mijn huisarts is van mening dat verschillende behandelingen elkaar tegenwerken. Ook omdat het niet in een team gebeurt.
Ik heb nu een splint en kaakfysio, dat vind de huisarts ook al teveel.
Dus moet de splint weg. Als ik zonder splint slaap, dan krijg ik behoorlijk oorpijn, dus dat is geen optie voor mij.
Ik mag niet met logopedie beginnen........
Digitale tandarts: is het algemene advies onder tandartsen dat splint & kaakfysio niet goed is? (zou me verbazen, want gnatoloog raadde me dit aan). Werken kaakfysiotherapie en logopedie elkaar?
ik mocht van de eerste kaakfysio naar logopedie, hij zei dat het elkaar niet bijt.
Ik heb nu een splint en kaakfysio, dat vind de huisarts ook al teveel.
Dus moet de splint weg. Als ik zonder splint slaap, dan krijg ik behoorlijk oorpijn, dus dat is geen optie voor mij.
Ik mag niet met logopedie beginnen........
Digitale tandarts: is het algemene advies onder tandartsen dat splint & kaakfysio niet goed is? (zou me verbazen, want gnatoloog raadde me dit aan). Werken kaakfysiotherapie en logopedie elkaar?
ik mocht van de eerste kaakfysio naar logopedie, hij zei dat het elkaar niet bijt.
Re: én splint én kaakfysio én logopedie?
Ik ben geen tandarts, maar ik heb zelf ook een splint, kaakfysio en logopedie gehad.
Allemaal tegelijk, en ik vond dat het daardoor juist goed werkte!
bedankt voor je bericht!
ik denk ook dat het samen tegelijk juist goed kan gaan.
hebben die hulpverleners onderling ook overlegd?
of zaten ze al in een team?
Marja
Nee, een team was het niet.
Belangrijke informatie schreef ik altijd op en die nam ik dan mee naar de andere behandelaars.
Je moet gewoon heel duidelijk vragen wat de onderlinge artsen doen, zodat jij zelf aan een ander kan vertellen wat er gebeurd is. En ik nam altijd overal mijn splint mee naar toe.
Kon de fysiotherapeut hem zien als hij dat wilde.
Succes!
bedankt voor de tip, blijkbaar communiceer ik niet alles duidelijk genoeg naar andere behandelaars. En als je opschrijft waar zij erbij zijn, dan kunnen ze dat ook lezen.
Wel is er schriftelijk contact geweest, gnatoloog heeft een brief naar kaakfysio geschreven, beiden hebben overlegd met huisarts.
Ik heb de splint niet meegenomen, moet ik volgende week eens doen....
groeten,
Marja
Ik snap ook niet helemaal waar je huisarts op baseerd dat het elkaar tegenwerkt?
Ik moet de behandeling afmaken. Tsja, als behandeling onvoldoende helpt, moet je niet tot sint juttemis doorgaan..... En de gnatoloog zei zelf dat het slechter werd met de splint.
Ik kom zelf met ideeën, bv: mag ik naar chiropractie? Nee, dat mag niet. (terwijl ik daar officieel geen verwijsbriefje voor nodig heb).
Misschien is er een misverstand omdat ik augustus t/m begin of half nov vaak 4 medische afspraken per week had. Dat de huisarts daarom denkt dat ik 4 behandelingen heb. En ik was zo moe, kon mijn boodschappen en huishouden amper doen. Duizelig door de kaakfysiotherapie.
Na 27 x ben ik gestopt, ik heb nu een kaakfysio waar ik mezelf leer masseren. 1-2 minuutjes per keer, dat werkt veel beter. En niet meer duizelig, heerlijk!
Ik moet dit eens even goed op een rijtje zetten en volgende afspraak met de huisarts ter sprake brengen zonder te gaan discussiëren.
De nieuwe kaakfysiotherapeut heeft gezegd: "jij behandelt jezelf, jij komt bij mij op controle." Dus volgende week, over 2 weken, over 4 weken, over 6 weken, over 3 maanden afh. hoe het gaat. Bijna klaar. Er staat 1 jaar voor, hij rekent normaal 6 behandelingen voor deze kaakklachten.Totaal andere aanpak dan eerste kaakfysiotherapeut.
Het goede nieuws: kaakfysiotherapeut heeft gebeld met de huisarts. Afspraak: ik moet over 2 weken naar huisarts op het spreekuur voor verwijsbriefje logopedie. Dan zal behandeling kaakfysio (ongeveer) afgerond zijn. Diplomatieke man! Dus afspraak logopedie al laten maken.
Hoera, er zit schot in de zaak! Maar zoveel gedoe rondom behandelingen...
Toen: als logopedie klaar is, dan bij de kaakfysio terugkomen. En ik protesteerde meteen: logopedie gaat lang duren. Hij voelde de kaakspier, oei die is wel hard, daarom over 4 weken terugkomen.
on going....maandag een oefening gedaan, nu voel ik het nog wat in mijn wang....hoofdpijn bij nek strekken.... Al met al is de pijn veel minder dan vorig jaar, dat wel!
Goed nieuws:
Logopedie werkt heel goed bij mij, dat doet echt iets aan de oorzaak.
Ik leer dat ik mijn tong tegen mijn verhemelte moet houden.
Tongpositie en onderkaakpositie oefenen, dus allerlei woorden, nu ben ik op zinsniveau bezig, het duurt lang. Geen pijn meer als ik lang aan het praten ben! Eten is ook bijna normaal (ik pas nog wel een beetje op met hard eten).
groeten!