Uitgebreid Funtie-Onderzoek?

Author:
DutchessAMS
Posted:
di, 12/08/2009 - 15:02
Hallo allemaal,

even een vraagje over het volgende;

Al twee keer heb ik een splint/opbeetplaat/spalk gehad. Eén keer via mijn tandarts (kosten ca. 55 euro) tegen het tandenknarsen 'snachts en één keer via mijn ortho na mijn slotjesbeugel (kosten ca. 60 euro).

Nu is de laatste kapot gegaan en aangezien deze wel het knarsen verminderde maar niet officieel tegen tandenknarsen is, raadde mijn ortho aan om via de tandarts een nieuwe te laten maken met beide functies.

Dit heb ik laten doen en ik krijg een rekening van (slik!) :o 413 euro!
Ik heb dit via een kostenoverzicht van mijn verzekeraar ontvangen en helaas heb ik dus geen codes, alleen omschrijvingen:
Occlusale spalk: € 138,00
Occlusale spalk techniekkosten: € 147,00
Uitgbreid Functie-Onderzoek: € 128,00

Kan iemand mij vertellen wat er nu met zo'n UFO eigenlijk gedaan wordt?

Volgens mij hebben ze dit namelijk bij mij niet gedaan. Ik lees in eerder topics dat dit onderzoek vaak gedaan wordt om het te laten vergoeden door de zorgverzekeraar maar daar heb ik ook niet om gevraagd. De techniekkosten kan ik zo in de verschillende lijsten ook niet terugvinden.
Het enige wat ik kan plaatsen, zijn de kosten voor de occlusale spalk (volgens mij: G62). Zonder UFO zou dit volgens mij G69 moeten zijn, kosten: € 56,40

Graag jullie advies!
Lieneke

De verzekeraar kan 'verplichten' om zo'n UFO te doen; anders krijg je de splint niet vergoed...
Bij een UFO wordt bijvoorbeeld gekeken hoe de mond zich sluit; of er een slinger in zit of niet. Maar ik denk dat een tandarts je dat beter kan vertellen.
di, 12/08/2009 - 16:01 Permalink