. Ik ben heel erg onzeker en zo ontzettend bang en nerveus voor alles.


Het helpt al wat om het neer te schrijven en medestanders te hebben..

Liefs Lynn
di, 03/23/2010 - 09:49 Permalink
tecla

Hallo Lyn......

Ja dat kan ik me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent.....bij mij is het al in juni 3 jaar geleden dat het restant (zo'n 18 tanden en kiezen) en heb ook zitten janken toen mijn tandarts het mij vertelde.

Fijn dat jij al zo snel voor implantaten mag gaan....ik heb ze er sinds jan. in....ook boven 4 stuks.


Je bedoelt hoelang je vrij moet nemen als je tanden en kiezen getrokken zijn?....

Dat ligt er helemaal aan hoe het jou zal vergaan...de een is de ander niet....en heb ook niet veel napijn gehad..ik heb gelijk mn prothese erin gehouden en af en toe ging ik heen om de scherpe randjes weg te laten halen.
Eten gaat in het begin wat moeilijk....eet gewoon wat vloeibaar of gooi het eten door de blender....het wijst zich vanzelf....
Na 3 maanden kreeg ik weer 'n nw . prothese, omdat de eerste steeds losser ging zitten....
in aug. 2008 dus werd dus de aanvraag gedaan voor 'n implantaat prothese en uiteindelijk 1 jaar later is alles gestart...eerst bopopbouw gehad in de bovenkaak....de rest kan je hier ergens wel lezen... en as 26 april gaan ze beginnen met het aanmeten van mn prothese op implantaten..uiteindelijk zal die eind juni klaar zijn.
Ik loop nu bij het UMCG op de afd tandheelkunde..daar wordt de prothese aangemeten en gemaakt.

heb je nog meer vragen...stel ze gerust....je zal vast wel antwoord krijgen van deze of gene.


sterkte en toi toi toi

groeten van Tecla

Kijk of ff bij botopbouw gehad.....ben vergeten onder welk item dat staat.....
di, 03/23/2010 - 12:20 Permalink
Attie4

Hallo Tecla,

Bedankt voor je reactie,
Ik heb jou verhaal en van Geke enz al meerdere keren gelezen hoor :lol:
Ik kon alleen de stap niet zetten om ook mij aan te melden. Maar omdat ik nu ook al de datum gekregen heb wordt het wel heel echt allemaal.
Vanmorgen moest ik opnieuw happen met speciaal gemaakte lepels . En dinsdag heb ik een afspraak voor de beetbepaling. Ik ben vergeten te vragen waarom dat niet meteen kon.

Ik ben ook zo enorm geschrokken toen ik hoorde dat ik alles eruit moest. Ik had het echt niet verwacht. Helemaal niet omdat ik heel veel tijd en geld in kronen had gestoken. Maar omdat ik al zo lang ermee bezig ben , zijn de eersten alweer aan vervanging toe. Zo blijf je ook aan de gang Vanaf mijn 14e ongeveer brak er zomaar spontaan stukjes van mijn tanden af. En hoe goed ik ook poetste, ik had altijd gaatjes.. Ook heb ik zo enorm vaak een zenuwbehandelingen en ontstekingen gehad. Eigenlijk altijd wat.

Gisteravond nog ben ik weer compleet over mijn toeren geraakt. Het is heel gek. Soms ben ik heel optimistisch en denk ik oke echt is ook het beste. Maar dan ineens is het paniek. Waarschijnlijk speelt ook het onbekende mee. Ik kan mij er geen voorstelling bij maken hoe het zal zijn. Ik lees heel veel dat een kunstgebit zoveel nadelen heeft....
O wat ben ik bang..
Omdat mijn onderkaak zo geslonken is en een ondergebit niet mogelijk verwacht de implantoloog dat ik niets aan de onderprothese zal hebben. En dan lijkt mij zo'n 8 maanden een lange tijd. Ook ivm werk enzo. Ik ben zo bang dat het te zien zal zijn ofzo.
Ik slaap er niet van en als ik slaap droom ik mijn angsten haha
Ik hoop echt dat het allemaal mee zal vallen als ik er nu al als een berg tegenop zie.

Sorry voor mijn klaagzang. (zo ontlast ik mijn man wel weer haha :wink: )
Bedankt voor het lezen 'luisteren'',

Liefs Lynn
di, 03/23/2010 - 16:41 Permalink
tecla

Hallo Lynn....

Zowel mijn onderkaak als mijn bovenkaak bleken niet geschikt voor 'n prothese..van dat ik alles vergoed krijg van de menzis.

Ik heb ook al heel veel geld uitgegeven aan mijn gebit..ook alles al gehad...'n brug....kronen...frame..nou ja en toen had ik geen keus meer....tijdens happen voor 'n nw frame, zat zelfs een van mn voortanden in het spul!!!!

Die 8 maanden kom je heus wel door....onderprothese gewoon vastplakken met kukident pasta..zorg dat je altijd 'n res.tube in je tas hebt....ik plakte het wel 5x op 'n dag vast....(en nu nog trouwens.....)

Ik ben die 3 jaar ook doorgekomen en ik was ook regelmatig radeloos....had geen priveleven meer...zonderde me steeds meer af...dat was ook de reden dat mijn kaakchirurg voor mij bemiddelde en 'n aanvraag bij de menzis indiende....
Kan je je voorstellen dat ik uitkijk naar eind juni???

Echt al met al valt het echt wel mee...je leert er als het ware mee omgaan.....en niemand zag dat ik 'n prothese had hoor......ja die eerste was niet mooi..die 2e die ik kreeg (na 3 maanden )was helemaal naar mn zin) zo wil ik 'm ook zeker weer en dan op implantaten....

Zorg dat je foto's meeneemt van hoe je het nu hebt...zij maken 'm dan zo goed mogenlijk na....neem 'm niet te wit...lijkt onecht....
Dit zijn maar wat tips.....

sterkte nogmaals....
di, 03/23/2010 - 18:52 Permalink
Attie4

Hi Tecla,

Bedankt voor de tips.
Jeetje 3 jaar!!! Ik kan mij voorstellen dat jij heeeel blij zal zijn als het eind juni is. Dat is een hele lange weg die je bent af gegaan.
Maar als je straks helemaal klaar bent is het je wel waard geweest denk?

Fijne avond,
di, 03/23/2010 - 21:33 Permalink
Attie4

Goedemorgen,

Ik kom weer even langs. Vanmiddag 16.00 naar tandtechnicus voor beetbepaling. Langzaam maar zeker komt het allemaal dichterbij....De kleur en tanden uitkiezen lijkt mij dan wel weer leuk om te doen. Misschien mag dat vanmiddag ook. Alhoewel ik denk dat dat later pas komt.
Aan de ene kant zou ik wel blij zijn als ik het trekken enz achter de rug heb en ik kan aftellen naar de implantaten. Er tegenaan zitten hikken is ook niks zeg.


Ik lees iig al jullie postings . Heel veel sterkte en succes meiden. ( volgens mij zijn het idd alleen vrouwen he'? die met implantaten bezig zijn.)

Fijne dag allemaal vanuit een regenachtig Noord Holland. :D
di, 03/30/2010 - 10:07 Permalink
geke58

Hallo mede mensen met implantaten..

Ik ben vandaag weer bij de tandarts geweest :smt001 was wel effe heftig...
Eerst gehapt voor boven gebit ,ik was maandag en gisteren behoorlijk ziek Koorts en zwaar verkouden ,dus had vanmorgen echt zoiets van ach het is alleen maar happen van (voor) boven prothese.
Nou jammer dan de steg was er ook en ze wilden kijken of die goed zou passen..
Nou lekker allemaal als je zo verkouden bent en het liefst in je bed ligt.
Maar goed ........dopjes eraf geschroefd en proberen om de steg er op te krijgen ...NO WAY.....
Het enigste wat gebeurde was dat mijn tandvlees behoorlijke opdonder kreeg en mijn tranen al weer rijkelijk vloeiden..
Elke keer weer opnieuw proberen.
Toen hebben ze een andere tandarts gebeld en wat bleek .....
Ik had hele andere implantaten dan hun normaliter plaatsen... (Astra) Worden bij kaakchirurgen geïmplanteerd omdat deze schijnbaar nog beter en vaster aan je bot gaan zitten :smt017
Geluk voor mij omdat dit hele mooie en schijnbaar dure implantaten zijn... :o
Maar pech voor hun omdat het plaatsen van de steg op een hele andere manier geschroefd moest worden :lol:
Maar goed .....na een uur te hebben geworsteld ging de steg er eigenlijk vrij gemakkelijk op, de steg lijkt wel van goud of hij is goud kleurig??
En jaaaaaaaaaaaaaaaa jippieeeeeeeeeee :smt006 de steg past prima op de implantaten...
Weg waren mijn tranen :smt010 en kon er gelukkig weer en lachje van af..hihihi tja ben nog steeds een angst haas wat betreft tandarts..
We hebben gelijk de kleur bepaling gedaan en gesproken over de stand van de tanden ,maar ik ben eigenlijk best tevreden over de stand die ik nu heb en ook de kleur .dus veel gaat er niet veranderen..
Volgende week woensdag moet ik happen met de steg erop ,maar ik weet nu wat er gaat gebeuren dus zucht,,,,,weer en beetje rust.

Lyn ik heb je hele verhaal gelezen ,ik weet zeker dat ookjij het gaat redden en heb je zin om je verhaalkwijt te kunnen ,doehet gerust we weten allemaal wat voor impact het opje leven heeft.
Geloof me je zult rot dagen hebben ,maar je weet waar je het voor doet....
Ik zelf ging beter opmensen letten en zag vaak de vreselijkste gebitten en dan dacht ik zooo dat kunnen ze van mij niet zeggen.
En Eten komt allemaal vanzelf weer net wat Tecla zegt gewoon in de blender en dat smakt best lekker..
Ik wens je succes met alles wat gaat gebeuren en weet dat er altijd mensen zijn die an je denken en met je mee leven....

Tecla ...Voor jou gaat het ook steeds spannender worden...Ik wens jou ook heel veel succes en wat zullen we starlen van de zomer :D

Verder wil ik alle mede implantaters ook veel succes wensen ,en laten we elkaar op de hoogte houden... :smt006
wo, 03/31/2010 - 13:48 Permalink
Attie4

Beterschap Geke. Gelukkig paste de steg goed. Da's maar weer mooi meegenomen.

Zo lief je berichtje naar mij toe...
Dankjewel. Het helpt mij iig heel erg om lotgenoten te lezen. Voel ik mij niet zo alleen in alles.
Mijn man heeft een supersterk gebit en nooooit een gaatje of wat dan ook. En in mijn omgeving heeft eigenlijk niemand veel problemen.
Laat staan een kunstgebit. Ja mijn oudtante maar die weet niet eens meer wanneer ze eentje gekregen heeft.
Dus die valt ook af wat betreft ervaringen die ze kan delen. :lol:
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het met mij ook allemaal wel goed zal komen.
Ondanks dat ik er enorm tegenop zie denk ik ook, was het maar zover. dat wachten vind ik ook vreselijk. :roll:
Ik blijf jullie volgens want jullie zijn mij een aantal stappen voor. :smt003
Succes allemaal,
:smt006
wo, 03/31/2010 - 16:30 Permalink
Attie4

Boven heb ik nog twee achterste kiezen en 1 kies waarop een brug ( drie kiezen) is gemaakt. Ik heb boven geen tanden meer van mijzelf die zijn allemaal vervangen door kronen.
Onder heb ik alleen nog tanden en twee zijkiesjes. In totaal worden dus eeeh..... 12 tanden/ kiezen getrokken.
Omdat mijn kronen niet stevig meer vast zitten krijg ik boven en onderprothese.
wo, 03/31/2010 - 20:43 Permalink
geke58

Hallo mede implantaters.....

Vandaag weer bij de tandarts geweest.
De vorige week ging het niet zo soepel omdat de tandarts een tangetje had die niet naar behoren werkte (had ik weer)
Maar vandaag ging alles prima,steg erop en beet bepaling en voor het eerst passen met steg op de afdruk van de kaak.klik hoor je dan....best raar geluid hihihi.
Op een gegeven moment zit je met een mond vol afdrukken hihihi en dan spuiten ze er ook nog wat tussen... snap er allemaal niks van ,maar het zal wel goed komen we blijven positief..
Ik had niet gedacht dat er nog zoveel moest gebeuren voor je alles klaar hebt...
Maar goed volgende week komen de tandjes en gaat mijn dochter mee om te kijken hoe alles staat.
SPANNEND.....
Moet ook zeggen dat ik mijn nood gebit nu wel gehad heb ,het zit monsterlijk en plakken helpt ook al bijna niet meer bah....
Het uur van de waarheid is al gauw daar en om eerlijk te zijn ben ik eigenlijk blij dat alles klaar is.
Wil weer gewoon kunnen leven zonder elke dag met mijn gebit bezig te zijn...
Tuurlijk zal het in het begin wel wennen zijn

Hoe gaat het eigenlijk met jullie???????? Ik hoor maar niks...
Laat eens weten hoe ver het er voor staat...Tecla Margriet lynn en alle anderen??
Nou dit was een kleinen update ..
Groetjes maar weer... :smt006
wo, 04/14/2010 - 16:08 Permalink
tecla

hallo Geke.....dus bij jou schiet het al aardig op.....

Ik mag 26 april dan voor de eerste keer heen voor de aanpassing van mn nw prothese.....zie er erg naar uit..dat begrijp je.

Verder red ik me aardig met dat gevalletje in mn mond..wel vastplakken hoor!!....hij is erg dun geworden na aanpassing ivm mn implantaten..daardoor ook al eens doormidden gegaan..gewoon ff laten plakken bij 'n tandtechniker....

Ben wel blij te lezen dat je zo enthousiast bent....jij ligt dus even voor op mij....
Ik moet dus 26 april heen en eind juni zal ik 'm dan in mn mond hebben en kan" mn leven" gaan beginnen....

groetjes van Tecla
wo, 04/14/2010 - 22:43 Permalink
Attie4

Goedemorgen allemaal,
Ik ben er wel hoor..
Maar ikzelf heb nog niet zoveel te melden....afgezien van mijn enorme angst en stress :lol: Die lijkt alleen maar erger te worden. Schiet ook niet op he'? Zou zowat hopen dat ik vandaag al 'mocht'..
Maar ik ben komende donderdag aan de beurt..

Jullie zijn al zoooo ver... fijn hoor.

Het is hier lekker weer en ik wil nog graag even de tuinen aanpakken. Dus ik duik weer naar buiten...
Fijne dag :smt006
vr, 04/16/2010 - 11:46 Permalink
tecla

HALLO LYNN,,,IK HEB JE 'N PRIVE BERICHT GESTUURD..DIE WEL ONTVANGEN?

EN HEUS PROBEER RELAXED TE BLIJVEN....DENK AAN STRAKS ALS ALLES ER MOOI UIT ZAL ZIEN....

GROETJES VAN TECLA( DIE OOK NIET ZOVEEL TE MELDEN HEEFT..DIE ALLEEN MAAR UITKIJKT NAAR DE 26E APRIL ALS ZE GAAN BEGINNEN MET HAAR PROTHESE!!!!!)

LEUK WEEKEND ALLEMAAL...HET BLIJFT MOOI...DUS JULLIE PROTHESES VASTPLAKKEN EN LEKKER DE HORT OP.... :smt005
vr, 04/16/2010 - 12:49 Permalink
Attie4

Hi Tecla,

Nee ik heb niets onvangen van je..

Maar ik heb je advies wel opgevolgd hoor. We zijn vandaag lekker met de kinderen naar een pretpark gegaan. Even lekker niks dan genieten..
Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Dat helpt iig...

Voor jou komt het ook al dichterbij he'? Kan mij voorstellen dat je aan het aftellen bent.

Fijne avond allemaal

Liefs Lynn
za, 04/17/2010 - 21:04 Permalink
geke58

Hoi Lynn... :smt006

Lieve Lynn ik wens je morgen heeeel veel Sterkte,voor je het weet is alles achter de rug .
Mocht je vragen hebben ,stel ze gerust aan ons per slot van rekening zijn wij de Die Hards... :smt002
Groetjes Géke...

Ps Tecla ..Hoe gaat het met jou??
Ik zal van de week weer een update geven... :wink:
Groetjes Géke

Ook aan alle mede inplantaters...
wo, 04/21/2010 - 22:47 Permalink
tecla

Lynn sterkte morgen........ en laat ons weten hoe je het allemaal beleefd hebt......
Ik zie dat inboxbericht ook niet meer....maar zag wel dat ik je geantwoord hebt.....

Voor Geke....met mij alles goed en ik kijk uit naar maandagmorgen..dan beginnen ze met mn nw prothese.

Ook ik ben (net als jij toen) verkouden op dit moment..hoofdpijn en duizelig....ik hoop wel dat het over is as maandag.....lijkt me vreselijk om met dit gevoel in mn hoofd te moeten happen oid..
Ben als 'n gek aan 't stomen en heb van de dokter neusdruppels gekregen...het is voorhoofdholteonsteking.
lieve mensen ..ik ga naar bed.....het is mooi geweest vandaag

liefs uit Groningen
wo, 04/21/2010 - 23:40 Permalink
geke58

Hallo Tecla.............
Kom je even heel veel succes wensen voor morgen...
Eindelijk dan na lang wachten begint de weder op bouw hahahaha Wat klinkt dat...
Ik moet morgen na de tandtechnicus,bij mij zijn er wat problemen met de afdruk van mijn nieuwe gebit hihihi.
Je had het moeten zien echt lachen...........Gebit was helemaal uit het lood en de tanden zeker 3 mm te groot.
Hilarisch,mijn dochter ging mee nou die lag in een deuk.
Maar ja zo ben ik nog niet veel verder en ik ga 8 juni naar Turkije voor 2 weken en dan wil ik wel klaar zijn..
Dus morgen om half negen in Arnhem zijn en dan hopelijk woensdag mijn pas gebit klaar en dan evt volgende week alles..
Maar ik verheug me er er niet meer op heb nu al te veel tegen slagen gehad.
Verder is alles helemaal super in de mond heb totaal nergens geen last meer van..
Vind alleen elke keer dat ze de abutments er af schroeven en de steg er op schroeven een rot gevoel,het doet niet zeer ,maar is gewoon raar,
komt ook omdat bij mij eigenlijk alles onder narcose is gebeurd.
Tecla meisie...toi toi toi............
Laat je we lhoren hoe of wat????
En Lynn????????leef je nog????
Laat eens wat van je horen..we zijn zo benieuwd...
zo, 04/25/2010 - 21:46 Permalink
Attie4

Sorry Geke :oops: ik had in ander topicje het geschreven en hier niet ..ik ben niet al te fit op het moment..
Daarom heb ik even mijn stukje gecopieerd :wink:
Allereerst bedankt voor de steun meiden...


Dan nu update .....(afgelopen vrijdag)

Gister is het dus gebeurd. Gek genoeg stond ik op met een idee van..''het is goed en het komt ook vast wel oke allemaal. Totaal geen stress. Gezellig met man en kinderen ontbijtje gegeten. en nadat ze naar school waren gebracht zijn mijn man en ik ernaar toe gereden.
Ik was verbaasd over mijn eigen rust.

Daar gekomen het beloofde valiumpje gekregen en ik mocht meteen meelopen naar de ok ruimte. Even een rustig babbeltje en toen de verdoving prikken. Het trekken viel nogal tegen omdat mijn wortels erg vast zaten en mijn kronen vrijwel allemaal afbraken. Maar na een drie kwartier waren ze klaar en kon mijn nieuwe set tanden erin. Gek idee om weer een volle mond te hebben. Na jaren zonder kiezen en een jaar zonder rechter bovenkant.
Eigenlijk moest ik vandaag de prothese's uitdoen maar ik zei heb dat ik dat echt niet aan durfde en ik mocht het dus laten zitten tot maandagochtend. pff gelukkig..

In de auto begon ik al flink na te bloeden en thuis werd het alleen maar erger. Met een bakje onder mijn mond heb ik een paar uur gezeten,...eindelijk is het smiddag minder geworden en de pijn viel nog meer..ik heb trouw mijn pijnstillers iedere 3 uur genomen en ik ben rond 23 uur naar bed gegaan.
Twee keer eruit geweest omdat ik wakker werd van de pijn en tot 9 uur geslapen vanmorgen. Maar jeeeeee wat deed het zeer toen ik wakker werd. Een bonkende pijn in mijn hoofd en kaken. Daarom ben ik weer in bed gedoken tot vanmiddag. De protheses drukken erg alsof ze tever doorlopen naar beneden. Dat is erg pijnlijk. Ook bij mijn bovenlip in het midden snijdt het . Maar goed dat zal wel aangepast worden. Voor nu ben ik ondanks alles heel blij dat ik het toch gedaan heb. Ik denk en hoop erg dat wannneer de wonden dicht zijn en het wat bijgeslepen is best te doen is. En bovenal heb ik mijn oorspronkelijke lach terug. Het oogt heel natuurlijk en als je het niet weet dan zie je zeker niet dat ik een prothese draag.
Dus ik blijf optimistisch ....( tussen de pijn aanvallen door dan haha)

Dag 4. ( vandaag dus)
Is het huilen met de pet op. Ik slaap alle nachten beroerd en spook een paar uur per nacht rond omdat ik wakker word van de pijn.
Mijn onder prothese heb ik wel uit gehad...( da's echt schrikken zeg :o ) maar boven zit muurvast en als ik er wel wat beweging in krijg doet het minstens een half uur hellige pijn, Dus ik ben zoooo bang dat ik morgen naar de implantoloog moet want die zal het eruit halen had ie gezegt. Dat gaat pijn doen....
Mijn man zegt dat ie misschien wel wacht totdat de zwelling gezakt is, maar ik weet dat dus niet en ik zie er als een berg tegenop..

Oja ik ben inmiddels ook bont en blauw..al heb ik een best pak slaag gehad hahaha...

Eten maak ik fijn in de blender dus ik heb gelukkig geen honger. Kook voor mijn gezin en mijn portie mik ik in de blender.. Ik eet dus vrijwel babymaaltjes en knoei ook als een kleuter...Mijn 6 jarige vind het iig erg grappig... :lol:

Nou meiden jullie ook heeeeeel veel sterkte en liefs,

Lynn..
Ik lees morgen even terug over jullie kaak/implantaat/ steg/ prothese perikelen..

Goede nacht... :smt006
zo, 04/25/2010 - 22:42 Permalink
tecla

...ik laat van me horen na vandaag....moet er om kwart voor 11 zijn!!!

......thank you all for the support. Van Margriet kreeg ik het via hyves....

Ja Lynn...ik had het al gelezen...sterkte.

eindelijk eindelijk eindelijk....tot nu toe alles prima gegaan en hoop nu ook weer....

groetjes uit Groningen...waar het weer bewolkt is....
ma, 04/26/2010 - 09:04 Permalink
tecla

hahaha nou het stelde niets voor; na 'n half uurtje stond ik alweer buiten...er werd alleen 'n afdruk gemaakt van boven en onderkaak voor 'n lepel...die het straks allemaal moet gaan doen.(dat happen vind ik altijd vreselijk, maar hij stelde me gerust en ik voelde me op mn gemak)...heeft me ook alles uitgelegd wat hij allemaal de komende weken gaat doen.

En........door de botopbouw heb ik nu weer 'n bovenkaak van 'n 18 jarige!!!! :smt005 :smt005 :smt005.
Implantaten zaten er mooi in en werden goed schoon gehouden :smt001 door mij zei hij!! ..is natuurlijk HEEL belangrijk.


Op naar de volgende maandag......



groetjes allemaal
ma, 04/26/2010 - 16:45 Permalink
geke58

Hallo Lynn en Tecla en verder alle stilzwijgende mede implantaters.. :P

Lynn, Welkom bij de club der tandeloze :lol:
Zo te horen was het dus allemaal wel mee gevallen,Ik vind jou erg moedig..ik had het niet gekund zonder algehele narcose..
Wat betreft dat het allemaal wat gevoelig is ja dat klopt..had ik ook wel.
Ach en zo geleidelijk aan zul je zien dat ook het eten beter gaat .eerst gaat alles door de blender en dan als je een week verder bent zul je zien dat je steeds minder in de blender gat gooien.
Het boven gebit eruit halen vond ik ook erg eng de eerste keer mijn tandarts heeft dat toen voor mij gedaan.
Alles went ... :smt002
Ik zelf heb heel veel baat gehad de eerste weken om water ijsjes te eten...A gewoon zuigen en B het koelt lekker af..
Weet je Lynn houd de moed erin....ga elke keer als je in een dip zit voor de spiegel staan en lach naar jezelf...
Je weet, je (wij) doen het allemaal voor hetzelfde doel....(een stralende lach zonder je te hoeven schamen) en NOOOOOOIT meer wortelkanaalbehandeling , enge boren, spuiten of rotzooi tussen je tanden... :smt017
Probeer zoveel mogelijk NIET aan je gebit te denken des te eerder gewen je je eraan...
We houden contact ....We zijn de 3 musketiers :lol:

Tecla.....

Hahahahah moet even lachen ...Dat had ik nou ook de eerste keer dat happen voor die lepel....En het mooiste is dat dat happen zo gedaan is.
Dat is wel anders dan als je definitief moet happen hihihihi :roll:
Kokhalzen ....brrrrrrr
Maar....je eerste stap is gezet en alles ziet er goed uit ....
Op naar volgende week..

Ik zelf was vandaag dus samen met manlief bij de tand technieker....
Hilarisch mijn man wist niet wat die zag....hahahaha ik leek wel een KONIJN......
Foutje van (tja van wie eigenlijk)
Maar goed een ander erbij en ook hij zei gelijk tjeesus was hier gebeurt :smt017
We konden blijven wachten en alles werd aangepast ,maar helaas moet er nog meer aan veranderd worden .
Ik kon ook niet blijven ,maar ze sturen het woensdag op en dan moet ik bij mijn tandarts weer zien of het goed zit ,zo niet dan moet ikweer terug en gaan ze die dag net zo lang door tot het wel goed zit...
Ik weet nu dat als ik boven botopbouw krijg en implantaten ,dat ik alles door de kaak chirurg zijn mensen laat doen.
Tecla wees maar blij dat jij het zo laat doen....
Het zal bij mij heus wel goed komen ,maar dit was waarschijnlijk niet gebeurt als ik door de tandartsen van de kaakchirurg was geholpen ...
Mijn tandarts is een hele fijne hoor ,maar alles moet naar Tand technieker in Arnhem gestuurd worden..


Lieve mensen ik ga eten mijn man heeft patat gehaald :smt003
Ik hoor van jullie en jullie van mij..
:smt008 :smt008 :smt008 :smt008 :smt008
ma, 04/26/2010 - 17:57 Permalink
tecla

mmmm lekker patat!!!..

Ik denk dat de volgorde overal hetzelfde is......heb nl. ff bij jouw berichten gekeken en voor de 2e keer doen ze hetzelfde bij mij als bij jou.......ook heb ik al gehoord dat ze spul ertussen spuiten met die lepel in mn mond...AARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGG

Dus jij lijkt nu hier op?[attachment=0]th_cartoon-bunny-rabbit-1.jpg[/attachment] :smt005 :smt005
Geke jij hebt ook wel pech hoor....jij ook nog ff doorzetten en ook jij kan heel binnenkort met 'n big smile cheese zeggen...
toi toi toi
Attach
ma, 04/26/2010 - 20:14 Permalink
Attie4

Hahaha Geke , onze Bugs Bunny..Idd wel balen dat het weer opgestuurd moet worden naar Arnhem. Zo ben je meteen weer een paar dagen extra kwijt zeker. ik herken het wel hoor. Er maar met humor op reageren. MIjn man en ik doen het ook. Ik zie ook de voordelen wel ( heb een prachtige lach nu.. die heb ik sinds mijn tienerjaren niet meer zo gezien) Alleen krijg ik die boven prothese niet los. En het blijft mega pijn doen. Dus als ik het door de tandarts laat doen zal het ook zo erg zijn?? Of heeft die een trucje??? Hoe was jouw eerste keer dan dat het eruit ging???
Ik ben toch niet zo kleinzerig? Kan ik mij eerlijk gezegt niet voorstellen. Of iedereen is tien keer dapperder dan ik.....

Tecla mooi dat alles zo goed eruit ziet. Dat stelde echt niet zoveel voor hahaha ik had niet echt goed opgelet dan.. :oops: Op naar de volgende maandag idd. Dus de maandagen zijn jouw dagen?

Intussen pieker ik hoe ik het eruit moet krijgen....
Omdat ik onder al 5 blaren heb zitten en de tandarts er niets aan wil doen voorlopig heb ik mijn onderprothese mooi uitgedaan....rust in de onderkant hihi..Als ik normaal praat en niet teveel blijheid ten toon spreid dan zie je er niks van :lol:
Ik neem nog eens een slok water en probeer het vacuum zo te verhelpen. Maar het enigste wat ik bereik zijn lamme kaken.. :smt013

Gelukkig ben ik wel een optimistisch mens. :smt003 Al zou je dat nu niet zeggen hhahahaha
ma, 04/26/2010 - 22:03 Permalink
tecla

Hoi Lynn...nee dat kon jij niet weten...i wist hetzelf ook nl niet....dacht ook dat ze heel wat zouden doen....maar voortaan les ik de berichten van Geke nog 'n keer en dat weet ik wat me te wachten staat.
Alleen hoop ik geen tegenslagen te krijgen.

Oh ja.... wat je zou kunnen proberen is 'n ballon op te blazen..ik deed dat ook wel eens('n ballon opblazen dus) en toen was mn net vastgeplakte prothese gelijk weer los... hoop voor je dat je resultaat hebt.
Vervelend voor je..tenslotte wil je 'm ook wel ff schoonmaken....

groetjes allemaal
di, 04/27/2010 - 14:15 Permalink
vaddie

Om het nog makkelijker te maken me ook maar op dit topic abonneerd. :)

Zoals ik al had verteld in het andere topic vandaag weer naar de kaakchirurg geweest.
(hij moest hard lachen toen ik zei dat ik hem na de volgende afspraak nooit meer wil zien omdat hij altijd wil snijden en wroeten in mijn kaak, haha)

Ze hebben de helft van mijn inplantaten opgelegd. In mijn onderkaak hebben ze er dopjes opgezet. Behandeling zelf viel wel mee maar wat deed het zeer toen de verdoving was uitgewerkt. Heb zelfs al weer een iboprofen op.

Wel een raar gevoel om het inplantaat te voelen draaien. (nee hoort niet maar ik ook niet erg, het zit wel goed vast)

HOpelijk gaat het snel minder pijn doen.

Groetjes
Addie
di, 04/27/2010 - 14:56 Permalink
Attie4

update-tje van mij...

Vanmiddag ben ik langs de tandtechnieker gegaan omdat ik overal lees dat drukplekken wél meteen verholpen moeten worden. Gisteren zei mijn tandarts doodleuk dat hij het absoluut nog niet nodig vond. Volgende week ofzo anders bleef hij aan de gang (???)
Maar goed ik heb de tandtechnieker gebeld en wij ( man en ik ) konden om 16.00 uur langs komen. Inmiddels was ik op van de zenuwen want wat ik ook deed, ik kreeg het ding niet los en het bezorgde mij alleen enorm veel pijn als ik er aan zat.De pijn scheuten schoten door mijn hele hoofd.
Die man zei mij dat ik meteen langs had moeten komen met mijn drukplekken en vond het antwoord van de tandarts op zijn minst gezegt heel wonderlijk. Mijn kaak was al danig open en pijnlijk op 5/6 plaatsen.
Heeft ie het ondergebit bij geslepen en daarna zou hij de bovenprothese er uit halen.
Dit heeft ie met zoveel geweld moeten doen. Keihard aan mijn kaken drukken om er lucht onder te krijgen.. Man wat een pijn en daarna met brute kracht naar beneden drukken. Ik dacht dat ik flauw ging vallen Eindelijk schoot ie los. Dat had ik dus zelf nooit voor elkaar gekregen...( tuurlijk heb ik weer) Hij heeft meteen de prothese bij geslepen. Achter liep ie te ver door en daardoor sloot ie zo vast. Al met al was ik die man zooooooooooooooo enorm dankbaar...Pas na een kwartier ofzo toen de pijn aan het afzwakken was hoor ...
Nu is de pijn dragelijk, ik heb paracetemol met codeine, ik hoef niet meer te rukken aan dat rotding en ik hoop dat ik eindelijk eens een nacht door kan slapen , want ik loop al die tijd halve nachten om van ellende..
Gelukkig hoef ik niet meer op te zien tegen donderdag,

Ik ben dus wederom een gelukkig mens hahaha

Fijne avond en goede nacht iedereen
di, 04/27/2010 - 23:16 Permalink
geke58

Hallo allemaal......

Ik moet dus zo dadelijk om 10.00 weer om die pas prothese te passen die ze afgelopen maandag veranderd hebben.
Zie er als een berg tegen op en kan wel janken :smt010 ...zie al weer visioenen dat het nog niet zit.
En als dat waar is dan moet ik weer naar Arnhem...
En de vakantie komt steeds dichter de bij.. Wil dan wel graag dat het goed zit.
Kunnen ze nou niet gewoon het nieuwe gebit zo maken als het oude??
GR :smt011 :smt013
Wat een geklaag weer en dan op zo,n mooie zonnige dag als dit...
Maar goed jullie horen het..

Goh Lynn..........dat jou gebit zo vast zat!! Eigenlijk wel goed dat hij zo stevig zit ...die van mij heeft op dit moment tubes kleef nodig..
Tand technicus zei al dat ik bar weinig kaak boven heb,dus dat word zo snel mogelijk bot opbouw en ook boven in implantaten.
Maar ben blij dat het weer wat beter met je gaat,valt allemaal niet mee hé..

Maar ok ik ga mijn tanden poetsen...(OH NEE) ik bedoel mijn klappertje... en dan zo met een lichaam vol spanning weer op de fiets naar de tandarts.
Prettige dag allemaal,.... :smt006
wo, 04/28/2010 - 09:09 Permalink
geke58

Hallo allemaal.........

Nou zag er allemaal weer schitterend uit.... :smt010
Ik zag een vrouw in de spiegel die ik absoluut niet ben...
De hele opstelling van het gebit is veranderd ,kleiner tanden tanden staan heel anders,kortom ik ben een ander...

Wat nu.................

Vanmiddag om 15.30 naar Arnhem en dan gaan we kijken passen meten om toch tot een gebit te komen wat bij mij past.

Ik kan jullie wel zeggen dat mijn tranen achter de ogen zitten.
De hele operatie van het trekken van mijn tanden en kiezen en de tijd daarna ,waren niet zo heftig als deze tijd...
Duimen jullie alsjeblieft voor mij dat het nu eens een keer goed gaat.
Ik ga koffie drinken en dan dat lange wachten tot 15.30
Groetjes uit een zonnig Gelderland.. :smt006

Maar een niet zo zonnige Géke :(
wo, 04/28/2010 - 11:27 Permalink
geke58

Hallo lieve mede implantaters... :smt006

Vanmiddag dus om 15.30 in Arnhem...Gelijk heel lief en leuk ontvangen...

Het bleek dus een centrum te zijn voor mondzorg dus Tandheelkunde,Prothethiek,Kaakchirurgie en Implantologie.
Gelukkig kon mijn tandarts gelijk een afspraak voor vandaag regelen...
Toen ik binnen stapte werd gelijk al duidelijk dat mijn nieuwe prothese dus echt ,ECHT van geen meter klopte...
Hij keek alleen maar... daar zaten ze dan aan mij WAS(prothese)..tanden te klein ,te ver naar binnen kortom drama...
Besloten werd om eerst de boven kant weer zo te maken dat ik weer mezelf zag in de spiegel.en niet één of andere vreemde vrouw.
Dus tand voor tand aanpassen en wel 10 keer in de mond en uit de mond .eerst mijn oude dan weer de nieuwe..
En eindelijk na een uurtje puzzelen begon het er op te lijken en kreeg ik weer wat praatjes....
Omdat het ondertussen al half vijf was hebben we besloten om morgen verder te gaan zowel met boven als onder gebit.
En dan weer tand voor tand...
Gelukkig zit dit centrum aan aan tand technisch bureau gekoppeld dus als de was afdruk 100% naar mijn tevreden heid is kunnen ze gelijk nieuwe gebit maken...
En ze gaan dan ook gelijk mijn onder kant aanpassen omdat blijkt dat deze ook veels te hoog zit..
Voorlopig ben ik weer wat rustiger Morgen om 8 uur al weer daar zijn ...en het is nog wel mijn vrije dag!! :roll:

BE CONTINUE... (word vervolgd)

Rest mij nog jullie een hele prettige avond te wensen......... :smt008
wo, 04/28/2010 - 19:04 Permalink
Attie4

Geke meid daar valt je prothese toch van uit zeg !!! Wat een toestand...
Kop op meiske...

Hier gaat het aardig. Mijn moeder was gisteren op bezoek en heeft de kinderen mee genomen. Kunnen mooi een paar nachtjes bij oma logeren. Even geen kleintjes om mij heen die elke tien minuten iets willen.. ow erg...ik ben dol op die kanjers maar het is heerlijk om even helemaal rust te hebben. Ze zijn nog maar klein..( 8 en 6 jaar) dus nog niet heel zelfstandig...

Ik heb trouwens nog een vraagje aan de die hards..
Hoelang duurt het ongeveer voordat je je prothese kunt vastplakken?? MIjn onderding is nl zo enorm aan het swiebelen in mijn mond dat ik niet eens normaal kan praten dan vliegt ie alle kanten op, Aangezien ik op mijn werk niet als een halve idioot wil over komen zodra ik mijn mond open doe wil ik het wel eerst kunnen vastplakken. Eerder ga ik niet werken.
Nu ligt het ding in een bakje water in de kast. Kunnen mijn drukplekken ook rustig genezen/
Alleen is het wel constant oppassen want mijn boven tanden snijden in mijn onderkaak als ik mijn mond te ver dicht doe..

Verder is het spiegelbeeld enorm wennen hoor. Als ik zonder protheses in de spiegel kijk zie ik mijn oma :lol: ...

Nou liefkes
Fijne avond..
Lynn
za, 05/01/2010 - 22:00 Permalink