Je kunt mijn tanden niet zien als ik glimlach! =(

Author:
Yeojj
Posted:
zo, 12/27/2009 - 22:20
Dag tandartsen en andere mensen,

Ten eerste, ik ben een jongen van 16 jaar. Misschien dat dat handig is om te weten voor jullie.

Er is iets in mijn leven wat me uitermate afschuwt, en dat is mijn eigen glimlach. Ik heb zeer mooie tanden, ik heb 2 jaar een beugel gedragen en alle tanden zijn er in mooie proporties en zijn recht. Echter er is een probleem, je ziet mijn tanden nooit. Zelfs niet wanneer in glimlach. Je ziet mijn boventanden alleen afentoe tijdens het praten, wanneer ik overdreven de mondhoeken omhoog probeer te doen of wanneer ik grom als een dier (weet het goede werkwoord niet :) )

Wanneer ik wel probeer om te glimlachen, lijkt het erop alsof ik glimlach zonder gebit, niet erg aantrekkelijk voor mijn leeftijd dus. Dus hou ik mijn mond vooral in een plooi, want dan zie ik er wel redelijk aantrekkelijk uit :p Maar ik krijg dan vaak te horen dat ik chagrijnig ben. Verder als een meisje naar me glimlacht, kan ik niks anders doen dan glimlachen terwijl ik mijn mond gewoon dichthoud, omdat ik de meisjes niet wil afschrikken. Ik kan dan ook nooit echt bij het stappen uit mezelf naar een meisje glimlachen, ik ben gedwongen om de 'coole' boy te spelen die nooit glimlacht.

Het probleem kan bij het volgende liggen:

1. Mijn tanden stoppen te hoog. Echter bij mij lijkt mij niet het probleem, omdat ik net een beugel heb gehad zit alles daar toppie op zijn plaats.

2. Mijn bovenlip is te lang. Dit is mogelijk een gedeelte van het probleem, maar ik vind mijn bovenlip zelf niet telang.

3. Ik kan mijn bovenlip niet verder omhoog doen, omdat mijn neusbotje in de wegzit (Anterior nasal spine, oftwel de spina nasalis anterior maxillae in het latijn).

4. Mijn bovenkaak is te hoog, en moet omlaag gedaan worden. Ik HOOP dat dit het probleem is, want dit is niet zo heel moeilijk om op te lossen. Ik had vroeger overbijt, dus hebben ze mijn bovenkaak op de goede plaats gezet, dus dan lijkt het me sterk dat het echt daaraan ligt. Maar ik hoop dat het mogelijk is om mijn bovenkaak en bijbehorende onderkaak wat lager te zetten, zodat je mijn boventanden wat makkelijker ziet, zonder dat ik mijn bovenlip heel raar omhoog moet trekken.


Iemand die mij kan helpen met een oplossing? Of dat er uberhaupt wel een oplossing is?

Bedankt
Tandarts_Richa…

Wij kunnen veel maar geen wonderen. Heel makkelijk om te zeggen accepteer hoe mooi je bent. Maar idd je laat je tanden zien als je blij bent en lijkt nors als er geen tanden te zien zijn. Diegenen die u kennen zullen u er niet minder om vinden. Vraag het advies aan een kaakchirurg. Misschien dat er in combinatie met een orthodontist iets aan te doen is. Dit is te technisch, en moet beoordeeld worden, om zo maar een advies te geven.
ma, 08/15/2022 - 01:19 Permalink